Aviseringar
Rensa alla

Jag har rökt cannabis 20 gånger - hur kan det ha påverkat mig?


Ämnesstartare

Hej, jag har rökt cannabis cirka 20 gånger under ett halvår kanske och undrar hur det kan ha påverkat mig med tanke på min unga ålder(15 år).


   
Citera

20 gånger under ett halvår - 3,3 gånger i månaden - inte ens en gång i veckan - det kommer inte påverka dig ett jävla piss. [wink]

Egentligen skulle jag inte rekommendera någon att röka eller dricka under 18 år, men jag är knappast rätt person att komma med invändningar. Har rökt med jämna mellanrum sedan jag var 14 och har inte märkt någon nämnvärd skillnad alls. Med det inte sagt att du kan röka hur mycket som helst. Det är med cannabis som med vad som helst som du stoppar i dig - gör det med måtta och var så påläst som bara möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gewehr:

det kommer inte påverka dig ett jävla piss.

klart det påverkar? bara mer eller mindre...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det påverkar la extra mycket när man är i tonåren, puberteten och ska växa och sånt?


   
SvaraCitera

Du blir trött och förstör dina studier som som grundar mycket av hur du blir som person och framgångsrik. Men ska va ärlig Cannabis kan vara bra för dig om du behöver de men oftast förstör de mest.


   
SvaraCitera

gewehr:

Egentligen skulle jag inte rekommendera någon att röka eller dricka under 18 år

Det kan ge dig dolda störningar efter ett tag, sen kan du få missbldade barn, det kan ge dig ett beroende och ställa till för dig när du ska jobba + det kostar.


   
SvaraCitera

Försök trappa ner det. Det är inte ofarligt.

cannabis:

Men ska va ärlig Cannabis kan vara bra för dig om du behöver de

...och när behöver man cannabis som femtonårig kille? När behöver någon cannabis?


   
SvaraCitera

Koffeinmissbrukande:

...och när behöver man cannabis som femtonårig kille? När behöver någon cannabis?

Dem som får de utskrivit som medicin är de bra för precis som alla andra läkemedel.


   
SvaraCitera

cannabis:

Cannabis kan vara bra för dig om du behöver de

Det är lungnade och lindrande men är farligt för kroppen. Sen får man inte skriva ut någon typ av illegal dråg om läkemedel här i Sverige.


   
SvaraCitera

JOQER:

Det är lungnade och lindrande men är farligt för kroppen. Sen får man inte skriva ut någon typ av illegal dråg om läkemedel här i Sverige.

Jag nämnde inte något om Sverige eller vad som är lagligt.
Om någon lider av något som gör dem suicidala och cannabis hjälper så kan jag inte säga att jag tycker de är farligt för de kan ju förlänga livet i helhet.

Och för övrigt de är massa länder som tex usa som använder de som läkemedel och inget jävla u-land.


   
SvaraCitera

cannabis:

Och för övrigt de är massa länder som tex usa som använder de som läkemedel och inget jävla u-land

Själva cannabisen i små mängder kan användas som läkemedel, fast det använs inte på lagligt viss när man röker det utan det är tabletter som man tar. Sen så förlänger inte drogen något utan bara gör lidandet lättare, det är inget läkemedel utan bara lungnande.


   
SvaraCitera
Åtta

JOQER:

Sen får man inte skriva ut någon typ av illegal dråg om läkemedel här i Sverige.

Det är klart att du får. Eller ja, drogerna blir ju lagliga så fort du får ett recept på dem, men det finns fortfarande ett stort antal olagliga droger som används som läkemedel. Många smärtstillande medel innehåller opioider av något slag, t.ex.


   
SvaraCitera

Åtta:

Det är klart att du får

Nej, man får inte skriva ut olagliga dråger i störe mängd, det finns droger i mindre mängd man får ta. Sen finns det läkemedel som är mycket bättre än droger.


   
SvaraCitera

JOQER:

Sen så förlänger inte drogen något utan bara gör lidandet lättare, det är inget läkemedel utan bara lungnande.

Förstod du de jag skrev? [confused] om du gjorde de så framstår du bara som dum just nu. Om självmord nu leder till döden och cannabis gör depressionen mildare så kan de ju också göra att man lever längre.

JOQER:

Själva cannabisen i små mängder kan användas som läkemedel, fast det använs inte på lagligt viss när man röker det utan det är tabletter som man tar.

Är du 100% bomb säker på de? för jag har sätt en dokumentär om en som fick lov att röka på i USA pga hans medicinska skäl. Dem drar även upp de i en rad tv program. Bland annat the simpsons inte för de är en bra källa men de är alltid något.

Och sen när handlade tråden om vad som är lagligt och olaglig?


   
SvaraCitera
Åtta

JOQER:

Nej, man får inte skriva ut olagliga dråger i störe mängd, det finns droger i mindre mängd man får ta. Sen finns det läkemedel som är mycket bättre än droger.

Ah, jag hade inte förstått att du var ett troll. Nu kan jag ignorera dig.


   
SvaraCitera