Aviseringar
Rensa alla

Jag hatar Familjeliv!


Ämnesstartare

Varenda gång jag är inne där och tittar i trådarna så känner jag självklart frustration över hur dumma i huvudet alla mammor är men jag känner också en känsla som säger att jag vill ha en liten bebis att ta hand om! Ordna roliga och mysiga barnkalas när helst hon fyller år och ha fiskdamm och fina goodiebags med roliga prylar i till hennes barnpoolare och kliva upp tidigt, samtidigt som jag gör mig i ordning och sminkar mig i badrumsspegeln så sitter hon i badkarlet med hundra kg skum och leker med sina badleksaker sedan laga mat tillsammans till oss två och mysa med mitt älskade barn gå på en mysig promenad gunga och sitta på en bänk med en väninna som också har ett barn och prata medan barnen leker, borsta hennes hår och göra olika fina frisyrer, bara köpa en present för hon finns och är min älskade dotter och se hur glad hon blir, vara med på hennes låtsastébjudning och dricka låtsasthé med hennes barbiedockor ååååå jag ska inte ha barn förrän jag är minst 30 men gud vad mysigt det skulle vara med en underbar liten livsgåva just nu.

Diskussionsunderlag-Någon som känner samma??? [crazy]


   
Citera
Ämnesstartare

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GIVE ME MY BABY!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte förälrar som är problemet, det är familjeliv.se. den sidan borde förintas.

kan även tillägga att du inte alls ska skaffa barn efter 30, det är oansvarigt. rent statistiskt så är risken att få en downieunge markant större med mödrar över 30. och då menar jag markant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

det är inte förälrar som är problemet, det är familjeliv.se. den sidan borde förintas.

kan även tillägga att du inte alls ska skaffa barn efter 30, det är oansvarigt. rent statistiskt så är risken att få en downieunge markant större med mödrar över 30. och då menar jag markant.

Det ska jag visst. Jag ska bli färdig med mitt utan barn liv och samlat på mig alla erfarenheter och levt det galna roliga livet innan jag lugnar mig och bestämmer mig för att i arton år ta hand om ett annat liv innan mitt. Bara för att man är minst 30 så betyder inte det att man måste få downbarn... [tired]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

skit på dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Bara för att man är minst 30 så betyder inte det att man måste få downbarn... [tired]

kolla in följande diagram.

Image

från denna statistik kan vi få fram att risken för downs syndrom när modern är under 25 är 0.1%. risken vid 30 är 0.2%, och risken vid 35 är 0.5%.

det är extremt egoistiskt att resonera som så att risken är liten oavsett, på ett personligt plan, av den simpla anledningen att det rör sig om en global trend i västvärlden, som med all sannolikhet kommer sprida sig rätt så lavinartat om man inte gör något för att vända på den.

låt oss istället räkna på vad som händer om alla mödrar väntar till, säg, 35 för att föda barn. låt oss säga att varje moder skaffar 2 barn, i snitt, vilket känns som en skapligt rimlig siffra, globalt. vilket innebär ett barn per person som omfattas av statistiken. i sverige så innebär detta 45000 downiebarn. jämför detta med 9000, förutsatt att alla dessa istället skaffar barn före 30. globalt så innebär detta, förutsatt en i-landsbefolkning på en miljard, fem miljoner downiebarn, jämfört med en miljon downiebarn om nämnda mödrar är under 30. du väljer således att bidra till en trend som innebär fyra miljoner extra downiebarn denna generation, enligt denna uträkning. detta för att du vill ha roligt. hur gör detta dig till något annat än en egoistisk idiot?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker inte läsa det du skrev men är du dum i huvudet? Jag vet många som fått barn 30+ och inte fan har de fått Downungar. Tycker man att downisar är mindre värda än "vanliga" människor så får man väl ändå ta fostervattenprov och göra abort om det nu är en sådan unge. Jag skaffar barn 30+ och då får du gärna komma och ta en fika så min downunge kan slicka ihjäl dig med sin breda tunga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag tänker inte läsa det du skrev men är du dum i huvudet?

