Aviseringar
Rensa alla

Jag har ångest


Ämnesstartare

Jag har ångest och orkar inte göra nånting. Ligger bara i sängen och är hemma från skolan. Men det blir ju bara värre. Känner mig ensam, vill vara med min pojkvän. Jag måste plugga men pallar inte. Allt är jobbigt. Hr oftast bara ångest i några dagar, men ändå. Det är oerhört jobbigt. Nån som känner igen sig eller vill prata om det?


   
Citera

Det ä bara å ta tag i skiten oavsett om man vill eller inte... Det blir ju inte bättre av att man inte pluggar!! Vet du varför du har ångest? Nån speciell anledning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev ledsen igår när min pojkvän skulle gå hem. Blir alltid lite deppig då. Men igår blev det värre. Sen har jag bara fortsatt vara ledsen av ingen anledning 


   
SvaraCitera

Du kanske har en depression, det behöver inte finnas någon speciell anledning till varför man får det. Det finns hjälp o få då. O mediciner. Hoppas det blir bättre! Vet själv hur jobbigt det är med ångest :((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja kanske. Men rätt som det är kommer jag att vara glad igen. Tror inte det är någon djup depression i alla fall. 


   
SvaraCitera

-Martina-:
Ja kanske. Men rätt som det är kommer jag att vara glad igen. Tror inte det är någon djup depression i alla fall. 

Aa, dom flesta har ju dippar i livet och det går ju inte att alltid vara glad. Men när du känner dig deppig så försök göra saker som gör dig glad. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Att tvinga sig själv att göra sånt om en vet ger positiva känslor är bra kortsiktigt. Om det är ett problem som håler i sig länge kan det snabbt ta bort allt bra


   
SvaraCitera

Skaffa dig en hobby. Ligg inte bara hemma i sängen och dega, det blir bara en nedåtgående spiral av det. Och du kan inte förlita dig på finna lycka genom att vara med din kille. Du måste kunna må bra på egen hand och din kille kan lämna dig när som helst. Träffa folk, börja träna, gör något kreativt. Vad som helst som ger dig positiva känslor.

Kom ihåg att en hälsosam livsstil också är en mycket bra grund för att må bra även psykiskt. Ha jämn sovrutin och sov 8 timmar om dagen, sitt inte upp sent på natten. Ät och drick regelbundet, men undvik skräpmat. Aktivera din kropp på något sätt. Försök att inte halka efter i skolan heller.


   
SvaraCitera

Förstår att Du vill vara med din kille men han vill nog inte vara med dig när du e deprimerad och inte orkar nått han hittar nog en ny tjej 


   
SvaraCitera
time
 time

Thé King:
Förstår att Du vill vara med din kille men han vill nog inte vara med dig när du e deprimerad och inte orkar nått han hittar nog en ny tjej 

Hallå hallå, va? Det där stämmer nog inte alls och om det skulle råka göra det så skulle hon förtjäna en mycket bättre pojkvän. 


   
SvaraCitera

time:

Hallå hallå, va? Det där stämmer nog inte alls och om det skulle råka göra det så skulle hon förtjäna en mycket bättre pojkvän. 

Men hennes kille kanske vill få ut något av henne? 


   
SvaraCitera

Thé King:

Men hennes kille kanske vill få ut något av henne? 

Eller så vill han stötta henne i hennes motgångar? Folk fungerar olika, och om du inte känner hennes pojkvän kanske du inte ska uttala dig om honom heller.


   
SvaraCitera

Vänd dig till skolsköterskan ångest och depression går att komma tillrätta med iblanf kan man behöva lite terapi för få ordning på sitt mående skolsköterskan kan hjälpa dig komma i kontskt med psykolog mm.


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:

Eller så vill han stötta henne i hennes motgångar? Folk fungerar olika, och om du inte känner hennes pojkvän kanske du inte ska uttala dig om honom heller.

Jag säger bara vad jag tror mongo 


   
SvaraCitera

Thé King:

Jag säger bara vad jag tror mongo 

Det handlade inte ens om det TS frågade om, och det var inte konstruktivt på något sätt. Totalt jävla onödigt med andra ord. 

Och det är kanske dags att lära sig ta lite kritik?


   
SvaraCitera