Aviseringar
Rensa alla

jag har tröttnat på idiotin


Ämnesstartare

videung:

jadå. jag menade mest att det är illa att klaga på att det inte finns några bra alternativ utan att ens försöka bidra med någon förändring själv.

Varför då?


   
SvaraCitera

videung:

jodå.

Hur då? Vilka och varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inglorius:

Varför då?

för att jag inte tycker att det kommer ut något konstruktivt av det hela samtidigt som jag måste spendera nästföljande månader med att lyssna på personer utan mer insikt än den media erbjuder gnälla högljutt för att göra sig viktiga.

jakaerstark:

Hur då? Vilka och varför?

det är inte vad tråden handlar om. skriv i någon av de andra 564 trådarna om den onda alliansen. jag rekommenderar någon av anarkandis eftersom du säkert får de svar du är ute efter av honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

videung:

för att jag inte tycker att det kommer ut något konstruktivt av det hela samtidigt som jag måste spendera nästföljande månader med att lyssna på personer utan mer insikt än den media erbjuder gnälla högljutt för att göra sig viktiga.

Man behöver väl knappast mer insikt än den livet ger en för att kunna gnälla på riksdagspartierna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag håller med! det behövs revolution


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inglorius:

Man behöver väl knappast mer insikt än den livet ger en för att kunna gnälla på riksdagspartierna

hm, min poäng gick förlorad i texten. för att gnälla på riksdagspartierna, nej, men då tycker jag som sagt att man ska organisera sig. men ifall man gnäller på avvecklingen av "folkhemmet" och anser det bero på att alliansen sitter i regeringen istället för på något större, då tycker jag av man behöver bli lite mer insatt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

videung:

då tycker jag av man behöver bli lite mer insatt.

svårt när så många jävlar snackar skit. och har man inte nån tro på att man kan påverka och aldrig varit med om att levera segrar till sin klass är det knappast så konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inglorius:

svårt när så många jävlar snackar skit.

fast det är ju inte svårt att se luckorna i riksdagspartiernas retorik. ifall man försöker följa deras uttalanden får man inte ut ett skit. vad fan är en "arbetslinje" eller "utanförskap" egentligen? [crazy] inte syftar de på arbetsmarknadspolitik eller alienation som man skulle kunna tro och jag har inte förstått vad ordet annars skulle kunna betyda.

alliansens arbetslinje är t.ex. att det ska löna sig att arbeta. wtf?

inglorius:

och har man inte nån tro på att man kan påverka och aldrig varit med om att levera segrar till sin klass är det knappast så konstigt.

fast hur många har egentligen lyckats leverera segrar till sin klass av oss som inte tillhör den privilegierade överklassen med dess ekonomiska makt? ifall man hjälper sina medmänniskor ur arbetarklassen så är det klart att man kan uppnå segrar, men det hjälper väldigt sällan hela klassen.


   
SvaraCitera

videung:

det är inte vad tråden handlar om. skriv i någon av de andra 564 trådarna om den onda alliansen. jag rekommenderar någon av anarkandis eftersom du säkert får de svar du är ute efter av honom.

Okej.... Nu har du nog missuppfattat mig lite. Jag Håller på alliansen i valet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Okej.... Nu har du nog missuppfattat mig lite. Jag Håller på alliansen i valet.

ja?


   
SvaraCitera

videung:

ja?

Du skrev att jag skulle skriva i en annan tråd och klaga på alliansen ?

videung:

skriv i någon av de andra 564 trådarna om den onda alliansen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Du skrev att jag skulle skriva i en annan tråd och klaga på alliansen ?

förstår du inte svensk grammatik? jag sa att du skulle skriva i någon av trådarna om den onda alliansen (alltså trådarna som handlar om alliansen), inte att du skulle om den onda alliansen i någon av trådarna.


   
SvaraCitera

videung:

förstår du inte svensk grammatik?

Nej uppenbarligen inte.

Men när du påstår i denna tråden att de vill "göra sig av med trygghetssystemet" Så är det väl helt okej av mig att fråga vilka det är som vill det, och varför?

Så jag frågar dig det igen.
Vilka vill göra sig av med trygghetssystemet och varför? Källa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jakaerstark:

Vilka vill göra sig av med trygghetssystemet och varför? Källa.

haha, källa. det är inte direkt som om någon går ut och skriver att de ogillar trygghetssystemet, men samtidigt är det knappast svårt att se vilka som hittills har ansvarat för den obehagligt snabba avvecklingen som sker i sverige idag. att alliansen attackerar lagen om anställningsskydd och har höjt a-kassan är inte direkt några hemligheter. problemet är bara att vi inte har sett någon direkt förstärkning av trygghetssystemen under socialdemokraterna under min livstid och troligen inte heller kommer att få se några om de vinner valet, så frågan är bara hurvida man vill ha kvar lagar som skapar trygghet i några år till eller inte. där är valet inte särskilt svårt och således inget att föra en debatt om.

när det gäller den negativa utvecklingen för arbetare i sverige och europa så beror den inte på att det sitter några "onda" personer i regeringsställning utan på den ekonomiska utvecklingen i världen. att vi går över från taylorism till lean production. det kan man knappast skylla på alliansen för och det är heller inget som de rödgröna kan förändra då produktionen inte står under deras förfogande.


   
SvaraCitera