Aviseringar
Rensa alla

Jag drömmer saker som sedan händer????


Ämnesstartare

På sistone drömmer jag saker som sedan händer , eller så drömmer jag saker som redan hänt nån annan? Jag är sån som drömmer väldigt ofta och minns alltid mina drömmar. Börjar skrämma iväg min pojkvän lite haha för han säger att vissa saker jag drömmer är saker som hänt han tidigare i hans liv eller liknade saker som hänt han/ händer just nu. Det gäller även mig själv, nått i mitt liv händer, och jag minns sedan att jag drömt om det. Jag kan även drömma att jag är hos en kompis jag aldrig varit hos , sedan när jag kommer till hens hus vet jag redan exakt hur allt ser ut trots att jag inte varit där? Detta skrämmer mig som faaan , allt som är övernaturligt skrämmer mig pågrund av att jag upplevt väldigt mycket under mitt liv, mest som barn. 

Finns säkert vissa som tror på detta och vissa som är skeptiska men alla är välkomna till att kommentera vad felet är på mig? Har jag blivit tokig och inbillar mig eller är det möjligt att sånt här faktiskt händer? 


   
Citera
Ämnesstartare

Du har bara lätt för att acceptera övernaturliga förklaringar istället för mer vettiga sådana. Det gör dig inte tokig, men visst är det något du bör tänka och jobba på.


   
SvaraCitera

Det beror på ett tankefel i din hjärna som ser ny information som gammal. Vet du tex när du drömde drömmen?


   
SvaraCitera
Haien

Skepticdouche:
Det beror på ett tankefel i din hjärna som ser ny information som gammal. Vet du tex när du drömde drömmen?

^

Har ni nån gång känt som om ni nyss upplevde ett ögonblick som du redan upplevt (vad heter det?), det är som det, fast flera dagar.


   
SvaraCitera

Har också drömt sådana konstiga drömmar 


   
SvaraCitera

Haien:

^

Har ni nån gång känt som om ni nyss upplevde ett ögonblick som du redan upplevt (vad heter det?), det är som det, fast flera dagar.

Deja vu?


   
SvaraCitera

drömde en gång att ja skulle köra omkull med fiddy vilket ja gjorde exakt som i drömmen.. fan va dum man känner sig när man egentligen visste de redan.. har drömt enhel del saker som hänt typ samma månad eller halvår senare men ändå så att när de händer så är de bekant 


   
SvaraCitera
Draug

Det är faktiskt inte så ovanligt som man kan tänkas tro att sanndrömma, har hänt ett fåtal gånger i mitt liv att jag besökt platser i drömmarna som jag sedan besökt för första gången i vaket tillstånd. Det är en underlig känsla hur en plats kan vara så välbekant när man aldrig tidigare satt sin fot där. Vissa upplever aldrig detta under sin livstid medans andra gör det kontinuerligt. Ett intressant ämne, men drömmar kan vara svårtydda det gäller att vara kritisk och sålla ut det som är strunt och lära sig skilja på det som verkligen kan betyda något. Jag har den uppfattningen att vissa drömmar faktiskt kan ha en innebörd, som ett budskap lr liknande, men för det mesta är drömmar bara ett knepigt hopkok av hjärnan.


   
SvaraCitera

eisca:
På sistone drömmer jag saker som sedan händer , eller så drömmer jag saker som redan hänt nån annan? Jag är sån som drömmer väldigt ofta och minns alltid mina drömmar. Börjar skrämma iväg min pojkvän lite haha för han säger att vissa saker jag drömmer är saker som hänt han tidigare i hans liv eller liknade saker som hänt han/ händer just nu. Det gäller även mig själv, nått i mitt liv händer, och jag minns sedan att jag drömt om det. Jag kan även drömma att jag är hos en kompis jag aldrig varit hos , sedan när jag kommer till hens hus vet jag redan exakt hur allt ser ut trots att jag inte varit där? Detta skrämmer mig som faaan , allt som är övernaturligt skrämmer mig pågrund av att jag upplevt väldigt mycket under mitt liv, mest som barn. 

Finns säkert vissa som tror på detta och vissa som är skeptiska men alla är välkomna till att kommentera vad felet är på mig? Har jag blivit tokig och inbillar mig eller är det möjligt att sånt här faktiskt händer? 

Har upplevt det själv, känslor är verkliga.
Förmodligen ska du bara ta det som det kommer och våga utnyttja det och INTE VARA RÄDD FÖR DET.


   
SvaraCitera

Vi kan snacka i Pm om du vill.


   
SvaraCitera