Aviseringar
Rensa alla

Jag har mycket finnar, hjälp?!


Anybodycanlove:

ska ta bort porer

finns det verkligen en sådan kräm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ring vårdcentralen och fråga om hjälp... En allmänläkare kan skriva ut de vanligaste receptbelagda medlen, och funkar inte de kan du ju be om att få snacka med en dermatolog.. Det finns ju en massa behandlingar i stil med laser/peelings o grejer (inte riktigt mitt område, har ingen koll på dem.. Vet bara att jag hört om det =P) som man kan vända sig till, men det är nog om man har ganska extremt..

Hur länge hade du använt de där krämerna? Du bör ju köra i någon månad, minst, innan du ger upp på dem.. En kille jag kände hade riktig acne i ansiktet, men det gick över sen.. Han använde nåt receptbelagt preparat, men grejen var att man såg inte någon jätte"wow"förändring förens efter typ ett halvår-9 månader. Du måste ge det ordentligt med tid, bara.. (:

Och som folk innan sagt, håll dig borta från fet, söt, alkoholhaltig mat/dryck.. Jag fick kvitt på mina finnar (det var inte lite, men inte så mycket att jag behövde lägga mycket pengar på det) när jag började träna.. Sen slutade jag, och då kom de tillbaka.. [crazy]

Anybodycanlove:

en vanlig hudlotion

Annars kan man ju använda en ansiktskräm för torr hud..

jag_gillar_glass:

finns det verkligen en sådan kräm?

Vet att clinique har/hade en, hette nåt i stil med "Pore Minimizer"..


   
SvaraCitera

_pineapple_:

Vet att clinique har/hade en, hette nåt i stil med "Pore Minimizer"..

jaha! och denna kan

Anybodycanlove:

ta bort porer

??
Det borde ju vara omöjligt eftersom

Wikipedia:

Por är ett litet hålrum i en fast kropp. Porer finns bland annat i hud och i marken.

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

och denna kan

Haha, nej, så klart inte, men jag antog att Anybodycanlove menade göra så att det ser ut som att de inte är där.. den får porerna att dra ihop sig, om jag inte har helt fel, så de inte syns.. på samma sätt som man inte får längre/fylligare ögonfransar av mascara, men det ser ut så.. Men man snackar ändå om att de ger längre/fylligare fransar.. =P


   
SvaraCitera

_pineapple_:

Haha, nej, så klart inte, men jag antog att Anybodycanlove menade göra så att det ser

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag_gillar_glass:

[y]

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cool]


   
SvaraCitera

Vitamin B5... funkar det verkligen? Före/efter bilderna på sidan såg rätt redigerade ut. Känns bara som att dem vill tjäna pengar. Nån som provat vitamin B5 behandlingen?

Basiron 10% är helt okej, man blir dock ganska torr så man får smörja med återfuktande efteråt. (tänk på att den inte bör innehåll fett bara) Som återfuktande kräm har jag ACOs moisturising face gel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera