Aviseringar
Rensa alla

Jag har gått i fällan? eller?


Ämnesstartare

Jag har en underbar pojkvän, och en massa bra kompisar.

Dock har jag umgåtts med min pojkvän så sjukt mycket att jag knappt har kompisarna kvar OCH att min pojkvän verkar less på mig.

Lämnar han mig har jag typ ingenting kvar? De kompisar jag umgås med nu är hans kompisar, och han. Lämnar han mig kan jag förmodligen inte umgås med någon av dem.

Men det största problemet är väl att jag älskar honom så sjukt jäääääävla mycket och är rädd att han ska lämna mig.
Han har varit sjukt galen och så i mig också men nu tycker jag att det börjar avta? Han är oengagerad och ointresserad och tråkig.

Är det mitt fel att jag är för tjatig och vill träffa honom ofta, eller vad?

Och vad ska jag göra? Vill verkligen ha kvar honom, och uppskattar seriösa tips.


   
Citera
Ämnesstartare

Prata med honom kanske vore en bra start, huh.


   
SvaraCitera

Börja umgås lite mer med dina gamla kompisar igen, fixa någon tjejmiddag eller nåt, så att de finns där om det skulle ta slut med pojkvännen. Det kanske är bra om du inte umgås för mycket med din pojkvän också så att han får en chans att sakna dig lite, då brukar man komma på hur mycket man älskar någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Prata med honom kanske vore en bra start, huh.

Jag har faktiskt försökt. Men han förstår inte problemet. Han tycker att allt är frid och fröjd och jag borde sluta "gnälla över småsaker"..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Jag har faktiskt försökt. Men han förstår inte problemet. Han tycker att allt är frid och fröjd och jag borde sluta "gnälla över småsaker"..

Kanske du som överanalyserar då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spice up the sex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

112113:

Börja umgås lite mer med dina gamla kompisar igen, fixa någon tjejmiddag eller nåt, så att de finns där om det skulle ta slut med pojkvännen

Jo, jag har försökt och har börjat träffa dem lite mer. Dock bara det att en del av dom har också skaffat pojkvän nu och har nästan aldrig tid att ses. Men jag ska försöka mer, det mesta sitter i min lathet, att jag inte orkar göra mig ordning för att gå ut en sväng med henne och bla bla.. Mycket sitter nog i mig själv också, men ska kämpa (:
Sedan börjar jag snart på ny skola, med ny klass och har chans att skaffa nya vänner också 🙂

Sedan det där med att ge min kille tid att sakna mig är precis vad jag gjort nu (efter att han iggat mina sms i två dagar). Nu tänker jag faktiskt vänta på honom och låta han höra av sig när han känner för det. Dock åker han bort i fem dagar på onsdag, så jag hoppas han vill träffa mig innan det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Kanske du som överanalyserar då?

Kan vara men han har på slutet blivit allmännt tråkig.
Ett litet exempel är att han aldrig säger något gulligt till mig eller så.
'Utan det är ENDAST när jag säger något till honom han svarar "du är" eller så. Har hänt att han inte ens lyssnat på vad jag sa och svarade "du är" även fast det var något Bara han kunde vara....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

spice up the sex

Vi har för mycket sex 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför kan inte du och din pojkvän umgås med dina vänner tillsammans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

varför kan inte du och din pojkvän umgås med dina vänner tillsammans

Det har jag också funderat på. Jag umgås med han och hans kompisar.
Han har varit med mig och mina kompisar en gång, men han är hyfsat blyg och blir lätt rastlös så han tycker förmodligen inte att det är kul alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som att han kanske har tröttnat, eller är för bekväm att han inte pallar anstränga sig med att säga t.ex gulliga saker som förut?

Ta en liten paus, så ni båda kan sakna varandra och tänka igenom lite saker så kanske ni både inser något om varandra? Och under den tiden kan du umgås med dina gammla vänner och med din familj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Det har jag också funderat på. Jag umgås med han och hans kompisar.
Han har varit med mig och mina kompisar en gång, men han är hyfsat blyg och blir lätt rastlös så han tycker förmodligen inte att det är kul alls.

ja, men du kan ju inte skita i dina vänner? det är svintaskigt. då får du väl umgås med dom ensam istället. enkelt lösning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Dock har jag umgåtts med min pojkvän så sjukt mycket att jag knappt har kompisarna kvar OCH att min pojkvän verkar less på mig.

bli hetare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Sedan det där med att ge min kille tid att sakna mig är precis vad jag gjort nu (efter att han iggat mina sms i två dagar). Nu tänker jag faktiskt vänta på honom och låta han höra av sig när han känner för det. Dock åker han bort i fem dagar på onsdag, så jag hoppas han vill träffa mig innan det..

Det enda tips jag kan ge är att du/ni slutar spela såna spel och börjar vara ärliga istället.

Vill du få lugn på din oro måste du nästan konfrontera honom med det här:

Min1:

Han har varit sjukt galen och så i mig också men nu tycker jag att det börjar avta? Han är oengagerad och ointresserad och tråkig.


   
SvaraCitera