Aviseringar
Rensa alla

jag har en HACKER i datorn!?! :S


Ämnesstartare

hej

jag gick in i public mappen på min dator och såg att en fil hette .röv när jag försöker ta bort den så funkar det inte så jag tog en bild. SÄLLA HJÄLP! :S

kan det vara så att en HACKER har tagit sig in i min dator!? :S

HJÄÄÄLP!!! [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

har någon nån idé hur jag ska få bort filen? [shake]


   
SvaraCitera

Har du antivirus och brandväggen på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej allt är öppet för att mina kompisar säger att ingen hacker har något att göra då :S min kompis klickade in något dmz i routern också kan det bero på det?


   
SvaraCitera

Omformatering på stört.

hejsannsvejsan:

nej allt är öppet för att mina kompisar säger att ingen hacker har något att göra då :S min kompis klickade in något dmz i routern också kan det bero på det?

Din kompis är en idiot, lyssna inte på honom/henne i fortsättningen. Troligtvis är det din kompis själv som roat sig lite.


   
SvaraCitera

hejsannsvejsan:

nej allt är öppet för att mina kompisar säger att ingen hacker har något att göra då :S

Smart [tired] .. varför skulle en hacker inte kunna göra något när datorn är utan skydd? [shake][rolleyes]

hejsannsvejsan:

min kompis klickade in något dmz i routern också kan det bero på det?

Jag vet inte, du får vänta tills nån som kan IT skriver här.
*host* Åtta, Aristoles m.m *host*


   
SvaraCitera

DMZ inställningar i routern innebär att alla portar i routern öppnas till den datorn, som sen själv får skydda sig/ha don öppna mot internet.
Perfekt för servrar, mindre bra för persondatorer[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aj då.. hur ska jag göra för att ta bort dmz? jag kan inte så mycket om sådant :S


   
SvaraCitera

Scanna med Malwarebytes, leta igen systemet efter filen anal (lawling my ass off xD), töm lite[y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Att hålla en fil öppen för att undvika borttagning är inte svårt, det behöver inte vara nån kunnig jävel som gjort det, den där RÖV-filen (loling again...) verkar vara väldigt onödig (Size: 0kb). Men den har ju inget där att göra så nåt stämmer ju inte[bigsmile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

hejsannsvejsan:

Du är ju inte alls johan. jag ringde han nyss och han visste inget så det kan inte ha varit han :S .. men snälla. hjälp mig att få bort filen nu och stänga av dmz [shake]

Vilken routermodell?
Annars kan du öppna den för fjärrhjälp och ge mig ip'n, så kirrar jag det[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

random_noob:

Vilken routermodell?

the-link tror jag den heter

nej d-link 524 var det

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

okej nu har jag kryssat ur dmz. men hur gör jag för att få bort filen då :S ? jag har scannat med ad-aware men den hittade inget [shake]


   
SvaraCitera

Kör Malwarebytes Anti-Malware också
Googla...

Sen kan du också använda Unlocker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TACK SOM FAN!!! unlocker fungerade och tog bort filen! ska scanna med malwarebytes nu


   
SvaraCitera

random_noob:

Perfekt för servrar

Definitivt inte, nej.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Definitivt inte, nej.

Enligt mig, jo. Förutsatt att man sedan skyddar den med en ordentlig brandvägg.


   
SvaraCitera

Säg mig, delar du ut den där mappen Public? I så fall kan vem som helst ändra i den, men bara den under förutsättning att du godkänt att andra i ditt nätverk ska kunna ändra i den. Har gjort en del sådant hos andra som hade sina datorer fullt öppna. Porrbilder på frugan och alla bankkontonr + pin, jo jag tackar.

Med tanke på att filen är döpt till röv känns det snarare att du varit och lanat och där fått en rolig fil skapad. Själv skulle jag lagt in den här bilden på din dator istället.

När var filen skapad?


   
SvaraCitera