Aviseringar
Rensa alla

Jag hjälper till att minska förvirringen i vardagen!


Ämnesstartare

JensAndreas:
Har hört från vissa håll att det är helt okej att börja prata med främlingar om man öppnar med "fint väder idag" men vissa andra säger att det är udda, jag är förvirrad!

En vän till mig har gjort den här videon som kan vara till hjälp! Varsågod!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Jag kan inte se någon mer lämpad än du för denna uppgift.

Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är meningen med allt? Är ens öde förutbestämt eller är det bara en själv som kan avgöra? Samt kan folk förändras?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är förvirrad över definitionen till ordet "intressant", eftersom det mest syns till när något är smart på ytan. det är alltid svårt att få fram en förklaring till vad som är intressant också. "det bara är det".. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är man mer intressant som person om man finner mycket intressant?


   
SvaraCitera
reben

fattar nt de där med brottsekologi


   
SvaraCitera
reben

SKRYT INTE:
är man mer intressant som person om man finner mycket intressant?

hoppas jag verkligen nte =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stekaren:
Vad är meningen med allt? Är ens öde förutbestämt eller är det bara en själv som kan avgöra? Samt kan folk förändras?

1. Om du säger att A är B så blir följdfrågan vad är då B? Den frågan du ställer är därför inte relevant. Meningen med saker är något vi skapar internsubjektivt i interaktioner med andra. 2. Klassisk determinism är faktiskt lika naiv som fri vilja i det avseendet att man skulle orsaka sina egna handlingar oberoende av omgivningen. Mitt svar skulle vara att om du kontrollerar vad du begär och drömmer om, då kontrollerar du även ditt öde. Det är enbart möjligt som kollektiv, inte som individ. 3. Ja människor kan förändras, tänk neuroplastisitet. Det svåra är faktiskt att inte förändras, så frågan bör inte vara, varför förändras jag inte, utan varför fortsätter jag vara som tidigare? Vad för feedbackloopar är det som stabiliserar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKRYT INTE:
jag är förvirrad över definitionen till ordet "intressant", eftersom det mest syns till när något är smart på ytan. det är alltid svårt att få fram en förklaring till vad som är intressant också. "det bara är det".. 

Precis, det bara är det. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKRYT INTE:
är man mer intressant som person om man finner mycket intressant?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
fattar nt de där med brottsekologi

Inte jag heller.


   
SvaraCitera
reben

Asha:

Inte jag heller.

ok de va hjälpsamt tack =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som en reklam för en tablett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Precis, det bara är det. Glad

🙁 trodde att du faktiskt skulle tänka på saken och bevisa folk fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Jag kan inte se någon mer lämpad än du för denna uppgift.

På tvärtomspråket, hehehehhehe hööhöhöhöhö. Okej jag ska lugna mig.
Asha vännen, när man kallar sig själv för vi så är någonting knasigt. 


   
SvaraCitera