Aviseringar
Rensa alla

Jag har vart otrogen och vet inte vad ja ska ta mig åt!


Ämnesstartare

Hej! Jag har ett problem. Jag har varit ortogen mot min pojkvän utan atthan vet det och skuldkänslorna tar kål på mig.

Jag var en kväll med några kompisar och vi drack lite. Jag gick iväg med min killkompis som gott och väl vet att jag har en pojkvän och efter ett tag börja vi hångla, men inte mer än 8 sekunder. Han taffsade också på mig.

Jag älskar min pojkvän mer än allt och ja vill bara spola tillbaka tiden. ja vill inte leva utan min pojkvän och därför har jag inte berättat någonting för honom. han har själv sagt att om jag skulle hångla med någon annan kommer det ta slut mellan oss.

Så vad ska jag göra? Ska ja berätta om min otrohet för honom och skylla mig själv att jag var otrogen? (vilket förmodligen kommer göra så att han gör slut) Eller ska ja låta det förbli min och min killkompis hemlighet, försöka glömma och skita i skuldkänslorna? Eller ska ja underdriva och säga till min pojkvän att det bara var en puss eller nåt sånt?

Ja behöver hjälp!!!


   
Citera

"Otrogen" är lite att ta i...Shit happens. Vad skulle du vilja att han gjorde om det var omvänt? Gör samma som du vill att han skulle göra.
Ångrar du dig och vill vara kvar i ert förhållandet - berätta inte. Ibland är det lika bra att låta sådana saker passera för bådas bästa.

Om du med tiden inte klarar av skulden så berätta för honom och hoppas på det bästa. [smile]


   
SvaraCitera

Berätta. Han måste veta och avgöra själv vad han vill göra. Säg att du ångrar dig men han förtjänar att veta och du ska stå för dina misstag.


   
SvaraCitera

Frequency:

berätta inte

honolulu:

Berätta

vem ska ja tro på![blush]


   
SvaraCitera

Och jo, hon var otrogen. Gjorde hon något som de kommit överens om inte är okej så har hon varit otrogen. Även om det finns olika typer av otrohet som även har olika orsaker/konsekvenser.


   
SvaraCitera

Tänker inte hålla på och käbbla om det. Ska ett förhållande fungera så kan man inte ALLTID vara ärliga. Det är ju fantastiskt med förhållanden som bygger på sanning och fullt tillit. Men ingen är perfekt och alla gör sina misstag och detta var uppenbarligen en av dem. Ångrar man sig innerligt och lovar sig själv att det inte kommer att hända igen så kan det passera istället för att förstöra ett annars bra förhållande.


   
SvaraCitera

Vadå käbbla om det? Jag är inte av samma åsikt som dig, inget att haka upp sig på. Tillit är en av grundstenarna enligt mig, otrohet är ingen liten grej att undangömma och klart man ångrar det allt som oftast. Är det ett så pass bra förhållande så klarar man sig igenom det, känner den andra parten att det inte är värt med en person som sviker ens tillit så är det upp till den andra parten att avgöra.


   
SvaraCitera

Förstår ej hur man kan klassa ett litet fjuttigt fyllehångel ungefär som om det vore pure sex det handlade om.

Det var klantigt av dig, oavsett. Att ha skuldkänslor är heller inte kul, så jag tror heeeeeeelt ärligt att det kommer att bli skönast för dig att berätta lite smidigt om vad som hände.. Osså gör du inte om det nå mer! [no-no]

[smile][smile][smile]


   
SvaraCitera

Frequency:

Ska ett förhållande fungera så kan man inte ALLTID vara ärliga.

Varför inte?

Frequency:

Men ingen är perfekt och alla gör sina misstag och detta var uppenbarligen en av dem.

Såklart.

Frequency:

Ångrar man sig innerligt och lovar sig själv att det inte kommer att hända igen så kan det passera istället för att förstöra ett annars bra förhållande.

Om relationen dem emellan blir bättre så är det värt att berätta, om den andra personen inte kan acceptera att det som hänt har hänt och (förhoppningsvis) inte kommer att hända igen så är det bara att dra vidare om man inte lyckas lösa det förr eller senare.


   
SvaraCitera

Xisco:

Varför inte?

Därför att tvåsamhet inte finns naturligt. Vi människor är inte anpassade efter att leva som ett par, så otroligt nära och dela allting. Jag tänker att människor har väldigt svårt att förlåta och vet hon att hennes pojkvän kommer att lämna henne (som han sa själv) för ett litet misstag (under påverkan av alkohol) som hon ångrar så är det lika bra att låta det passera.
Men asså, känner hon att hon vill berätta så ska hon SJÄLVKLART göra det. Vem vet? Han kanske förlåter misstaget. Riktiga människor med en stor själ kan förlåta med tiden och det kanske han också kan.

Xisco:

Om relationen dem emellan blir bättre så är det värt att berätta, om den andra personen inte kan acceptera att det som hänt har hänt och (förhoppningsvis) inte kommer att hända igen så är det bara att dra vidare om man inte lyckas lösa det förr eller senare.

Jag håller med dig. Jag försöker inte direkt ta sidan. Ville bara lägga upp lite alternativ för att göra det lättare... TS ska göra som hon känner själv.


   
SvaraCitera

renesme:

Förstår ej hur man kan klassa ett litet fjuttigt fyllehångel ungefär som om det vore pure sex det handlade om.

så det är okey att hångla med nån annan än sin söta partner..??[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för att ni er tid till att hjälpa mig [smile] Ja är lite mer utav en "fest-person" medans han inte brukar dricka och sånt. Därför vet jag att han aldrig skulle göra samma sak mot mig, alltså hångla med nån annan. Just nu är vårt förhållande bättre än någonsin. Om ja berättar min otrohet till honom är ja nästan säker på att det kommer ta slut.

När ni skriver att ja får bestämma själv och göra det ja känner för så har jag ingen aning!Jag vet inte vad jag vill och därför behöver jag era råd!


   
SvaraCitera

Frequency:

Därför att tvåsamhet inte finns naturligt

Enligt vem?

Frequency:

Vi människor är inte anpassade efter att leva som ett par, så otroligt nära och dela allting

Enligt vem?


   
SvaraCitera

Om det var tvärt om vad skulle du vilja att han skulle göra då? Berätta eller hålla det för sig själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

madichen:

Om det var tvärt om vad skulle du vilja att han skulle göra då? Berätta eller hålla det för sig själv?

Ja skulle vilja att han berätta tror jag. för jag vet att ja skulle förlåta honom. Men han och jag har pratat om vad som skulle hända ifall ja hångla med nån annan och då har han tydligt sagt att det betyder ett slut på relationen.


   
SvaraCitera