Aviseringar
Rensa alla

jag e så oviss :_P


Ämnesstartare

HATAR jeans med hög eller halvhög midja, det fulaste som finns vill dö när jag ser det.

Du borde ju omyndigförklaras f.ö. [blush]


   
SvaraCitera

Walking:

HATAR jeans med hög eller halvhög midja, det fulaste som finns vill dö när jag ser det.

det e snyggt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

det e snyggt

aha, sorry 🙁


   
SvaraCitera

Walking:

aha, sorry 🙁

eftersom du ber om ursäkt så är det ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Walking:

Du borde ju omyndigförklaras f.ö. [blush]

du borde ju barnförklaras 😛 hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gansta_booi_97


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

du borde ju barnförklaras 😛 hehe

oj [crazy]


   
SvaraCitera

barnkalas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill på barnkalas jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

smashbox

Köp deras "travel"size = mycket billigare o man behöver ju så lite av den så den räcker läääääänge.
http://eleven.se/smashbox-photo-finish-foundation-primer-travel-size-2947.html

Lounge fact:

har denna färg annars:

ser ej 😛
men du ska välja färg utifrån din hudton har du "kall, varm, neutral eller oliv. " hur du vet detta, googla!
jag tror jag beställde den från denna sida
http://www.beautyplanet.se/Kvinna/Makeup/Ansikte/Foundation/Mineral_Foundation/p...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Köp deras "travel"size = mycket billigare o man behöver ju så lite av den så den räcker läääääänge.

aaa vet har en primer ifrån sheercover på 15 ml som räckt lika länge

Angelize:

jag tror jag beställde den från denna sida

beställde sheercover nu men ska kolla färgerna etc och beställa lilly lolo nästa gng


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oki doki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

iofs e detta nödvändiga grejer som lkinser, mineralsmink och varje dag jeans

Här går verkligen din och min uppfattning om "nödvändiga grejer" isär. Jag ser "nödvändiga grejer" som saker man behöver för att överleva - föda och vatten med andra ord. Det du köper är egentligen överflödigt lyx. Det mesta vem som helst av köper är egentligen överflödigt lyx.

Åsikt: "nödvändiga grejer" används alldeles för frikostigt i i-länderna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Här går verkligen din och min uppfattning om "nödvändiga grejer" isär. Jag ser "nödvändiga grejer" som saker man behöver för att överleva - föda och vatten med andra ord. Det du köper är egentligen överflödigt lyx. Det mesta vem som helst av köper är egentligen överflödigt lyx.

ta inte allting ordagrant 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ta inte allting ordagrant 😛

Alltså det är svårt för mig att inte göra det, för majoriteten jag hört som snackar om "nödvändiga grejer" rabblar upp saker så som du gör. Folk pratar som om dom skulle dö om dom inte hade sina diverse objekt. Tjejer speciellt när det gäller just smink - som om detta vore något viktigare än mat. Typ smink är viktigast medans föda och kläder kommer på en delad andraplats.

Så ja, jag tycker att vi använder "nödvändiga grejer" alldeles för frikostigt. Och jag säger vi då jag ju så klart också gör det utan att direkt tänka på det. Detta är inte direkt något jag börjat tycka nyligen.

Något jag däremot börjat tycka nyligen är att det är som att vi är så "bortskämda" att vi egentligen glömt bort hur lite vi egentligen behöver för att leva ett bra liv. Nu pratar jag inte om att man bara behöver föda, men jag menar... Behöver man verkligen den där bilen som kostade en kvarts miljon som man köpte helt ny för två år sedan och nu inte ens är värd hälften? Behöver man den där 42"-tvn man köpte förra veckan? Behöver man verkligen en dyr superdator? Behöver man ens köpa en ny dator varje år som vissa faktiskt gör?

Så menar jag. Ofta så tänker vi oss inte för och köper något som är större eller "mera" än vad vi egentligen behöver. Varför? Bara för att vi kan? Eller handlar det om status?

Jag är snål mot mig själv och/eller tänker på vad jag behöver. Har exempelvis fortfarande kvar min fullt fungerande tjocktv från 1992 (obs! ej påhittat årtal!)[bigsmile]Imorgon kan jag gå o köpa en 50" 3D TV om jag vill, men... jag behöver den inte. Min tjocktv räcker gott o väl.

Hmm, wall of text... Ni som orkade läsa allt kan ju markera det genom att svara med ett "[y]"

[smile][love]


   
SvaraCitera