Aviseringar
Rensa alla

Jag debatterar för varför SD har rätt, och UM har fel


Ämnesstartare

Okej, för bataljernas skull! 

Problemet med UMare är att de i sin vilja att förstå invandrare, eller andra udda element på ett mer radikalt sätt jobbar för att hålla dessa grupper udda, och konservera denna olikhet. Tolerans är ett kådord för ensamhet och isolering. 

Islam är inte en etnicitet därför så är kritik emot islam inte rasism eller främlingsfientlighet.

Välfärdssystemet bygger på exkludering. Precis som gemenskapen i en familj eller släkt också gör det. 

Att vara för frirörlighet är lika radikalt som att vara emot äganderätten. Äganderätten bygger på exkludering. Att inkludera andra i svenskt medborgarskap är att överföra makt och inflytande från en plats till en annan, och påverkar alltså alla Svenskar, vilket betyder att det rimligtvis är något som bör beslutas demokratiskt bland svenskarna. 

Invandringens lönsamhet för staten är precis som barns lönsamhet en väldigt långsiktig process. Därför behöver vi fokusera på att få ett fungerande modell redan nu, under ordnade former. I stället för att tvinga på en politisk radikal förändring med hjälp av invandringen. 


   
Citera
Ämnesstartare

vad baserar du dina argument  på? vem har sagt de är rasistiska för att de ''kritiserar'' islam?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brighter: Invandringens lönsamhet för staten precis som barns lönsamhet en väldigt långsiktig process.  

Nej. Invandrare begår i regel mer brott än infödda svenska barn, man arbetar i regel mindre, man utnyttjar rättsväsendet mera och i slutändan blir invandrare en stor kostnad både långsiktigt och kortsiktigt för det svenska samhället. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

-Vad är ett kådord?

-Vad säger du om det demografiska clusterfuck som den industrialiserade världen står inför (i Japan säljs det mer vuxenblöjor än barnblöjor tex)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

man arbetar i regel mindre, man utnyttjar rättsväsendet mera och i slutändan blir invandrare en stor kostnad både långsiktigt och kortsiktigt för det svenska samhället. 

detta stämmer inte. jag jobbar med socialtjänsten, jag har statistik och listor över sånt. ni har fel mer säger jag inte
peace


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

detta stämmer inte. jag jobbar med socialtjänsten, jag har statistik och listor över sånt. ni har fel mer säger jag inte
peace

Det är en vinklad källa med en dold agenda, läs något objektivt iställlet, läs axpixlat. Välkommen till verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Nej. Invandrare begår i regel mer brott än infödda svenska barn, man arbetar i regel mindre, man utnyttjar rättsväsendet mera och i slutändan blir invandrare en stor kostnad både långsiktigt och kortsiktigt för det svenska samhället. 

Svenska invandrare begår inte alltid mer brott oberoende på vart de invandrar. Så där håller jag med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
-Vad är ett kådord?

-Vad säger du om det demografiska clusterfuck som den industrialiserade världen står inför (i Japan säljs det mer vuxenblöjor än barnblöjor tex)?

1. Heheh, kodord *blush* 2. Hur menar du? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

detta stämmer inte. jag jobbar med socialtjänsten, jag har statistik och listor över sånt. ni har fel mer säger jag inte
peace

Menar du att en bäbis begår mer brått än vuxna människor? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brighter:

1. Heheh, kodord *blush* 2. Hur menar du? 

Antalet gamlingar i förhållande till arbetsför befolkning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brighter:

Menar du att en bäbis begår mer brått än vuxna människor? 

du förstod precis vad jag menade. du är inte dum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

detta stämmer inte. jag jobbar med socialtjänsten, jag har statistik och listor över sånt. ni har fel mer säger jag inte
peace

Hahahah, bland det bästa jag hört. "Jag har statistik och listor över sånt." 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brighter:

Svenska invandrare begår inte alltid mer brott oberoende på vart de invandrar. Så där håller jag med dig.

Generellt sätt begår invandrare fler brott. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Generellt sätt begår invandrare fler brott.

Det har du minsann sätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Hahahah, bland det bästa jag hört. "Jag har statistik och listor över sånt." 

det låter mkt bättre än dina tofflade åsikter. hade gärna visat dig för att dumförklara dig, men det är inte värt tjänstefel + böter. du dumförklarar dig själv så bra redan


   
SvaraCitera