Aviseringar
Rensa alla

jag har varit otrogen


Ämnesstartare

Hej jag har varit otrogen mot min pojkvän som är mitt allt.. Jag gick till en gammal killkompis och han hoppade på mig, jag kunde inte säga emot, fick inget ljud fram. Jag låg bara där och sen sprang jag hem gråtandes. Jag har tagit mig modet att säga det åt han men han sa att vi skulle glömma det. Men nej det har han ju inte.. Han är helt förkrossad över det och det är jag med.. att se han sårad är så sjukt hemskt och jag mår så sjukt illa varje dag så jag vill bara dö.. vad ska jag göra liksom? det finns där i vårat förhållande och jag mår så dåligt så jag gör ingenting på skolan och han sa det till hans syster som är 18 och han lovade att han inte skulle säga det åt någon INTE NÅGON! sa han, han kan inte lita på mig och det skulle inte jag heller om han hade varit otrogen men här är grejen.. 

det här hände 3 dagar efter vi hade träffats och då hade vi sex. men jag visste inte om det skulle bli något men han räknar det som otrogenhet men jag vet inte om jag gör det? räknas det som otrogenhet? 


   
Citera

emmaass: Jag gick till en gammal killkompis och han hoppade på mig, jag kunde inte säga emot, fick inget ljud fram. Jag låg bara där och sen sprang jag hem gråtandes.

Det låter inte som att du varit otrogen, snarare övergripen, om jag tolkat det rätt så har du inte gjort något fel, att inte få fram ett ljud är en helt naturlig reaktion och det betyder inte alls att du gick med på det. Det är en överlevnadsinsikt precis som att springa för livet när fara kommer. Ibland blir man bara helt paralyserad.

Om jag var du skulle jag ta kontakt med BUP och berätta vad som hänt samt fundera över om du vill göra en anmälan, jag kan ju inte sitta här och säga om det var ett övergrepp eller ej, men som jag läser det du skrivit låter det onekligen som det.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:
Det låter inte som att du varit otrogen, snarare övergripen, om jag tolkat det rätt så har du inte gjort något fel, att inte få fram ett ljud är en helt naturlig reaktion och det betyder inte alls att du gick med på det. Det är en överlevnadsinsikt precis som att springa för livet när fara kommer. Ibland blir man bara helt paralyserad.

Om jag var du skulle jag ta kontakt med BUP och berätta vad som hänt samt fundera över om du vill göra en anmälan, jag kan ju inte sitta här och säga om det var ett övergrepp eller ej, men som jag läser det du skrivit låter det onekligen som det.

Håller helt med Dan här.


   
SvaraCitera

Ska skvallra till mio fattar du vad du har gjort? Det här är A BIG CRIME maybi Alcatraz for u.


   
SvaraCitera

Brat brat stek stek: D

Din fingertoppskänsla kan vara den sämsta jag sett på flera veckor.


   
SvaraCitera

Men hallå? Ville du ha sex med den här killen ? Pratade ni alls med varandra innan eller efter??!? Och vad sades i så fall? 


   
SvaraCitera

Håller också med Dan alltså. 


   
SvaraCitera
mynona

Det låter inte som otrohet om du blev tvingad, och om din partner anser det som otrohet under omständigheterna hade jag inte tyckt det var så farligt att göra slut eftersom jag inte hade fått någon hög tanke om hen då, men kanske har du inte förklarat exakt vad som hänt. Om du förklarar vad som hänt bör han inte se det som otrohet


   
SvaraCitera

Nu kommer frågan: Hur gammal är du, Emma?


   
SvaraCitera
zercko

JaamenLol:

Håller också med Dan alltså. 


   
SvaraCitera

Gratulerar, du har blivit våldtagen.. RING POLISEN! 


   
SvaraCitera
salmon

Som alla andra säger - du har inte gjort något fel! Din gamla killkompis har betett sig som ett as och skulle din pojkvän kalla detta för otrohet är han inte något att ha. Det du blev utsatt för  är fan inte okej.


   
SvaraCitera

Gud nej. Överfall var det, och inte otrohet. 

Kan däremot förstå om din pojkvän är tveksam just nu. Det är trots allt en sak många ljuger om. Antigen går det över eller så gör det inte. Prata om det med honom.


   
SvaraCitera

Överfall/våldtäkt. Inte otrohet. Sen kanske din pojkvän inte är säker om du talar sanningen, man kan ju bli skeptisk ändå (vissa ljuger om sånt). Men om han tror dig kanske han bara mår dåligt för att han kände att han inte kunde göra något åt saken. Om min flickvän hade blivit överfallen eller våldtagen hade jag mått dåligt för hennes skull, samt önskat att jag kunde ha varit där och gjort något, stoppat det så hon inte behövde lida. Ofta när något jobbigt händer har man en tendens av att trycka bort alla och framstå som att man inte förlåtit personen, men egentligen har man inte förlåtit sig själv (även om ingen ska förlåtas så hamnar man i sådana spiraler. Det gör jag iaf lol)


   
SvaraCitera

 Hur kan du tro att det är otrohet att ha blivit våldtagen??? Ditt pojkvän är ett vidrigt as om han påstår att du varit otrogen istället för att stötta dig.


   
SvaraCitera