Aviseringar
Rensa alla

Jag hatar Familjeliv!


Ämnesstartare

retstickan:

jag har fel, men vill inte erkänna det

okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

verkligen inte. om du vill betrakta saken som något annat än en global trend så får du argumentera för detta, om inte så får du acceptera att mina siffror är rimliga.

1. nu tvekar jag inte på dina siffror men, rent allmänt: bara för att du har ett svar o nån annan inte har det så betyder inte det att ditt svar är rimligt. ok?

2. global är det inte, handlar väl om i-länderna. har inga siffror lr så, men tror u-länderna är fler o har större befolkning.

3. för den enkilda människan är chansen 1 på 500 varje gång hon föder barn..

4. du ska inte vara en slav för samhället. det är inte d folk går ut i krig för. tror nordkorea(lr liknande diktatur) skulle tycka om din syn [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

jag tänker inte lämna tråden förrän du slutar skriva ovidkommande spekulationer och börjar vara saklig. jag förstår att detta kan vara svårt för en person i ditt läge, men jag förväntar mig det ändå.

Då kommer du få sitta och stirra på den här tråden tills du dör. Jag har i alla fall ingenting mer att säga dig, så vår löjliga diskussion är nu avslutad. Hejhej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

1. nu tvekar jag inte på dina siffror men, rent allmänt: bara för att du har ett svar o nån annan inte har det så betyder inte det att ditt svar är rimligt. ok?

varför skulle det vara "ok"? kom med ett mer hållbart resonemang eller knip.

retstickan:

2. global är det inte, handlar väl om i-länderna. har inga siffror lr så, men tror u-länderna är fler o har större befolkning.

vilket var det jag räknade på, det gjorde jag rätt tydligt. att du ens behöver "tro" någonting, istället för att antingen veta eller kolla upp det, gör inte särskilt mycket bra för din trovärdighet.

retstickan:

3. för den enkilda människan är chansen 1 på 500 varje gång hon föder barn..

vilket gäller för kvinnor i 35-årsåldern. vilket jag räknade på.

retstickan:

4. du ska inte vara en slav för samhället. det är inte d folk går ut i krig för. tror nordkorea(lr liknande diktatur) skulle tycka om din syn [wink]

jag har aldrig påstått att jag är någon slags fånig liberal, så du får gärna sluta utgå från att jag är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

okej.

jodå! hade du HELT SÄKERT rätt så hade jag erkänt det. tror inte jag är nån slags allvetare. men vill att du ska förklara dig själv eftersom att jag blev så arg på dig.

känner liksom läkare som fått barn över 30. min moster är barnmorska o hon säger att de största komplikationerna sker om mamman är tjock (dock vid förlössningen, o frågade inte mer)

men ska man säga då till tjocka människor att ta deras ansvar att antingen gå ner i vikt eller inte föda? :p

Kim Jong II go go go :p

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Leijonsparf:

varför skulle det vara "ok"? kom med ett mer hållbart resonemang eller knip.

om pelle säger att 1+2 är 37 och lisa inte vet vad 1+2 är. betyder det att pelles antagande är rimligt?

Leijonsparf:

vilket gäller för kvinnor i 35-årsåldern. vilket jag räknade på.

jag vet :S, tog det från dina siffror, men känns inte den chansne rätt liten att något skulle hända då?

Leijonsparf:

så du får gärna sluta utgå från att jag är det

sa ju att du var raka motsatsen 😛


   
SvaraCitera
Tyrael

Angelize:

Tycker man att downisar är mindre värda än "vanliga" människor så får man väl ändå ta fostervattenprov

Angelize:

min downunge kan slicka ihjäl dig med sin breda tunga.

Wow, så självisk du låter, helt otroligt. Har du tänkt på hur en person med Downs syndrom mår? Antagligen inte så bra, och du skiter alltså i hur ditt barn mår. You fail.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Wow, så självisk du låter, helt otroligt. Har du tänkt på hur en person med Downs syndrom mår? Antagligen inte så bra, och du skiter alltså i hur ditt barn mår. You fail.

Nej jag skrev ju de som tycker att de är mindre värda, jag tycker inte det. Jag tror inte ens jag skulle göra abort om jag var ville bli mamma/var redo och den hade den sjukdomen. Den sista var ett skämt, ingenting mer än ett SKÄMT.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråd rensad på det värsta utav skiten. En högre nivå förväntas på debatten i framtiden. Detta är trots allt forum plus.

Fler personangrepp, OT och allmänt infantilt beteende belönas med en låst tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

men ska man säga då till tjocka människor att ta deras ansvar att antingen gå ner i vikt eller inte föda? :p

Förvisso så är det ju svårare för tjocka att bli gravida, alltså gör naturen sitt? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

men ska man säga då till tjocka människor att ta deras ansvar att antingen gå ner i vikt eller inte föda? :p

folk vet att de är tjocka på samma sätt som de vet att de är gamla. men sen så är inte heller förlossningsrelaterade tillstånd och genetiska tillstånd speciellt relaterade. det känns rätt uppenbart.

retstickan:

om pelle säger att 1+2 är 37 och lisa inte vet vad 1+2 är. betyder det att pelles antagande är rimligt?

nu har jag visserligen inte bara påstått något, jag har även resonerat mig fram till saken på ett rätt tydligt sätt, och källhänvisat.

retstickan:

jag vet :S, tog det från dina siffror, men känns inte den chansne rätt liten att något skulle hända då?

den chansen är fem gånger större än för yngre mödrar. 500% är rätt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tråd rensad på det värsta utav skiten. En högre nivå förväntas på debatten i framtiden. Detta är trots allt forum plus.

