Aviseringar
Rensa alla

JAG FALLER FÖR MIN BÄSTA VÄN


Ämnesstartare

Okej jag får panik, jag och min bästa killkompis har verkligen börjat ses mycket senaste tiden och asså mitt hjärta får sånna där dubbelslag när han snapar o när jag ser honom och jag vill bara träffa honom dag efter dag och inte gå där ifrån. Men han är min bästa vän vad ska jag göra? Han e snygg och ganska populär men tack vare att vi har så mycket gemensamt så har vi klickat även om jag inte är så populär och när han snackar om andra tjejer o när han hänger med andra så blir jag så svartsjuk men jag döljer ju det för jag är ju hans bästa kompis!!! Jag har alltid haft ett öga för honom men aldrig tänkt något om det förns nu. Vad ska jag göra? Ska jag berätta hur jag känner eller ska jag se om han säger något men jag klarar inte av hur ska jag bli av med dessa känslor!! 


   
Citera

Säg hur du känner!


   
SvaraCitera

Säg inget, det brukar bara bli obekvämt
försök få till någon naturlig utveckling åt det hållet du vill.
vet ej hur man gör det 


   
SvaraCitera

Visa din uppskattning för honom på andra sätt än romantiskt för att få vara nära honom om du är orolig för att säga hur du känner. Eller visa det lite grann. Sätt dig lite närmare honom än vanligt. Ge lite mer kroppskontakt och träffas lite oftare. Blir ni då ett par? Kul för er! Inte? Ja då finns det fler fiskar i sjön. Gör det som känns bra, och oroa dig inte. Låt saker få bli som de blir. Och skulle det inte bli riktigt bra så kom ihåg att livet förändras och går vidareHjärta


   
SvaraCitera
Cobrak

Huruvida du ska gå tillväga beror på hur er relation som vänner ser ut samt din inställning till den. Är ni tillräckligt nära för att kunna berätta om allting för varandra utan att det blir obekvämt mellan er? I sådana fall ser jag inga problem med att förklara hur du känner för honom. Om det däremot är tvärtom och att ni på så sätt inte har nått det stadie i er vänskap där ni kan tala öppet om era känslor för varandra, då vet jag inte om det är en bra idé att berätta för honom. Med reservation för att du vill behålla er vänskap, det vill säga.

Å anda sidan kan er vänskap vara en stabil grund i ett förhållande, då ni antagligen utforskat varandras personligheter och egenskaper samt har ett hum om varandras brister respektive styrkor.


   
SvaraCitera
Cobrak

Min bästa vän, som praktiskt taget är min syster då jag känt henne i hela mitt liv, berättade för mig i högstadiet att hon hade känslor för mig. Tack vare att vi stod varandra oerhört nära och kände varandra bra blev det inga överflödiga reaktioner från någon av oss, utan istället pratade vi öppet om det samt om hur vi skulle gå tillväga för att lösa situationen. Vi valde att umgås och att prata med varandra som vanligt, och efterhand försvann hennes känslor för mig.

Jag säger inte att den är en garanterad lösning, men det är ett effektivt tillvägagångssätt om du vill bevara vänskapen med din vän.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Cobrak

En annan fråga du kan förhålla dig till: Ger han tecken på att han tycker om dig mer än vänskapsrelaterat?


   
SvaraCitera

Nudlarpudlar: Vad ska jag göra?

Jag har varit i den sisten att jag sagt till ett par tjejer jag varit nära vän med att jag gillar dem mer än som vänner och det inte blivit samma svar tillbaka. Man måste dock våga chansa och se. Risken finns att vänskapen blir förlorad eller kanske blir starkare efteråt. 

Men som Nudlarpudlar skriver: 

Nudlarpudlar: Ger han tecken på att han tycker om dig mer än vänskapsrelaterat?

Om ja, go for it.


   
SvaraCitera