Aviseringar
Rensa alla

Jag hatar hennes pojkvän


Ämnesstartare

Så här är det i alla fall, har en kompis som införskaffat sig en pojkvän som jag verkligen verkligen hatar.
Hon vill hela tiden hitta på saker och har med sin pojkvän överallt, så jag får slingra mig bäst jag kan.

problemet är väl egentligen inte att jag hatar hennes pojkvän utan att hon, innan jag träffat honom uttryckt stor smärta över att hennes pappa ogillar honom och bla bla bla, vilket inte gör att jag har hjärta att säga till henne att jag tycker att han är människans avskum.

vill ju bara att hon ska vara glad och lycklig, om än omedveten.
däremot blir hon inte speciellt glad över att jag undviker henne hela tiden.

nåja, vad göra?


   
Citera
time
 time

Varför hatar du honom? Kanske det är ett missförstånd du kan jobba på att komma över själv.


   
SvaraCitera

zox: nåja, vad göra?

hurpass manipulativ är du? du skulle ju kunna få dem att göra slut på något trixigt sätt eller introducera henne för en kille som du inte hatar så hon tar den istället. alternativt skaffa ny kompis eller trappa ner på eran tid som ni spenderar ihop?
beroende på hurpass gamla ni är kan du ju alltid bara vänta, stor del av alla förhållanden floppar numera så du skulle kunna sitta på händerna egentligen


   
SvaraCitera

varför anser du killen vara "människans avskum"? magkänsla eller har han faktiskt gjort dåliga saker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äsch, hon försöker bara straffa sin far lite, hon mognar med tiden 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är okej att du hatar hennes pojkvän. det är inte din plikt som vän att gilla honom, eller att umgås med honom, men det kommer bli krångligt om du inte är öppen med det. det är enklare att förklara det för henne en gång för alla och sen ha en legitim ursäkt att inte umgås med honom, än att ständigt behöva komma med svepskäl för att slippa göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

hurpass manipulativ är du? du skulle ju kunna få dem att göra slut på något trixigt sätt eller introducera henne för en kille som du inte hatar så hon tar den istället. alternativt skaffa ny kompis eller trappa ner på eran tid som ni spenderar ihop?
beroende på hurpass gamla ni är kan du ju alltid bara vänta, stor del av alla förhållanden floppar numera så du skulle kunna sitta på händerna egentligen

nu har hon äntligen fått en grabb så att hon hamnat i den friendzone jag alltid velat ha henne i. så jag är väl nöjd egentligen. vi spenderar inte heller speciellt mycket tid ihop nu. Det är väl mer att jag inte vill träffa honom alls, någonsin igen, vilket blir knepigt. Men det finns väl en poäng i att sitta på händerna kanske. Men det lär dröja att de floppar då de ska flytta ihop och han har barn och grejer sen tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

han är den där typen av kille som drar kvinnoförnedrande skämt, även på hennes bekostnad, han tycker att den enda nythetsmedia som skriver sanningen är avpixlat och han dedikerade också första gången vi träffades till att trycka ner mig och avmaskulinisera mig så mycket som möjligt. Det finns nog inget jag tycker om med honom.

värst är ändå hur han sexuellt kränker henne med ord,  kallar henne ful och tjock, och lite allmänt sådär manssvinigt "du ska hålla käft och suga" jargong. 
hon verkar tycka det är charmerande dock

elverpigen: varför anser du killen vara "människans avskum"? magkänsla eller har han faktiskt gjort dåliga saker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:
Varför hatar du honom? Kanske det är ett missförstånd du kan jobba på att komma över själv.

nu är jag inte jättebra på det här med att citera flera i samma inlägg, men jag ska jobba på det. däremot tror jag inte jag vill jobba på att komma över "missförståndet" då det är en såpass stor värdegrundskontrast att jag inte vill bli en människa som blir ok med hur han är


   
SvaraCitera

zox:
han är den där typen av kille som drar kvinnoförnedrande skämt, även på hennes bekostnad, han tycker att den enda nythetsmedia som skriver sanningen är avpixlat och han dedikerade också första gången vi träffades till att trycka ner mig och avmaskulinisera mig så mycket som möjligt. Det finns nog inget jag tycker om med honom.

värst är ändå hur han sexuellt kränker henne med ord,  kallar henne ful och tjock, och lite allmänt sådär manssvinigt "du ska hålla käft och suga" jargong. 
hon verkar tycka det är charmerande dock

du behöver intevara okej med det. berätta för din kompis att du har svårtt för honom pga:

sen fortsätter du med att du därav helst inte umgås med honom, men gärna med henne. 


   
SvaraCitera

zox: nu har hon äntligen fått en grabb så att hon hamnat i den friendzone jag alltid velat ha henne i.

friendzone? vi har nog olika definitiv på ordet men för mig är det när en tjej har en kille som hon aldrig vill ligga med men utnyttjar till att göra saker för henne
vad är din definition?

zox: Men det lär dröja att de floppar då de ska flytta ihop och han har barn och grejer sen tidigare.

lol wut, hur gammal är han/hon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox: friendzone? vi har nog olika definitiv på ordet men för mig är det när en tjej har en kille som hon aldrig vill ligga med men utnyttjar till att göra saker för henne
vad är din definition

friendzone för mig är när den ena parten vill ha sexuell/kärleks relation med den andra, och den andra vill inte utan bara ser den som en vän. enligt min definition handlar det inte om utnyttjande. skulle vilja säga att din definition är mer hur jag definierar player eller tease, eller för den delen bara ett genuint utnyttjande.

Pappbox: lol wut, hur gammal är han/hon?

23, pojkvännen är 28


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: du behöver intevara okej med det. berätta för din kompis att du har svårtt för honom pga:

sen fortsätter du med att du därav helst inte umgås med honom, men gärna med henne.

jag gillar det svaret. ska säga det så fort jag blir konfronterad och inte kan sitta på händerna längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan upplysa dig om att alla karlar skämtar om kvinnor. Men få av er har humor och är lite hormonrubbade. Tomt som en kvinnohjärna är nåt jag fått höra ett par gånger. Herregud är det inte värre än så har du egentligen inget att klaga på, fast du är kanske bara en sån som letar fel? Jag dömer inte, bara frågar. Ärligt talat, det är mänskligt.gydfhefhyfgydfhtrgh


   
SvaraCitera

zox: friendzone för mig är när den ena parten vill ha sexuell/kärleks relation med den andra, och den andra vill inte utan bara ser den som en vän. enligt min definition handlar det inte om utnyttjande. skulle vilja säga att din definition är mer hur jag definierar player eller tease, eller för den delen bara ett genuint utnyttjande.

så hon är i din friendzone ? jag hängde nog inte med

zox: 23, pojkvännen är 28

shit, old dude


   
SvaraCitera