är du dum i huvudet? om du inte är förmögen att läsa en kort text och kolla på ett väldigt simpelt diagram så rekommenderar jag att du struntar i att fortplanta dig, världen behöver inte downies som dessutom har dina genetiska anlag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

25 är 0.1%. risken vid 30 är 0.2%, och risken vid 35 är 0.5%.

det är extremt egoistiskt att resonera som så att risken är liten oavsett, på ett personligt plan, av den simpla anledningen att det rör sig om en global trend i västvärlden

du gör mig bara arg. vilken idiot du är..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Leijonsparf:

dig egoistisk på gränsen till sociopati.

oh noes, två promille vid 30 drabbas...

du drar i för höga växlar... att kalla någon sociopat pga 2 promille tyder ju på att du har bristande förståelse för andra människor.

kanske känner inte angelize sig redo att skaffa barn innan 30? ska hon skaffa i alla fall o då vansköta det? är inte det mer korkat med tanke på vad det kan leda till?

angelize, hoppas du inte lyssnar på denna idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ja.

Bra att du är medveten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

krigsförklaring

tycker vi ska fråga flera. om det är "på gränsen till ett sociopatdrag" av angelize att skaffa barn vid 30.

sjukt löjligt o överdrivet påstående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

du drar i för höga växlar... att kalla någon sociopat pga 2 promille tyder ju på att du har bristande förståelse för andra människor.

fyra miljoner. och det är alltså bara downies vi pratar om. genetiska skador och åkommor i allmänhet ökar rätt radikalt i takt med föräldrarnas ålder, för att inte nämna missfall och dödfödda barn.

retstickan:

kanske känner inte angelize sig redo att skaffa barn innan 30? ska hon skaffa i alla fall o då vansköta det? är inte det mer korkat med tanke på vad det kan leda till?

kanske ska hon inte skaffa barn överhuvudtaget om hon inte är redo att ta konsekvenserna av att göra det på ett ansvarsfullt sätt?

retstickan:

tycker vi ska fråga flera. om det är "på gränsen till ett sociopatdrag" av angelize att skaffa barn vid 30.

Angelize:

minst 30

jag skulle kunna angripa detta påstående rent språkligt, eller dra upp statistik för hur lång tid som vanligen dröjer innan föräldrar i olika åldrar med framgång lyckas skaffa barn efter att de börjat försöka, men jag tycker att poängen går fram rätt tydligt även utan ansträngning från min sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

fyra miljoner. och det är alltså bara downies vi pratar om. genetiska skador och åkommor i allmänhet ökar rätt radikalt i takt med föräldrarnas ålder, för att inte nämna missfall och dödfödda barn.

Herregud, vilka diagnoser har du egentligen? Är du så pass insatt i det här för att din mamma födde dig sent så du blev efterbliven eller vad du nu har för psykiska störningar? Om jag får missfall så är det väl ändå mitt problem och jag som får ta konsekvenserna, inte du. Lägg dig inte i andras liv, särskilt inte när de finner dig och ditt skitsnack värdelöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

kanske ska hon inte skaffa barn överhuvudtaget om hon inte är redo att ta konsekvenserna av att göra det på ett ansvarsfullt sätt?

du har kommit över statistik som du inte vet hur du ska värdera.

btw, vad menar du när du säger ansvarsfullt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Herregud, vilka diagnoser har du egentligen? Är du så pass insatt i det här för att din mamma födde dig sent så du blev efterbliven eller vad du nu har för psykiska störningar?

nej, jag har inga genetiska åkommor av det slaget. och jag skulle uppskatta om du slutade komma med personangrepp.

retstickan:

du har kommit över statistik som du inte vet hur du ska värdera.

verkligen inte. om du vill betrakta saken som något annat än en global trend så får du argumentera för detta, om inte så får du acceptera att mina siffror är rimliga.

retstickan:

btw, vad menar du när du säger ansvarsfullt?

på ett sätt som kan betraktas som utilitaristiskt riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nay, vill inte fortsätta prata med dig. du verkar ha en grundsyn till samhället som bara känns jobbig.

gl hf med livet osv 😛


   
SvaraCitera