Aviseringar
Rensa alla

jag har tröttnat på idiotin


Ämnesstartare

jag har nu läst flera trådar som behandlar det kommande riksdagsvalet, de olika alternativen och många som klagar på att det inte finns något bra parti. vad fan, sluta klaga och organisera er. ni är fria att bilda egna partier och om ni inte känner för det så finns det möjlighet att titta åt det utomparlamentariska hållet. ifall ni inte är organiserade och därmed endast engagerar er politisk genom att rösta var fjärde år så tänk så här:

i grund och botten är det skitsamma vad ni röstar på av de sju partierna som sitter i riksdagen idag; antingen röstar ni på något av allianspartierna och hjälper kapitalet att snabbt göra sig av med de trygghetssystem vi har, eller så röstar ni på något av de rödgröna partierna och får exakt samma utveckling, bara lite långsammare. någon riktig positiv förändring är det inte tal om.

tror ni verkligen att er röst gör någon riktig skillnad?


   
Citera

videung:

tror ni verkligen att er röst gör någon riktig skillnad?

Nej


   
SvaraCitera

Im not a lemon:

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hm. jag måste korrekturläsa mina inlägg i framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Nej

du verkar för övrigt relativt klar i huvudet (har sett dig i några trådar), har du haft någon tidigare användare?


   
SvaraCitera

videung:

du verkar för övrigt relativt klar i huvudet (har sett dig i några trådar), har du haft någon tidigare användare?

"Raggningsrepliker för forum"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Im not a lemon:

"Raggningsrepliker för forum"

[blush]


   
SvaraCitera

videung:

relativt klar i huvudet

Förmodar att det var menat som en komplimang så jag tar det som en sådan.

videung:

tidigare användare?

Inte såvitt jag kan minnas[cute]

Im not a lemon:

"Raggningsrepliker för forum"

And rapidly off topic [surprised]


   
SvaraCitera

videung:

i grund och botten är det skitsamma vad ni röstar på av de sju partierna som sitter i riksdagen idag

Så känner jag också. Om man vill ha förändring måste det ske med våld, och inte i riksdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska man kunna förändra måste man börja med att avrätta alla som är inblandade i det så kallade styret av det här landet. fast folk blir så sura när man säger så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan väl både klaga och organisera sig eller?


   
SvaraCitera

videung:

allianspartierna och hjälper kapitalet att snabbt göra sig av med de trygghetssystem

Det är väl inget parti som vill göra sig av med trygghetssystemet?

Annars så håller jag väl med om att det är ganska mycket missnöje. Dock så är det bra att klaga, då man kan få andra människor att få upp ögonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inglorius:

Man kan väl både klaga och organisera sig eller?

jadå. jag menade mest att det är illa att klaga på att det inte finns några bra alternativ utan att ens försöka bidra med någon förändring själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Annars så håller jag väl med om att det är ganska mycket missnöje. Dock så är det bra att klaga, då man kan få andra människor att få upp ögonen.

många som klagar verkar förvänta sig att andra ska fixa till det de klagar på.

jakaerstark:

Det är väl inget parti som vill göra sig av med trygghetssystemet?

jodå.


   
SvaraCitera

videung:

många som klagar verkar förvänta sig att andra ska fixa till det de klagar på.

Pratar du om vänstern eller ;)?

Jag anser att den ända som kan ändra på något är en själv.


   
SvaraCitera