Aviseringar
Rensa alla

Jag har träffat en kille online som bor i USA och jag vet inte hur jag ska berätta för min mamma


Ämnesstartare

Hej! Jag är en tjej på 16 år, snart 17 (03:a).

För några månader sedan träffade jag en kille som bor i USA (21 år) genom instagram. Vi började prata och blev direkt vänner. Vi har haft många video-samtal på skype, så jag vet att han inte ljuger om vem han är. Eftersom han är 5 år äldre sade han tidigt att han inte vill ha en relation, utan vill bara vara vänner tills jag blir lite äldre och se vad våran relation leder till, vilket jag respekterar väldigt mycket.

Just nu pratar vi varje dag och man märker tydligt att det finns en attraktion mellan oss. Såklart vill vi träffas i verkligheten, då den bästa tiden antagligen hade varit något sommarlov.

Jag har berättat för min mamma att jag pratar med någon från USA, men jag har dock inte berättat för henne om hans ålder eller att vi vill träffas för jag är rädd för hennes reaktion. Min mamma kan vara väldigt överbeskyddande och jag är rädd att hon inte kommer tycka att det är en bra ide att vi träffas

Hur ska jag berätta för henne och fråga ifall vi kanske kan träffas någon gång?


   
Citera

"Får jag träffa den här personen som jag har talat med genom internet?"


   
SvaraCitera

För tillfället kan jag inte tänka på något förutom att vänta tills du är 18, då kan du ju resa ensam till USA eller så kan han komma hit utan att din mamma säger typ "du är inte vuxen ännu så jag bestämmer". Önskar er lycka till.


   
SvaraCitera

fråga om man han verkligen kan tänka sig att åka till Sverige för att träffa dig, då kan du överväga situationen. Om det ens är värt det att berätta för din mamma om honomGlatt skålande


   
SvaraCitera

Det är fullt lagligt att ni har en relation med varandra. Berätta för din mamma som det är. Åldern ska inte behöva vara ett hinder om ni verkligen är kära i varandra.

Skulle ändå tipsa att studera klart i Sverige innan ni tar nästa steg. 


   
SvaraCitera

hoppas din engelska är bra


   
SvaraCitera

Har exakt samma problem är 03 och han jag har träffat är 23 dock bor han i Helsingborg och jag i Göteborg men vågar inte träffa han på grund av vet inte vad an kommer tycka om mig vi har snackat i 1 månad nu varje dag asså konstant så de lite sådär mina tankar e lite upp och ner.


   
SvaraCitera

Långdistansrelationer är de bästa när det gäller online men du kan inte få nog av det och du kommer att kunna marknadsföra dig ordentligt om du inte behöver youtube klicks kaufen


   
SvaraCitera