Aviseringar
Rensa alla

Jag har aldrig velat ta mitt liv men känner ni någonsin att livet är en tråkig smärta, hela tiden?


Rafael25:

Rullar ögonen

Är det allt jag får, en tvetydig smiley?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inception42:

Är det allt jag får, en tvetydig smiley?

Ja du inser ju inte hur bortappad du låter så det finns inte mycket att sägaGlad


   
SvaraCitera

theooz:
Mitt liv har nog relativt djupa dalar, men också höga peaks, och då och då lite sega sträckor såklart. Som det ska vara antar jag. Allt som allt är det dock väldigt spännande att faktiskt leva måste jag säga, skulle inte kunna tänka mig något annat direkt 😉

Tror du behöver lära dig att bli bekväm med din ensamhet, göra den till din vän. Fokusera mindre på andras bekräftelse (eller avsaknad av bekräftelse) och öva lite på själv-validering. Du kan inte kontrollera din omgivning eller andra människor men du kan lära dig att ta kontroll över hur du reagerar gentemot saker som händer runt om dig. 

Ge dig själv kärlek, gör saker du gillar, investera i dig själv. Ironiskt nog tror jag att det ofta är då man faktiskt hittar någon. När man slutat känna sig inkomplett.

Jag känner nog att. Absolut alla har nog dagar då de känner fan jag orkar inte mer jag vill inte leva. Jag har de 2 gånger i månaden. Mycket tror jag beror på din relation till din familj. Det är jobbigt att ha ett små syskon när du är tonåring exempelvis. 
Eller kärlek. Då söker man bekräftelse istället. Så försöker man för mycket och då blir det bara jätte jobbigt. 


   
SvaraCitera