Aviseringar
Rensa alla

Jag förstår mig inte på honom!!


Ämnesstartare

Såhär ligger det till: Jag gillar en kille. Han har ganska nyligen gjort slut med sin flickvän och är definitivt inte playertypen, utan mer flickvänstypen. Ganska mycket good guy och nästan lite svärmorsdröm.
Han har många gånger gett mig vibbar som fått mig att tro att han gillar mig, men ibland får jag känslan att det inte alls är så, och jag vet just nu inte vad jag ska tro.
När vi pratar bara vi två är det både trevligt och awkward på samma gång. Ibland känns det som att vi inte vet vad vi ska säga. Förut var jag väldigt mån om att få konversationen att fortlöpa men nu känner jag mer att han får försöka själv, så när det blir tyst provar jag att inte säga något mer. Och det är tyst en stund, men sen brukar han vanligtvis bryta tystnaden genom att fråga mig någonting. När vi inte är ensamma är han mer pratsam, men framför allt väldigt retsam (fast på ett roligt sätt). Han är inte alls på samma sätt mot de andra, utan fokuserar på att reta mig och göra grimaser när jag tittar på honom, få mig att skratta osv. Jag har fått en av hans tröjor... haha. han har en tröja som jag tycker är ganska snygg, och en gång när vi var ute frågade jag halvt på skämt om jag kunde få den och han sa "ja", hans sa att om jag ville ha den och tror att jag får användning av den så får jag den, för han hade själv ingen användning för en (fast han har haft den på sig ganska ofta så han kan ju inte precis hata den i allafall). Det känns jävligt skumt att gå runt i hans tröja :p Men trevligt. Och han säger ibland saker som "jag känner dig" och skämtar samtidigt om att vi inte är vänner (vi brukar säga "jag hatar dig" till varandra ibland...hah). En gång när vi var ute sa han först på skämt, som vi brukar, "i fucking hate you", men kort efteråt sa han "i fucking love you". Och han ville att jag skulle visa honom hur man dansar sexigt... fast vi var fulla, visserligen. Jag kanske inte ska tolka in nåt i det.
Sen uppstår situationer som gör att jag verkligen tror att han inte gillar mig alls. Som när jag, han och en annan snubbe såg på tv tillsammans, och den andra snubben gick. Jag tänkte "perfekt, nu är det bara vi två kvar", men då gick han också. Och det borde vara ett tecken på att han inte är intresserad. Han ville tydligen inte vara ensam med mig. Hade han varit intresserad borde han sitta kvar. Damn it.
Och jag hade tänkt visa honom lite mer att jag gillar honom, och jag har börjat försöka litegrann, men nu känns det som att jag inte får något tillbaks så jag kanske inte ska slösa min tid helt enkelt. Samtidigt håller han ju på hela tiden och ger mig dessa vibbar. Vad borde jag göra? Sluta bry mig? Gillar han mig borde han väl ändå visa det.


   
Citera
Ämnesstartare

error


   
SvaraCitera

Styckindelning kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whatever_:

Han har ganska nyligen gjort slut med sin flickvän

så kanske skulle chilla lite


   
SvaraCitera

Prata med honom. Seriöst, det är det bästa.


   
SvaraCitera

Haha, den där snubben låter som jag mot en tjejkompis. Jag har nu sagt upp vänskapen med henne pga att hon betedde sig som skit.

Visade sig att jag är bög sen [rolleyes].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, du fick mig att minnas den underbara tröjan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh, jag skiter i honom. inte värt det. och ja, kebu12, jag kanske ska chilla lite. han kanske bearbetar det hela med förra flickvännen fortfarande. det kanske är jobbigt för honom eller nåt. visserligen frågade jag honom hur han mådde och om det var lugnt och han sa ja, och han verkade inte ett dugg upprörd, helt ärligt, och han har gått omkring och varit på märkbart gott humör kort efter att de gjorde slut... så jag vet inte hur hårt han har tagit det. men sånt där kanske inte syns på utsidan direkt. jag frågade honom vid ett tillfälle om han var kär i henne och han sa "jag tror det". .. så...ja. skiter i det.


   
SvaraCitera

whatever_:

visserligen frågade jag honom hur han mådde och om det var lugnt och han sa ja, och han verkade inte ett dugg upprörd, helt ärligt, och han har gått omkring och varit på märkbart gott humör kort efter att de gjorde slut...

Han kanske döljer det. Många killar säger tvärt emot vad de tycker och låtsas som ingenting, medan de faktiskt har känslor inombords.


   
SvaraCitera

[blush]


   
SvaraCitera

skit inte i honom, skit i om han inte tar initiativ. han har ju känslor för dig de e ju helt klart han är bara kass på att visa dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja fast tänk positivt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg som det är.. att du gillar honom. Du kan ju inte förlora någonting på det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg det till honom och inte till oss..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Ja fast tänk positivt

du ger de bästa råden [love]


   
SvaraCitera