Aviseringar
Rensa alla

Jag gjorde slut med Telia,


Ämnesstartare

Draug:

haha de gjorde dom fan till mig kan jag lova dom älskade att skicka räkningar vad jag vill minnas, autogiro är för folk som alltid har pengar på kontot. Gillar inte att dom drar automatiskt via autogiro för man vet ju aldrig exakt när dom drar och jag kanske behöver mina futtiga hundralappar jag har kvar på kontot, får man en faktura kan man ju förhala och dryga ut på betalningen liksom. 3 månader?? hade aldrig så god tid på mig att betala något från äckeltelia.

Ett tips är ju att spara ihop en buffert på 3 månader av inkomst. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

haha de gjorde dom fan till mig kan jag lova dom älskade att skicka räkningar vad jag vill minnas, autogiro är för folk som alltid har pengar på kontot. Gillar inte att dom drar automatiskt via autogiro för man vet ju aldrig exakt när dom drar och jag kanske behöver mina futtiga hundralappar jag har kvar på kontot, får man en faktura kan man ju förhala och dryga ut på betalningen liksom. 3 månader?? hade aldrig så god tid på mig att betala något från äckeltelia.

Det går ju också köra e-fakturor dom måste man godkänna ... men antar det billigaste är ju att inte ha något abonemang alls. 


   
SvaraCitera
mynona

jobbigt med flera telefonbolag att välja mellan, det är bättre med ett enda så slipper man bry sig. valfrihet är bara fint med roliga saker, inte då det är frågan om saker man bara vill ha fixat då är det bara irriterande


   
SvaraCitera
Draug

space: Ett tips är ju att spara ihop en buffert på 3 månader av inkomst.

hehe spara är inte mina starkaste sidor, kontot blir totaltömt varje månad, blir aldrig något över till sparande.

space: Det går ju också köra e-fakturor dom måste man godkänna ... men antar det billigaste är ju att inte ha något abonemang alls.

jo det blir ju billigare med e-fakturor man slipper ju deras avgift för pappersfakturor. Det är ju det billigaste, men man blir ju ganska begränsad utan en lur att ringa på.


   
SvaraCitera

Draug:
för ett par år sen, jävla as Telia alltså dom slutade fan aldrig skicka fakturor. Kmr aldrig mer ha något med dom att göra.

jobbade inte du där..? el förväxlar jag dig med ngn annan?


   
SvaraCitera
Draug

Blivande_japan: jobbade inte du där..? el förväxlar jag dig med ngn annan?

aldrig jobbat för dom utsugarna, så du förväxlar förmodligen ja Glad


   
SvaraCitera

Draug:

aldrig jobbat för dom utsugarna, så du förväxlar förmodligen ja Glad

känner mig nu förvirrad


   
SvaraCitera

det är synd att det ändå finns ett behov av mobildata för de flesta, för då kan man inte sköta all kommunikation genom en enda fiberlänk. det vore tacksamt. att betala för, främt.

synd att det inte finns någon mobildataanslutning som är värdig och har rimliga avtal. det hade varit den helige graal.


   
SvaraCitera
Draug

Blivande_japan: känner mig nu förvirrad

jag brukar ha den effektenSöt vem trodde du jag var?


   
SvaraCitera

Draug:

jag brukar ha den effektenSöt vem trodde du jag var?

minns att jag pratade med 1 norrlänning i telefon på 1 träff hos exner som sa att denne jobbade i telias kundtjänst och som tyckte jag skulle tatuera in "värmland"

trodde d va du

var iofs kalaspackad då om jag minns rätt


   
SvaraCitera
Draug

Blivande_japan: minns att jag pratade med 1 norrlänning i telefon på 1 träff hos exner som sa att denne jobbade i telias kundtjänst och som tyckte jag skulle tatuera in "värmland"

trodde d va du

var iofs kalaspackad då om jag minns rätt

låter som en sköning varför inte tatuera in vämland lixom, de e ju så vackert så man nästan får en liten tår i ögatMycket glad

hehe jo är man riktigt kalas och rund under fötterna kan minnet svika, det kan hända den bästa.


   
SvaraCitera

Telia är skön....t


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill göra slut med nordea, men jag vet inte riktigt om jag skulle klara av det.


   
SvaraCitera

jag gjorde slut med telia för några månader sen. Är nu tillsammans med halebop.


   
SvaraCitera

Draug:

låter som en sköning varför inte tatuera in vämland lixom, de e ju så vackert så man nästan får en liten tår i ögatMycket glad

hehe jo är man riktigt kalas och rund under fötterna kan minnet svika, det kan hända den bästa.

jag är så förvirrad just nu

🙁


   
SvaraCitera