Aviseringar
Rensa alla

Jag fårstår inte


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en kille som är 14-15 år. Jag är kär i en tjej och hon visar ganska mycket intresse för mig. Hon skriver till mig ibland vi brukar prata varandra på Skype. Alla spår pekar på att hon gillar mig men det finns ett enormt problem. Hon är perfect. Han är jävligt snygg, smart, snäll, trevlig m.m. Hon har allt en kille söker i en tjej. Och inte nog med det så umgås hon med killar som är snyggare än mig.
Och vi eftersom att hon är så snäll och är en så bra kompis så vill jag inte förstöra vår vänskap. Om jag frågar henne så kan vår vänskap förstöras och om jag inte frågar kommer jag tänka på henne helatiden och tänka på vad som kanske hänt om jag hade frågat. Vad tycker ni att jag ska göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Fråga henne... Samma sak hända mellan två av mina vänner.(en kille och en tjej) Dem blev ihop ett tag men märkte att dem inte passade tillsammans. Dem är fortfarande bra vänner 🙂


   
SvaraCitera
Draft

true dat. det är väl lika bra, det är ju bättre att du frågar nu innan du kärar ner dig totalt och blir svartsjuk och pajar relationen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draft:

och blir svartsjuk och pajar relationen

Good point


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns det något sätt jag kan veta att hon gillar mig?
(förutom att fråga)


   
SvaraCitera
Draft

SheldonCooper123:

inns det något sätt jag kan veta att hon gillar mig?

egentligen inte sådär direkt. finns ju lite risky saker man kan göra som antagligen själper mer än hjälper, typ fråga en polare till henne vad hon tycker om dig, skaffa en skype och lära känna henne där för att sedan ta reda på om hon har en "special someone"

eller varför inte försöka med det ballsy "seal the deal"
som bara folk med gutts fixar. bjuda in till en filmkväll och försöka hångla, men det är ungefär lika svårt att veta om någon gillar en som att veta om det är ett hångelmoment eller inte


   
SvaraCitera

SheldonCooper123:

Alla spår pekar på

tja har du läst för många deckare i ditt liv eller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja men dem gör det.


   
SvaraCitera

SheldonCooper123:

Finns det något sätt jag kan veta att hon gillar mig?
(förutom att fråga)

läsa tankar eller göra dagissaken och skicka någon annan för att fråga (risken finns att hon vägrar erkänna det för en tredje part och när du då får reda på vad din kompis säger att hon sagt så blir du ledsen)

Mitt tips?
Vänta inte till imorgon, om några månader kanske du pratar med henne en kväll på skype när hon väl är i ett förhållande och hon säger att hon alltid gillat dig men du var för avvaktande så hon trodde inte du ville.
Chansen är här idag, ta den eller missa den men gör inget dumt bara för det för det finns skillnad på mod och dumhet även om de två ofta går hand i hand


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser din poäng men det finns ingen anledning till att hon gillar mig så jag tror att jag ska försöka läsa hennes tankar.


   
SvaraCitera
time
 time

SheldonCooper123:

Jag är en kille som är 14-15 år.

Vet du inte hur gammal du är har du större problem än med tjejen. [sad]

MEN: Jag tycker att det är viktigt att chansa. Om man är osäker på något, fråga. Om man vill något men gör upp hinder för sig själv, hoppa över dessa hinder. Tala om för flickan att du tycker hon är fin och hoppas på det bästa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Några tips på hur jag kan läsa hennes tankar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå rätt på och bara säg till henne.

Tro mig det är rätt så tröttsamt med fega killar som liksom.. Bara står där och gör ingenting. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Vet du inte hur gammal du är har du större problem än med tjejen

Jag vet ju hur gammal jag är men jag är mellan 14-15 (fyller år om cirka 6 månader)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror nog att det lättaste är att läsa hennes tankar.


   
SvaraCitera