Aviseringar
Rensa alla

Jag gillar stavnings- och grammatikpoliser.[smile]


Ämnesstartare

Många verkar dock ogilla dem, jag gjorde det också till en början för rätt längesen. Men nu har jag ändrat min inställning till dem. Även om de gör det främst för att dryga sig, så hjälper det ju en att bli bättre på det svenska språket.[smile]

Så länge de skriver något som har med trådens ämne att göra (om det handlar om forumplus exempelvis), så har jag inget emot alls om de rättar något stavnings- eller grammatikfel samtidigt.

Vad tycker ni?

Dold text: Fast nu kom jag ju på att det finns ju faktiskt folk som har sjukdomar som försvårar det hela med att skriva, så kan väl inte vara så kul för dem antar jag.


   
Citera

Jag är själv en sån. På mellanstadiet läste jag läxor när alla andra hade rast och löste grammatiska uppgifter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Fast nu kom jag ju på att det finns ju faktiskt folk som har sjukdomar som försvårar det hela med att skriva, så kan väl inte vara så kul för dem antar jag.

De borde ha ett litet tecken vi sitt namn tycker jag, t.ex en rosa fyrkant med ett "D" i


   
SvaraCitera

Link:

Vad tycker ni?

prata med jejex[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

De borde ha ett litet tecken vi sitt namn tycker jag, t.ex en rosa fyrkant med ett "D" i

[bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag har länge tyckt att folk som inte kan skriva ordentligt inte ska få använda Internets. När jag om 1 miljon år äntligen gör klart min community ska det vara tydliga och hårda regler om sär skrivning och felstavvning - skriv som en kratta och bli bannad. [y]

Jag rättar aldrig folk för att dryga mig. Jag gör det för att de ska lära sig så man slipper våndas när man sitter och läser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag är själv en sån. På mellanstadiet läste jag läxor när alla andra hade rast och löste grammatiska uppgifter.

Så du har alltså stenkoll med andra ord?[wink]

Evil Conduct:

De borde ha ett litet tecken vi sitt namn tycker jag, t.ex en rosa fyrkant med ett "D" i

Jo, eller något liknande. Det vore faktiskt rätt bra.
Sen vet jag inte så mycket om sjukdomen, kan man träna upp det där på något sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palla dem. Inte ens jag rättar folk, och jag är ändå ganska strikt med sånt.

Men i olika sammanhang skriver man olika bra liksom, man orkar inte va perfekt hela tiden, den är inte ens önskvärt.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Jag är själv en sån. På mellanstadiet läste jag läxor när alla andra hade rast och löste grammatiska uppgifter.

"Sådan" och syftningsfel i andra meningen.


   
SvaraCitera

Sterd:

När jag om 1 miljon år äntligen gör klart min community

"gjort"

Sterd:

sär skrivning

"särskrivning"


   
SvaraCitera

shajjn:

"Sådan" och syftningsfel i andra meningen.

Ja, jag vet det själv. JAG ÄNDRAR VÄL DÅ DIN MINITANT.

Sagitta: Jag är själv en sådan. På mellanstadiet läste jag läxor och löste grammatiska uppgifter på rasterna medans alla andra hade rast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Palla dem. Inte ens jag rättar folk, och jag är ändå ganska strikt med sånt.

Jag rättar inte heller, det är bara för jag är rätt säker på att personen ifråga kommer ta illa upp och börja ogilla mig XD.

Tickstart:

Men i olika sammanhang skriver man olika bra liksom, man orkar inte va perfekt hela tiden, den är inte ens önskvärt.

Om man gör något slarvfel så är det ju bara mänskligt. De som är vana vid att skriva bra, tror jag inte tycker det krävs större ansträningar för att göra det. Om det är småfel hit och dit bryr jag mig inte så mycket om, men det finns ju folk som skriver förfärligt dåligt.


   
SvaraCitera

Sagitta:

DIN MINITANT.

"I mellanstadiet" och "medan".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

De borde ha ett litet tecken vi sitt namn tycker jag, t.ex en rosa fyrkant med ett "D" i

Eller så gör vi så att de som inte har något emot att bli rättade av stavnings- och grammatikpoliser kan få ett tecken vid sitt namn.
Det vore nog det bästa, vissa kan bli rätt arga om man rättar dem.


   
SvaraCitera

jag behöver sån hjälp HAHA jag är sämst på stavning =(


   
SvaraCitera