Aviseringar
Rensa alla

Jag har inga vänner.


Ämnesstartare

Jag har inte haft en enda vän, en som man kan prata och dela saker med sen 4 år tillbaka. Jag har ingen.
Efter jag hoppade av skolan, skrev jag in mig på arbetsförmedlingen och får pengar via soc men via denna praktik kommer jag aldrig hitta nya vänner.

Jag saknar någon att prata med, hänga med och dela saker med och göra saker med.
Är detta livet? Ska jag vara ensam resten av mitt liv? Vad är det då för mening att leva.. 


   
Citera
Ämnesstartare

har du praktiserat och levt på soc i 4 år?? 


   
SvaraCitera

Det blir bättre. Försök hitta sammanhang där du kan träffa människor. Jobb, sporter, fritidssysslor, föreningar. Du måste ta första steget själv. Lycka till! Glad


   
SvaraCitera

Vad hände med dom du hade? Går det inte att återuppta kontakten med dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har gått på soc och af i två år.

Skrev fel, har inte haft envän sedan 3 år tillbaka för 3 år sen hade jag bara 1 vän, den vännen hade jag haft i 3 år under dom här 3 åren var han bara min vän. Innan jag träffade honom var det samma sak, jag hade inga vänner för att jag var mobbad i skolan.

Går inte att återuppta kontakten med honom, han är långt borta nu..


   
SvaraCitera

Du kanske inte har några vänner pga du är så jävla deppig så ingen orkar umgås med dig? 

Eller så kanske du kanske ska pröva sidor som citypoolarna eller aktivitetsidan? 

Antar att du inte har en hobby då du bara nämner stt du inte träffar någon via din praktik. 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Halloj! Jag valde att skriva ett PM istället! Hoppas du lyckas.. hitta din inkorg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lyssna på musik och bara 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mitt tips: ta tag i ditt liv och läsa igen dina betyg så att du kan få en ordentlig utbildning, där kommer det finnas fler med samma mål/ intresse osv. Behöver du någon att prata med kan du skriva PM till mig 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timpeltt:
Har gått på soc och af i två år.

Skrev fel, har inte haft envän sedan 3 år tillbaka för 3 år sen hade jag bara 1 vän, den vännen hade jag haft i 3 år under dom här 3 åren var han bara min vän. Innan jag träffade honom var det samma sak, jag hade inga vänner för att jag var mobbad i skolan.

Går inte att återuppta kontakten med honom, han är långt borta nu..

Men ändååå, känns som om du borde vara anställd på riktigt by now


   
SvaraCitera

Bara svaga och osäkra personer behöver vänner. 


   
SvaraCitera