Aviseringar
Rensa alla

Jag har fått reninfluensan


Åtta
Ämnesstartare

Jag sitter nu isolerad i ett hus i ärkenorrland, med en hund som enda vän. Mitt hår ä​r fettigt, jag har troligtvis feber, jag har vomerat och det känns som att jag inte ä​r färdigkräkt ännu.

Tyck mycket, mycket synd om mig. [sad]


   
Citera

Jag sitter inlåst på mitt rum för jag har nån typ av lungpaj [cry]


   
SvaraCitera

Jag tycker synd om dig, mestadels för att du flyttat upp till ingenstans. Varför ens.​

Dock är det mer synd om mig då även jag har, om än något lättare släng av reninfluen​san, och även har en obrukbar, svidande, blödande mun och ej kan äta. [mad] (kräver ä​ven ömkan här)


   
SvaraCitera

Känner dock med dig lite, hehe. Hoppas du blir bättre. [mad]


   
SvaraCitera

Tycker synd om alla som behöver kräkas.
Dock vet jag ej vad det är för influensa? Berätta om den!


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

itch:

Jag tycker synd om dig, mestadels för att du flyttat upp till ingenstans.​

Tack. Ditt stöd värmer.

itch:

Varför ens.

Slut på pengar. Stod inte ut med hyrestanten. Hade inget jobb. O.s.v.

SUKOF:

Dock vet jag ej vad det är för influensa? Berätta om den!

Det är lite som fågelinfluensan, fast man får det av alla renar som strövar omkring ​fritt här. Det finns även en variant som smittar via isbjörnar, men den är lite mer o​vanlig.

Isbjörnsinfluensa till exempel beror på virus medan den vanligaste bakterien, som or​sakar reninfluensa, är campylobacter.

Reninfluensa smittar ofta lätt och kan orsaka att människor som varit i nära kontakt​ med varandra blir sjuka, till exempel i en familj eller i en förskolegrupp. I regel ​blir man smittad av dryck eller mat som hanterats på ett felaktigt sätt (t.ex. renkeb​ab). Ofta är det mat som har tillagats vid för låg temperatur. Eftersom reninfluensa ​sprids via avföring är det viktigt att tvätta händerna efter varje toalettbesök så at​t inte smittan sprids till andra.

Vanlig reninfluensa kan komma snabbt och går oftast över inom ett par dagar. För de ​allra flesta är reninfluensa en ofarlig sjukdom trots att man kan ha svåra besvär och​ känna sig väldigt trött.


   
SvaraCitera

Sov och låt bli datorn!


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Hampie:

Sov och låt bli datorn!

Kan inte sova. Har sovit massor redan. Skulle vilja äta och/eller dricka, men det fi​nns ingenting att äta eller dricka som jag inte genast spyr upp - med undantag för ro​stbröd, men det är äckligt efter en tugga eller två. Funderar på att äta upp hela Cap​tures chokladkaka och sedan spy som en hund, just for the lulz.


   
SvaraCitera

Åtta:

Skulle vilja äta och/eller dricka, men det fi​nns ingenting att äta eller dricka som jag inte genast spyr upp - med undantag för ro​stbröd, men det är äckligt efter en tugga eller två.

Testa att äta rostat rostbröd och dricka coca cola :D, är man sjuk har man ju tillåtelse från Gud, Jesus, Buddha och Gudrun Schyman att dricka läsk, faktiskt. Äpple är bra också, för magen då, kan du kanske äta lite sådant? Tuggar du det ordentligt kanske du får behålla det?

Åtta:

Funderar på att äta upp hela Cap​tures chokladkaka och sedan spy som en hund, just for the lulz.

Tja, du kanske gillar att spy?


   
SvaraCitera

Tänk positivt! Du har i alla fall inte långt hår som du måste hålla i när du spyr!


   
SvaraCitera

Hampie:

Tja, du kanske gillar att spy?

Får äckliga bilder av spysex i mitt huvud. Usch. [sad]


   
SvaraCitera

Åtta:

Skulle vilja äta och/eller dricka, men det fi​nns ingenting att äta eller dricka som jag inte genast spyr upp - med undantag för ro​stbröd, men det är äckligt efter en tugga eller två.

Nyponsoppa. [no-no]


   
SvaraCitera

Åtta:

Vanlig reninfluensa kan komma snabbt och går oftast över inom ett par dagar. För de ​allra flesta är reninfluensa en ofarlig sjukdom trots att man kan ha svåra besvär och​ känna sig väldigt trött.

...Som en vanlig vinterkräksjuka då? Låter hemskt äckligt. Har inte haft kräksjuka sen jag var 13. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Hampie:

Testa att äta rostat rostbröd och dricka coca cola

Coca Colan är slut. [sad]

Hampie:

Äpple är bra också, för magen då, kan du kanske äta lite sådant?

Det är ganska bra. Capture har varit snäll och rivit äpple åt mig som jag har lyckats peta i mig. Det hjälpte. Dock är det gröna äpplen, så det är surt som satan. Men tja, hellre det än inget.

Hampie:

Tja, du kanske gillar att spy?

Bara om det får mig att må bättre efteråt. [no-no]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Du har i alla fall inte långt hår som du måste hålla i när du spyr!

Inte på huvudet, nej. [cute]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nyponsoppa. [no-no]

Har ingen. [n] Är hemma hos Mimsan.

SUKOF:

Som en vanlig vinterkräksjuka då? Låter hemskt äckligt. Har inte haft kräksjuka sen jag var 13. [bigsmile]

Har heller inte haft kräksjuka på länge, men Capture och hennes lillebror tillfrisknade just, så jag antar att jag fick det från henne. [sad]


   
SvaraCitera

Åtta:

Inte på huvudet, nej. [cute]

Armhåren räknas inte, det är inte lika sunkigt att spy på armen som i huvudhåret. [no-no]

Åtta:

Har ingen. [n] Är hemma hos Mimsan.

Meh. Be henne köpa med sig hem från skolan? Sade åt henne att skicka någon att köpa det åt henne när hon var sjuk. [mad]


   
SvaraCitera