Aviseringar
Rensa alla

Jag gillar stavnings- och grammatikpoliser.[smile]


Ämnesstartare

Link:

Eller så gör vi så att de som inte har något emot att bli rättade av stavnings- och grammatikpoliser kan få ett tecken vid sitt namn.
Det vore nog det bästa, vissa kan bli rätt arga om man rättar dem.

Ja precis, då vet jag vilka jag ska rätta! De utan tecken, alltså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar rätta mig själv, åtminstone på msn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

jag behöver sån hjälp HAHA jag är sämst på stavning =(

Få igenom förslaget att de som vill få hjälp, ska få ett tecken efter sitt namn då.[sad]

Evil Conduct:

Ja precis, då vet jag vilka jag ska rätta! De utan tecken, alltså

[bigsmile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

saturn:

Jag brukar rätta mig själv, åtminstone på msn.

Jo samma här, även på UM då och då.
Jag har haft en tendens att posta innan jag har läst igenom ordentligt, särskilt på msn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha vad shajjn äger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Jag har haft en tendens att posta innan jag har läst igenom ordentligt, särskilt på msn.

Jobbigt att sitta och läsa igenom innan man postar skulle jag tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

punkt i rubriken [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Jobbigt att sitta och läsa igenom innan man postar skulle jag tro.

Jag antar att det är lite mer tillåtet på msn, det är ju trots allt en chatt, men ändå. Skriver man på ett ställe som detta... så tycker jag ändå att man bör läsa igenom först (även om jag har slarvat med detta tidigare, men har oftast ändrat i efterhand).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Link:

Jag antar att det är lite mer tillåtet på msn, det är ju trots allt en chatt, men ändå. Skriver man på ett ställe som detta... så tycker jag ändå att man bör läsa igenom först (även om jag har slarvat med detta tidigare, men har oftast ändrat i efterhand).

Kan nog hålla med dig där, skriver dock oftast på msn så jag behöver inte tänka så mycket på den saken. Men särskrivning stör mig oftast, så ibland får jag för mig att rätta personer som använder det. Särskilt om personen i fråga använder det i ett inlägg där han/hon försöker rätta någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Jag brukar rätta mig själv, åtminstone på msn.

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Sol i sinne, brun inne

Brukar jag inte det eller? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Brukar jag inte det eller? [no-no]

Jo, och sluta upp eller [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Jo, och sluta upp eller

Vadå, du ska vara glad att jag inte rättar dig istället [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har inget emot att rätta andra men det är jobbigt när andra rättar mig [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saturn:

Kan nog hålla med dig där, skriver dock oftast på msn så jag behöver inte tänka så mycket på den saken. Men särskrivning stör mig oftast, så ibland får jag för mig att rätta personer som använder det. Särskilt om personen i fråga använder det i ett inlägg där han/hon försöker rätta någon annan.

Jo, särskrivningar stör jag mig också på.
Tidigare så hade jag själv inte någon jättestor koll på hur man använde "de" och "dem", så jag använde "dom" istället, vilket jag tycker är bäst om man inte förstår hur man ska använda dessa. Efter det att jag lärde mig hur man använder "de" och "dem" så har jag börjat se och märka hur folk använder dessa fel och det har jag faktiskt börjat störa mig på rätt mycket. Vet man inte när man ska använda dessa kan man isåfall lika gärna skriva "dom" på allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med, tycker det är upphetsande att bli rättad.


   
SvaraCitera