Aviseringar
Rensa alla

Jag har lyckats sluta röka!!! ~*~*~MIRAKELKNEPET~*~*~


Snus innehåller hur mycket mer nikotin än cigg som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Snus innehåller hur mycket mer nikotin än cigg som helst.

men det är ju inte nikotinet i sig som är det farligaste utan alla andra substanser som det finns sjukt mkt mer av i cigg


   
SvaraCitera
reben

kmr aldrig hända på detta sätt
kanske kan ersätta med pizza 15ggr om dan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
kmr aldrig hända på detta sätt
kanske kan ersätta med pizza 15ggr om dan. 

låter najs! röstar för


   
SvaraCitera

Mitt "mirakelknep" var min irritation. Jag lackade totalt på känslan av att röka när man är förkyld och tänkte "nu skiter jag i den här jävla skiten" - rökte inte när jag var förkyld, tänkte "hmm, undrar om jag kommer kunna hålla detta när jag blir frisk", bestämde mig för att testa och så slapp jag en onödig kostnad som dessutom är skadlig. Har inte rökt på över ett halvår.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Mitt "mirakelknep" var min irritation. Jag lackade totalt på känslan av att röka när man är förkyld och tänkte "nu skiter jag i den här jävla skiten" - rökte inte när jag var förkyld, tänkte "hmm, undrar om jag kommer kunna hålla detta när jag blir frisk", bestämde mig för att testa och så slapp jag en onödig kostnad som dessutom är skadlig. Har inte rökt på över ett halvår.

Hjärta

grattis! för mig funkade det också att göra så i början, men tror nikotinet tog över till slut. har du inte ens varit sugen det senaste halvåret?


   
SvaraCitera

Bravo och hoppas du slutar med snusande snart också.


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen: har du inte ens varit sugen det senaste halvåret?

Dom första ca 2 månaderna var det ett helvete just efter att jag ätit och vaknat på morgonen. Jag tror att ca 10 dagar efter att jag blev frisk rökte jag typ en halv cigg.

Sedan så har jag flera månader efteråt märkt att rökningen har även varit en "sysselsättning" - en "i brist på annat"-aktivitet. För det har hänt någon enstaka gång att jag rökt typ en halv cigarett - dock utan att ta halsbloss (för jag skulle garanterat torska på det o börja röka igen) när jag känt mig rastlös/uttråkad. Men - jag har inte köpt cigaretter för det ändamålet. Det blev ett paket eller två över efter att jag slutade som jag inte slängt - som en påminnelse för vad jag lyckats åstadkomma.

Fast även om jag är en person med en starkare vilja än medelmänniskan som gör det jag bestämmer mig för o göra o låter inget hindra mig (jag hade långt innan det funderat på att sluta - dock ändå valt att fortsätta - och ja, jag vet hur dumt det är), så tror jag ändå att det underlättade för mig att jag började röka väldigt sent. Jag menar dom flesta börjar ju när dom är 13-14 och jag gissar att det är runt där du började också. Jag har "bara" rökt i åtta år, du har nog rökt längre. Eller?

Hjärta


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen: ja det svåraste är ju att inte börja igen, det kommer alltid något tillfälle 🙁

jag e typ inte ett dugg beroende av nikotinet, var inte ett dugg sugen under de 2 månaderna. är ett självskadebeteende som sagt, började nurå igen för att jag var deppig som satan och ville skada mig sj. feels good. hade likaväl kunnat skära mig sj, fast har blodfobi osv, hade skämts jättemkt över skärmärken ocksåååååå

röker bara när jag e ensam nu tyyyp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu har jag slutat snusa också! Eller har iaf inte tagit en snus sedan 18 november... tror jag kommer kunna få återfall under julledigheten och/eller examensarbetet i vår


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

men det är ju mycket mindre skadligt 🙁 en liten applåd kan jag väl få?

(applause) Bravoisimo, wunderschön, aah så duktig du är! Mycket glad
Nu kan bara ditt snusanvändande drabba främst dig och din partner (om du har någon). Glad


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:
Nu har jag slutat snusa också! Eller har iaf inte tagit en snus sedan 18 november... tror jag kommer kunna få återfall under julledigheten och/eller examensarbetet i vår

Nä men, gud vad Duktig Du Är! CoolHjärtaParty


   
SvaraCitera