Aviseringar
Rensa alla

Jag har känslor för min kompis


Ämnesstartare

Okej så jag ska försöka förklara så bra som möjligt.
Jag och min kompis har känt varandra i snart 4 år. Jag har trott att jag har haft en crush på honom i ett år. För en månad sen träffades vi som vanligt men plötsligt berättar han att han gillar mig som mer än en vän. Jag sa till honom att jag gillade honom också och vi kysstes.. 
Men när jag kom hem började jag ifrågasätta om jag faktiskt ville ha en relation med honom och det slutade med att jag sa till honom att jag inte ville bli tillsammans. Han blev sårad och tog avstånd från mig i några veckor innan han började prata med mig igen. Nu pratar vi som vanligt med varandra igen, varje dag. 
Under tiden gick det inte en dag utan att jag önskade att han skulle prata med mig igen och jag har insett, sakta men säkert, att jag visst vill vara tillsammans med honom och nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag är en hemsk människa som leker med hans känslor såhär men jag är så osäker..
så för hans bästa, ska jag berätta för honom att jag har insett att jag vill vara tillsammans eller ska jag vara tyst och låta oss båda gå vidare med våra liv? Han kanske redan har gått vidare? Ugh, snälla hjälp mig:(


   
Citera

Snacka med honom istället för oss, du klarar detta fint


   
SvaraCitera

Prata med honom. Gör du inte det kommer det att gå längre tid och du kommer aldrig att sluta att tänka på "om ändå". 

Men förbered dig på att han kan säga nej. När han var känslomässigt tillgänglig var inte du det. 


   
SvaraCitera

Jag skulle ge det lite tid när du vet att han säkerligen mår "bra" för snacket. Om du vet det, du skriver ju trots allt att ni pratar normalt, ta snacket.
Det vore så synd om ni missar chansen tillsammans, om missen blir att ingen vågar berätta det.


   
SvaraCitera
L Y S

Hej, det känns som att du inte riktigt är säker på om du gillar honom som mer än en vän. Att känna att man saknar kontakt med någon behöver inte betyda att man vill vara mer än en vän. Man känner även saknad om man separeras från en god vän.

Känner du dig sexuellt attraherad av honom och vill ha en romantisk relation med honom med allt vad det innebär? Jag tycker att du kan fundera över det lite mer innan du tar kontakt med honom igen.


   
SvaraCitera
rellix

Om du är osäker kan de vara bättre att spendera mer tid med honom, fråga vad du inte vet om honom och vad han har för framtidsplaner, vad han strävar efter. De är viktigt att veta innan du inleder en relation och sen kanske ångrar dig. lycka till och va inte rädd för att berätta hur du känner! Glad


   
SvaraCitera