Aviseringar
Rensa alla

jag har ingen att vara med på Engelskan..


Ämnesstartare

vi ska snart ha nationellaprov muntligt o man ska vara 2 o 2. just när läraren sa det så parade två tjejer (typ vänner kanske?) ihop sig, de satt på varsin sida om mig. jag har ingen att para ihop mig med. vad gör man? [shake] låter skittöntigt men ja, vad fan gör man? ska man fråga någon, alla i klassen är så tråkiga o bitchiga..
någon som upplevt detta innan?


   
Citera

man väntar ut o verkar halvt ointresserad (små läser det man behöver göra) tills läraren frågar "har inte du någon att vara med" o så parar läraren ihop en med någon.

på det sättet har du besparat dig själv på den pinsamma tiden genom att verka som om du inte uppfattat att du är ensam + att problemet fixar sig själv.

retstickans finezt tipz [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha , det va det svaret jag minst förväntade mig [bigsmile] men de svaret jag behövde höra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[party]


   
SvaraCitera

uh, ogillar sånt där. visst är det mycket lättare när man blir indelade av läraren? [sad]
men lägg inte ned så mycket energi på att tänka att du inte har någon att vara med - för du måste ha någon att vara med, och det är lärarens plikt att se till så att du har det, så du ska inte behöva oroa dig [smile]

PetraPott:

någon som upplevt detta innan?

jao, och det löser sig mer eller mindre alltid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

uh, ogillar sånt där. visst är det mycket lättare när man blir indelade av läraren?
men lägg inte ned så mycket energi på att tänka att du inte har någon att vara med - för du måste ha någon att vara med, och det är lärarens plikt att se till så att du har det, så du ska inte behöva oroa dig

du anar inte så mycket energi jag lagt ned! [crazy] [shake] sjukt ändå. men vi lever i ett samhälle där man slåss för att vara populär, så är det bara. jag är själv ganska populär, iaf bland mina vänner [smile] jag har de bästa vännerna! men nyss dumpat en vän som jag ALLTID var med på engelskan så nu har jag ingen annan nära vän där..


   
SvaraCitera

retstickan:

man väntar ut o verkar halvt ointresserad (små läser det man behöver göra) tills läraren frågar "har inte du någon att vara med" o så parar läraren ihop en med någon.

wörd


   
SvaraCitera

PetraPott:

men nyss dumpat en vän som jag ALLTID var med på engelskan så nu har jag ingen annan nära vän där..

ok. men gör uppgiften och fokusera mindre på vem som är nära vän eller inte [wink]
men jag vet, det är svårt.

Lycka till med testet iaf [smile]


   
SvaraCitera

Para ihop dig själv med läraren och visa dina kunskaper. (detta förutsätter att du inte är en idiot).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Para ihop dig själv med läraren och visa dina kunskaper. (detta förutsätter att du inte är en idiot).

bra tänkt.


   
SvaraCitera

Man utstöter valfritt ord/läte för att åkalla lärarens uppmärksamhet, och informerar denne om att man inte har någon att vara med, varpå läraren på något vis får lösa problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att man då ska ta en fin chansning. Ta den person som du vet minst om/aldrig vart med/den som minst anat att DU vill jobba me. Sån kan få skitkul effekt.

PetraPott:

just när läraren sa det så parade två tjejer (typ vänner kanske?) ihop sig, de satt på varsin sida om mig

det där är bara skita i, du råka bara va i mitten. Man måste vara lite egoistisk själv ibland o den man vill jobba me för att kunna arbeta bra o då händer sånt. Jag rekomenerar INTE att ställa till en scen, (inte för att jag tror att du skulle göra det) testa det en gång för o "testa", o snacka om att rubba balansen i klassen. Läraren fick spatt o allt blev framflyttat. (jag var lite extrem)[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han_som_missa:

esta det en gång för o "testa", o snacka om att rubba balansen i klassen. Läraren fick spatt o allt blev framflyttat. (jag var lite extrem)

vad gjorde du? [crazy] låter lite .. ja .. farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men man känner sig som värsta miffot när man sitter mellan dem o bara glor .. ellerhur? [shake] [confused] vad ska man göra liksom? "jag kan byta plats så kan ni prata!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min klass va lite "segregerad" den var lite uppdelad. O jag o mina polare kom överens om att jag inte skulle få någon i de grupper jag oftast va med. (vi hade haft en liknande diskussion som denna) o jag skulle då reagera starkt när jag inte fick arbeta me den jag ville (läraren gam min en att arbeta med eftersom jag inte valde själv) så jag sa högt att jag vägrade, o då reagerade såklart den jag skulle arbeta med o hennes kompisar (jag fick som en lite jackpot, hon som jag skulle arbeta med var mkt känslig för grupparbeten) iaf, så vart det bråk mellan mig o 6-7 tjejjer. Jag vägrade, o de börja skrika o kalla mig för allt möjligt, o då vart mina kompisar förbannade, så på 2 min lyckades jag vända alla tjejjer mot killarna. läraren försökte lungna oss lungt först sen dampa hon efter att min kompis kallat henne för "fitta" o då börja hon gråta. Iaf jag o några till blev hemskickade o fick prata med rektorn. De skicka ett "brev" hem som aldrig kom. Iaf efter 3 dar så förklarade jag o mina polare o jag allt. Visst man fick ta emor en del slag (halvseriösa) o svidande ord. men eftersåt så vart allt bra igen, lite bättre faktiskt eftersom hon som jag inte ville arbeta med blev min första rikigt nära tjejjkompis [bigcheers]. Men man kan bli bra kompisar på mkt bättre sätt.

PetraPott:

men man känner sig som värsta miffot när man sitter mellan dem o bara glor .. ellerhur? vad ska man göra liksom? "jag kan byta plats så kan ni prata!"

Jag skulle nog inte bry mig. men om de pratar me varandra o skiter i dig som e emellan samtidigt skulle man nog känna sig ganska dum. Jag är inte bästa förebilden men jag älskar att "skojja"så jag skulle nog ha stört den på nått kul finurligt sätt o sen bytt plats. Men om man inte är så självsäker kan man ju fråga om man kan byta plats me en dum ursäkt [crazy]


   
SvaraCitera