Aviseringar
Rensa alla

jag har varit otrogen


Run Riot: Jag tolkade det som att du var med på det, men skämdes för att det var "fel".

Hur lyckas du göra denna tolkning? Förvirrad


   
SvaraCitera

Miceparade: Hur lyckas du göra denna tolkning?

"jag kunde inte säga emot, fick inget ljud fram"
Nu vill jag inte påstå att hon skriver otydligt, men jag fick för mig att det betydde nåt annat.


   
SvaraCitera

Run Riot: Nu vill jag inte påstå att hon skriver otydligt, men jag fick för mig att det betydde nåt annat.

Men alltså, har du aldrig hört talas om hur många det är som reagerar på detta sätt när de blir övergripna? Det är en ganska vanlig överlevnadsinstinkt, att inte vilja provocera den som har övertaget till övervåld och på så sätt undslippa ytterligare smärta. Har du läst på om eller pratat med våldtäktsoffer tidigare?
Tycker att detta fall är ett ganska solklart exempel om jag ska vara ärlig.


   
SvaraCitera

Miceparade: Men alltså, har du aldrig hört talas om hur många det är som reagerar på detta sätt när de blir övergripna?

Läste texten ur fel perspektiv gissar jag. Fastnade i förklaringen att det var en kompis, och att "hoppa på" är ganska neutralt laddat måste jag säga. Framgick aldrig att hon inte var med på det.

Palla överreagera liksom. Fanns ingen negativ ton i min kommentar. Skeptisk


   
SvaraCitera

Run Riot: Palla överreagera liksom. Fanns ingen negativ ton i min kommentar.

Det handlar inte så mycket om syftet bakom din kommentar som det handlar om hur oerhört illa dylika uttalanden kan göra sådana som blivit offer för våldtäkt. Om min "överreaktion" får dig att tänka efter och undvika liknande grejer i framtiden tycker jag definitivt att den var värd besväret. 


   
SvaraCitera

carro_96:
Det är vanligt att tjejer blir våldtagna utan att dom ens är medvetna om att det är våldtäkt!


   
SvaraCitera