Fler personangrepp, OT och allmänt infantilt beteende belönas med en låst tråd.

Du rensade tråden på fel skit, du skulle rensat bort Leijonsparf, det är trots allt min tråd! Vart tog min älskade Kebu vägen? [sad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

KEBU????? KEEEEEEEEEBUUUUUUUUU??????????????? [cry]


   
SvaraCitera
Åtta

Angelize:

Du rensade tråden på fel skit, du skulle rensat bort Leijonsparf

Leijonsparf är den enda i den här tråden som faktiskt diskuterat på ett förhållandevis moget vis.

Angelize:

det är trots allt min tråd

Det är forumets tråd. Diskussioner ska ske i en publik anda och så länge de tar plats i forum plus ska de vara av så en så hög nivå som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

förlossningsrelaterade tillstånd och genetiska tillstånd speciellt relaterade

det blir ju i vilket fall komplikationer o barnen kan få skador o därmed bli en belastning för samhället. o den risken ökar som sagt om personen är fet. går inte det emot dina utilitaristiska idéer?

Leijonsparf:

nu har jag visserligen inte bara påstått något, jag har även resonerat mig fram till saken på ett rätt tydligt sätt, och källhänvisat.

det orimliga i det hela är att angelize skulle avstå från att föda barn pga den statistik o resonemang du fört :I. säger inte att dina källor är fel (tror till o med sagt det tidigare) utan att dina resonemang utifrån dina källor är helt galna o överdrivna.

Leijonsparf:

den chansen är fem gånger större än för yngre mödrar. 500% är rätt mycket.

men det är inte mkt i sammanhanget. det är fortfarande 2 promille. alltså väldigt låg risk.

din logik är verkligen bristfällig. det måste du också känna. det hela gör mig bara mer irriterad. kom nu med något BRA resonemang.

jag tycker det är svårt att tolka statistik. alltså för den enskilda individen är risken inte speciellt stor.. men du har en ultralistiskt perspektiv (allt ska va så bra som möjligt antar jag?) där man tar in samhället också i frågan.

tror vi alla har lite utilitarism i oss men inte lika extrem som din. och är ganska säker på att människor inte tänker som du o ba "nej, det finns 2 promilles risk att mitt barn blir mongo, vi sexxar tidigare istället för samhällets bästa".

står fortfarande kvar vid att du borde ta tillbaka ditt uttalande om att angelize vore till gränsen till sociopat pga hennes inställning efter att få sett din statistik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Leijonsparf är den enda i den här tråden som faktiskt diskuterat på ett förhållandevis moget vis.

Moget? Jag såg ingen vidare kvalité på hans argument och knäppa åsikter. Finner man honom ointressant så är man sociopat, skaffar man barn över 30+ så är man en egoistisk idiot. Han är ju löjlig och du är nästan ännu löjligare som ger mig varningar för att jag frågade om han var efterbliven när han gjorde exakt samma sak men bytte ut orden mot dum i huvudet/egoistisk idiot.

PUNKT!!!!!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Du kan dessutom låsa den här jävla fitttråden då en viss person gjort så den inte längre hamnar om ämnet "känner du likadant?" utan istället om huruvida det är okej att skaffa barn vid 30, ZzZzzzzzzzzzzzzzzz, det var inte det jag ville uppnå med tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

det blir ju i vilket fall komplikationer o barnen kan få skador o därmed bli en belastning för samhället. o den risken ökar som sagt om personen är fet. går inte det emot dina utilitaristiska idéer?

jag anser att fetma till en början ska motverkas till varje pris, och är oansvarigt, och en samhällsfara. huruvida det är ännu värre vi förlossningar har jag helt enkelt inte reflekterat över.

retstickan:

det orimliga i det hela är att angelize skulle avstå från att föda barn pga den statistik o resonemang du fört :I. säger inte att dina källor är fel (tror till o med sagt det tidigare) utan att dina resonemang utifrån dina källor är helt galna o överdrivna.

det handlar inte om ett individuellt val, det handlar om en global trend. en trend är i denna bemärkelse oerhört många individuella val som ger varandra legitimitet,

retstickan:

men det är inte mkt i sammanhanget. det är fortfarande 2 promille. alltså väldigt låg risk.

jag skulle vilja hävda att den risken är oerhört hög, i jämförelse med alternativet. och märk väl att denna siffra bara gäller för just precis downs syndrom. de andra genetiska skador och tillstånd som riskeras är inte direkt fördelaktiga heller.


   
SvaraCitera