Aviseringar
Rensa alla

Jag hatar mitt liv


Ämnesstartare

Jag är trött på allting, och hatar verkligen alla.. önskar jag bara kunde dö.

Jag orkar inte förklara så mycket men jag har alltid varit illa omtyckt, nästan aldrig någon som gillar mig, varför vet jag inte.. det är väll något fel på mig?

Jag har överdrivet dåligt självförtroende, jag skäms över allting och vågar inte göra någonting, jag blir besviken på mig själv och får ångest direkt om jag inte gör något / vågar göra något.

Jag har börjat skämta bort allting och "seek safety" i andra människor - över internett, typ.. habbo? VAD är det för fel på mig, jag bråkar med min mamma / familj varje dag, jag hatar alla, och mig själv.

Jag har lite vänner, men har aldrig i mitt liv träffat någon som gillar samma saker som mig, mina kompisar är väldigt lydiga och gör aldrig något fel, sånna jag aldrig kunnat vara med om inte jag gått i samma skola som dem typ 4 år, vilket jag har.
Jag kan inte göra vissa saker, typ byta om med andra, vara med på idrotten, prata, sluta ljuga om allting, vara en normal människa, det går bara inte.. jag hatar mitt liv.
Och jag är oftast ledsen och får självmordstankar, gråter väll varannan dag, och ibland är jag glad, elak.. ja ni fattar.
Jag är desperat efter någon.. jag behöver verkligen någon men det finns ingen för mig, jag är konstig och jag vet det.
Snälla hjälp mig vad ska jag göra. [cry]

lana_del_rey_video_a_l.jpg


   
Citera

Lite svårt att tycka om någon som hatar en, va.
Det blir nog bättre snart, du är i en jobbig ålder kanske. Brukar vara så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag har känt såhär sen jag var typ 9.
Och jag har inte alltid hatat alla.


   
SvaraCitera

lana del rey:

Jag har överdrivet dåligt självförtroende, jag skäms över allting och vågar inte göra någonting, jag blir besviken på mig själv och får ångest direkt om jag inte gör något / vågar göra något.

Just sådant brukar få folk att undvika en.

Prova med psykomotorisk fysioterapi
Eller beteende terapi


   
SvaraCitera

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

13


   
SvaraCitera

du är ju bara barn. ge det tio år till


   
SvaraCitera

lana del rey:

13

Jag har typ kvar... 1 kompis sen jag var 13, 18 nu. Snart börjar du gymnasiet och där kommer du få nya vänner och kunna börja om lite grann. Du har inte upplevt hur nice det är att ha sex eller supa eller "knarka" än antar jag. Du har en massa år till på dig att bli den du vill bli. [smile]

Kan för övrigt säga att den jag är nu har otroligt lite gemensamt med den jag var vid 13, skulle inte ens kunna föreställa mig att jag skulle klara av de saker jag klarat av och gjort det jag gjort och rent av blivit den jag är när jag var 13.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill inte berätta allting okej?

Och jag är verkligen inte sån som går till skolkurator och säger t.ex til andra att man mår dåligt.
Jag orkar inte det,
jag vill dö.


   
SvaraCitera

lana del rey:

13

När jag var 13 hatade jag också allt o alla o mådde rent piss, var sjukt deprimerad orkade inget o åt knappt o ville sjunka Afrika i havet..


   
SvaraCitera
kook
 kook

minns när jag också kände så och lite till, alla sa att det skulle bli bättre och jag trodde att psyket eller döden skulle vara mitt slut.

det blir bättre, även fast du inte tror det


   
SvaraCitera

lana del rey:

Jag vill inte berätta allting okej?

man kan få terapi utan att behöva prata om allt
det finns många olika alternativ
du kanske behöver starta om
eller kanske ta hand om nått trauma
eller bli av med ett invant sätt att tänka
eller kanske medicin
eller natur behandling som t.ex att jobba på bondgård, träna, göra aktiviteter i naturen
eller rejält med verklighetsflykt
eller någon som förstår
det finns iaf lösningar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns inte som det iallafall


   
SvaraCitera

Ångest drabbar en hela livet.

Det är najs.


   
SvaraCitera