Aviseringar
Rensa alla

Jag gillar en svart tjej men min pappa är rasist.


Ämnesstartare

Jo det är så att jag har ett rätt jobbigt problem som jag funderat mycket på den senaste tiden. I min klass går en svart tjej som jag länge umgåtts med i skolan och på fritiden och på fester och så, och jag gillar henne jätte mycket jag tycker hon är schysst och snygg och hon gillar mig också.

Men problemet är att min pappa är väldigt rasistisk, han verkligen hatar svarta och andra människor som är från andra länder, han skulle aldrig acceptera att jag dejtar en svart. Nu är den här tjejen mulatt så hon är hälften svart bara men jag tror inte det spelar någon roll för honom.

Nu bor jag inte hos min pappa som tur är men han bor ändå i samma stad som mig och jag träffar honom rätt ofta.

Men jag vet inte hur jag ska göra, för jag har inte berättat för tjejen att min pappa är rasist och jag vet inte om det är rätt att dra in henne i allt det där och jag kommer bara skrämma bort henne om jag berättar att min pappa är rasist.

Sedan skulle det inte gå att ha en normal relation med henne för om jag tar hem henne och min pappa också är på besök eller något så kommer han säga något rasistiskt till henne, så störd är han faktiskt att han skulle gör det och jag vill inte att hon ska få skit från honom.

Så är det någon idé att ens försöka med den här tjejen eller ska jag skita i det? Jag gillar henne väldigt mycket men tyvärr så kan jag inte rå för att min pappa är störd.


   
Citera

skit i din pappa [zzz][party]


   
SvaraCitera

Strunta i din pappa. Förstår att det är svårt, men du kan inte rätta dig efter hans dumheter.


   
SvaraCitera

Man väljer inte sina föräldrar men man kan faktiskt välja sina värderingar. Ta dig i kragen och skit i din pappas åsikt. Speciellt eftersom att den är så jävla ovettig och efterbliven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om jag berättar för han att jag dejtar en svart tjej kommer han bli förbannad så in i helvete, hur ska jag förklara för tjejen att min pappa är rasist?


   
SvaraCitera

stereo total:

Man väljer inte sina föräldrar men man kan faktiskt välja sina värderingar.

dagens [love]


   
SvaraCitera

din pappa efterblivenhet ska inte behöva drabba dig skit i honom


   
SvaraCitera

Berätta för henne att han är rasist men att du tycker han är dum i huvudet. Säg till honom att du bryter kontakten med honom helt ifall han säger något rasistiskt mot henne.


   
SvaraCitera

Danne_Lkp:

Men om jag berättar för han att jag dejtar en svart tjej kommer han bli förbannad så in i helvete

Hota honom med att bryta kontakten, då kanske han passar sig ifall han tycker om dig. Om inte är det ju faktiskt bara att bryta den på riktigt, vem vill ha ett dumhuve som inte tycker om en till farsa?


   
SvaraCitera

skit i din far och kör hårt, det är upp till han om han vill ha en relation till sin son i framtiden.

Danne_Lkp:

Lkp

wööööooo


   
SvaraCitera

han har rätt till sin åsikt och du har rätt att skita fullständigt i den


   
SvaraCitera

Danne_Lkp:

Så är det någon idé att ens försöka med den här tjejen eller ska jag skita i det?

Förklara hur det ligger till och berätta hur du känner för tjejen, och får du samma respons av henne så vet jag att ni kan jobba er igenom det.


   
SvaraCitera

skrattade, att du ens bryr dig om vad han tycker när det kommer till det där (även fast du borde)


   
SvaraCitera

Imaginarium:

skrattade, att du ens bryr dig om vad han tycker när det kommer till det där

Tycker du kan läsa texten ordentligt. Problematiken är att han är orolig för vilken behandling tjejen skall få av hans pappa när han tar hem henne, inte att hans pappa inte skulle tycka om fårhållandet i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min pappa har grova problem med sig själv och sitt liv, men samtidigt så vill jag inte bli begränsad av han men det blir så automatiskt ändå...men jag får väl försöka berätta för han hur det ligger till och hoppas att det finns något förstånd kvar i hans hatiska skalle.

Jag vägrar dejta den här tjejen bara för att min mongo pappa sedan ska skrika n*ger och liknande till henne då det är det ordet han använder om svarta, hon ska inte behöva få massa skit från honom, hon förtjänar mkt bättre än så.


   
SvaraCitera