Aviseringar
Rensa alla

Jag hatar att drömma


Ämnesstartare

Seriöst, jag verkligen hatar det, oändligt. Kan man inte bara djupsova? Jag drömmer nästan aldrig mardrömmar eller så, men dem är gränslöst bisarra.

Som inatt (snarare igår eftermiddag) drömde jag att världen var ett 140 meter långt rör, folk var utklädda till frukter och jag själv var oförmögen att definiera vad vind var.

Visst är säkert kul att drömma sådär totalt uppfuckat ibland, men inte hela tiden, det förstör mig, jag kan må dåligt i dagar efteråt på grund av extremt obskyra händelser i mina drömmar.


   
Citera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Seriöst, jag verkligen hatar det, oändligt. Kan man inte bara djupsova? Jag drömmer nästan aldrig mardrömmar eller så, men dem är gränslöst bisarra.

Förlåt men: [bigsmile].
Drömmar blir du nog aldrig av med men du ska inte må dåligt av dina drömmar! [no-no]
När man drömmer är hela hjärnan igång förutom delen som styr logik och resonemang, det drömmer är alltså inte på något sätt en spegling av en stört personlighet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

det drömmer är alltså inte på något sätt en spegling av en stört personlighet...

Det har jag inte heller hävdat, bara det att drömmarna påverkar mig för mycket i verkliga livet, som tur är så glömmer/förtränger jag dem mest extrema efter någon dag, men jag kan verkligen vara totalt förstörd efter att ha drömt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag drömmer aldrig [sad] Jag vill också drömma [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Jag drömmer aldrig

Det gör alla , bara att din dröm kanske inte var så "speciell/konstig" så att du kommer ihåg vad du har drömmt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland under mina drömmar har jag lyckats få fram telefon nummer, sen har jag ringt numret och kommit fram till okända människor... sen bara lagt på. Har inte vågat prata, då jag funnit det läskigt.

Jag tycker om att drömma, tycker drömmar är så fruktansvärt kraftfulla, det är så sjukt och mäktigt att man kan drömma om vad som helst. Vad jag har hört brukar man oftast drömma om det som har hänt under ens dag men det stämmer ju inte alltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slutar man inte drömma om man typ börjar med kaffe?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillMonstret:

Slutar man inte drömma om man typ börjar med kaffe?

Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns ju trevliga mediciner som ger en drömlös sömn, fast en nackdel med det är ju att man blir galen om man inte drömmer, och att hjärnan tar igen förlorad drömtid osv [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det finns ju trevliga mediciner som ger en drömlös sömn

Vad?

Nintendo:

fast en nackdel med det är ju att man blir galen om man inte drömmer, och att hjärnan tar igen förlorad drömtid osv [smile]

Är redan "galen" så mig kvittar det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Vad?

Riktigt starka sömnpiller ska ju ta bort drömmar, så ja. Du får leta på fass [blush]

Viljans Triumf:

Är redan "galen" så mig kvittar det

Fast ja, i värsta fall börjar du hallucinera osv, iallafall enligt min psykologibok [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Riktigt starka sömnpiller ska ju ta bort drömmar, så ja. Du får leta på fass [blush]

Ok, har aldrig märkt att det påverkat drömmar, men kanske bara inte har tänkt på det

Nintendo:

Fast ja, i värsta fall börjar du hallucinera osv, iallafall enligt min psykologibok

Jag hallucinerar just nu, så jag skulle nog inte märka någon skillnad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Ok, har aldrig märkt att det påverkat drömmar, men kanske bara inte har tänkt på det

Jag vet inte, jag lyssnar bara på vad min tardiga psykologilärare säger [blush]


   
SvaraCitera

määki:

Jag drömmer aldrig [sad]

Alla drömmer, alltid.


   
SvaraCitera

hatar också att drömma, ska jag göra något speciellt/resa så drömmer jag nästan alltid att jag har problem med att packa eller förbereda mig för att jag inte kan styra mig själv


   
SvaraCitera