Aviseringar
Rensa alla

Jag hatar datorer.


Ämnesstartare

Jag är trött på windows, så jävla trött att jag helst inte rör skiten. Det är ett ständigt jävla meck med autostartobjekt och skit, krånglar inte det ena så gör det andra det, kraschar inte explorer så får man blåskärm.

Då slog det mig att ubuntu kanske vore något. Jag drog hem en avbild och bootade upp, det hela var logiskt, jag blev glad.

Jag blev faktiskt lite glad där ett tag, dumdristig som jag var.

När jag sedan skulle installera skiten märkte jag att det var krångligt som fan att leta upp vilka partitioner som var vilka, så jag tänkte lägga skiten i windowspartitionen. Men så klart funkade inte det.

Sedan skulle jag ersätta hela jävla windowspartitionen, men nej, det klarade inte installationsfittan, istället ville det formatera alla jävla partitioner på hela jävla disken. När jag sedan lyckades leta rätt på vilken partition som jag ville installera på började skiten krångla, jag apeshitade då och skrek som ett vilkdjur.

SKA MAN BEHÖVA KÖPA SIG EN MAC FÖR ATT SKIT SKA FUNKA ELLER?! DET KÄNNS UNGEFÄR SOM ATT KÖPA SIG EN PERMOBIL TILL SAMMA PRIS SOM EN BMW, MEN HEY, SKITEN STARTAR ALLTID OCH GÅR SOM DEN SKA I ALLA FALL.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Skulle ändra min ansökan till csn interaktivt igår. Tror du att det gick? Nä allt hängde sig och jag fick göra om det flera hundra ggr trots hemsk dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

SKITEN STARTAR ALLTID OCH GÅR SOM DEN SKA I ALLA FALL

Myt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte för att människan i csns kundservice var till någon hjälp övht. Den första kunde knappt prata svenska och den den kopplade mig till var jätteseg och började prata om SINA studier med knasiga och orelevanta paralleller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Myt.

Varför är då fan inte noobarnas noobdatorer fan aldrig sega undrar jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Myt.

för att inte nämna elevdatorer med 10.3 som flöt på bra trots att det är gammalt som gatan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Varför är då fan inte noobarnas noobdatorer fan aldrig sega undrar jag?

Windows - en massa olika program från en miljon olika tillverkare. Dessutom kommer datorerna med en massa skit installerade som förstör allt. Det är oftast kaos på en windowsdator och därför skiter sig allt.
Om man kör en "ren" windowsinstallation och bara har de program man behöver, helst så minimalistiskt som möjligt - så fungerar det utmärkt. Jag har aldrig några problem.

Mac och iPhone - gamlingar och barn som får en produkt som säger "så här ska det vara". Du kan inte ändra så mycket för då kan det bli krångel. Apple är ju betydligt mer låst för att du inte ska kunna knasa till saker.
Med Windows har man större frihet men då kan man såklart gör dåliga saker.

Ubuntu tror jag är det bästa från de båda - men det är en ganska hög inkörningströskel och en del att lära sig.
Men å andra sidan - i Linux kan du nog göra mer och sabba ännu mer och lättare än i Windows... =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

för att inte nämna elevdatorer med 10.3 som flöt på bra trots att det är gammalt som gatan.

För att inte nämna de här som startar på 30 sek.
Image

Men min stationära startar på ca 30 sek. Min lilla bärbara med Win7 på max en minut.
Det gäller bara att hålla städat och inte en massa skitprogram igång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åh jag hade en gammal mac som liten och spelade john och marion i labyrinten med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Om man kör en "ren" windowsinstallation och bara har de program man behöver

Det har jag, men skiten fuckar ur ändå. Det är så jävla ologiskt uppbyggt. Om man vill installera program måste man se över att man inte får massa annan skit man inte vill ha etc.

Jag håller på att föra över allt på ena disken nu i alla fall, sedan blir det ubuntu, förhoppningsvis är OSet bättre än deras fuckade installation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

SKA MAN BEHÖVA KÖPA SIG EN MAC FÖR ATT SKIT SKA FUNKA ELLER?!

Kan bara svara för mig... men ja, det kan vara så! Köpte en iMac 21.5" för 2-3 veckor sedan och åh, så bekvämt det blivit! [blush]

Jag hade inga jätteproblem med Windows 7 på min gamla dator heller förvisso, men nog lever jag ett ganska olaggigt datorliv nu, det måste jag säga. Sen kan de som ogillar Apple säga vad de vill.

Det enda "krånglet" jag stött på är väl om det finns något man gillar som bara finns för PC. Men sånt går ju att komma runt om man är lagd åt det hållet.

Håhåjaja! Som om det inte varit nog har jag fastnat för Ramlösa Äpple nu. (Klotter-kommentar i Klotter-tråd!)


   
SvaraCitera