Aviseringar
Rensa alla

Jag har svårt att se skillnad på


Ämnesstartare

folk i olika åldrar. så det blir alltid pinsamt när någon säger "gissa hur gammal jag e " XD

Men vad skiljer en 13 åring från en 18 åring och en 18 åring från en 23 åring??? Någon som är xpert på sånt. Gärna typiska bilder på hur folk brukar se ut i en viss ålder. Kan vikten göra att man ser äldre ut?


   
Citera
Ämnesstartare

WannabeFine:

folk i olika åldrar.

lite jobbigt ibland ^^ en tjejkompis som är 20 trodde ngn var 12-14 XD, en kille jag träffade i helgen var 25 men jag gissade på 17 (av bra skäl!!!)

man får väl fråga om man får se deras id-kort innan man gissar? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

man får väl fråga om man får se deras id-kort innan man gissar? 😉

hehe ^^ nåå a...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo sont e rugit knepiggt, har en kåmpis såm ja trode var 15 män hon var i stjälva verket 23 [shake] var litä pinsammt när ja fråga åm hon skafat moppe då va [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turkeso:

jo sont e rugit knepiggt, har en kåmpis såm ja trode var 15 män hon var i stjälva verket 23 [shake] var litä pinsammt när ja fråga åm hon skafat moppe då va [blush]

hehe [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KOm fram en pojk och pratade med mig "hej jag heter blablabla du ser lite ensam ut, blir du dissad? hur gammal är du? jaha jag trodde du var 16" [blush][shake]


   
SvaraCitera

WannabeFine:

Kan vikten göra att man ser äldre ut?

Kan vara så. Har en kompis som är 15 men som 13-14-åring togs för 16-17. Hon är lång, överviktig och välsminkad. Själv däremot är jag kort, normalviktig och ostylad och får ofta höra att jag ser ut som 13-15.

WannabeFine:

Men vad skiljer en 13 åring från en 18 åring och en 18 åring från en 23 åring??? Någon som är xpert på sånt.

Nu är jag allt annat än xpert, men i 13-årsåldern har väl de flesta lite barnhull kvar, rundare kinder och så. Då är man fortfarande ganska tidigt i puberteten och ser ofta rätt barnslig ut. Många killar har inte kommit i målbrottet än.
Mot 18 börjar man ofta se lite mer vuxen ut (mer markerade drag), och många tjejer har - i motsats till 13-åringarna - äntligen lärt sig att sminka sig i varje fall godtagbart. De allra flesta killar har kommit i målbrottet, många (både tjejer och killar) är finniga och en del (huvudsakligen killar) börjar odla lite skägg.
Kring 23 är man i princip vuxen och snart på väg att bli skrynklig.

Haha, vad seriöst det blev xD


   
SvaraCitera

Du får träna dig här, så lär du dig snart att se skillnad på dem ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

five squared:

Mot 18 börjar man ofta se lite mer vuxen ut (mer markerade drag)

aha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WannabeFine:

Men vad skiljer en 13 åring från en 18 åring

Ser man inte skillnad mellan en 13-åring och en 18-åring har man problem.

WannabeFine:

en 18 åring från en 23 åring

Här däremot, från 17-24/25 är det jävligt svårt ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det borde vara lättare att se hur gamla alla är.
Uppenbarligen ser jag väldigt gammal ut då jag har kunnat handla i affärer med 18års gränser och en äcklig stekig kille i 20-25 års åldern raggade på mig på ett tåg en gång.[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera