Aviseringar
Rensa alla

Jag+Hon=?


Ämnesstartare

Så här är läget:
jag har sedan någon månad tillbaka gillat en tjej, vilket inte är så illa. Hon är attraktiv, snäll och rolig. Jag har verkligen känslor för henne. Jag har aldrig känt så här för en tjej någongång och kan tänka mig att det är kärlek...

Sen är frågan om hon gillar mig. Jag tycker att vi har bra kontakt men aningen "vänskaplig" enligt mig. Vi umgås, pratar via msn & sms. Har kollat film med henne osv.

Om jag skulle prata med henne om detta så skulle jag dels få svar på frågan men samtidigt så skulle nog det här ändra mycket på våran relation. Det känns som att jag "håller på" bara för att jag är intresserad. Men ska jag prata med henne eller ska jag låta tiden avgöra. Kan inte riktigt säga åt vilket håll det går åt men jag skulle säga att det går åt rätt. Sen om det är önsketänkande eller sant, vet jag inte...

En till sak till: Vi är lite omaka par, men det förändrar inte hur jag känner, men jag vet inte hur vran relation skulle se ut :/

Vore väldigt scysst om jag får råd & rön, behöver det som mest nu...


   
Citera
Ämnesstartare

Låt tiden avgöra.
Försök hinta lite diskret typ. Fast utan ord då. 😛 Se hur hon reagerar om hon hakar på eller dissar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så småflirta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att du ska ta risken att fråga henne, för om du låter tiden rinna iväg kommer hon aldrig förstå att du gillar henne. Så berätta för henne och att du vill veta vad hon tkr om dig, för om du inte tar initiativet så kanske inget kommer att hända, för det brukar vara killen som gör det. så ta initiativet och prata med henne för om inget händer med tiden kommer du bara att ångra dig. Lycka till. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låt inte tiden avgöra
säg som det är istället
alltså prata om henne, tala om för henne att du faktiskt har, ja..såna känslor. för det är väl så det är, du är kär i henne?
förstår att du inte vill förstöra relationen som ni redan har..men om du vill nå mer är det absolut värt att chansa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja problematiken är bara det att de skulle kännas väldigt illa att förlora en sån kompis me :/ Men ja förstår va du menar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BonkaBonk:

Så småflirta

Det här är ett seriöst råd...Tå/benflörta!
Om hon drar bort foten=[n]
Håller hon kvar den=[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det kommer gå åt helvete och du kommer dö ensam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Superolle:

Tå/benflörta

Det är det som e så sjukt! Vi håller på me lite såna saker, men ja vet inte om hon tar det seriöst, hon "stojjar" me de flesta men ja har en känsla...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BonkaBonk:

Det är det som e så sjukt! Vi håller på me lite såna saker, men ja vet inte om hon tar det seriöst, hon "stojjar" me de flesta men ja har en känsla...

Gör det medan ni ser en seriös(drama) film, dra liksom sakta över tån först och som sagt:

Superolle:

Om hon drar bort foten=
Håller hon kvar den=


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tåflirt, nej tack men jag ska nog hinta lite som "emery" tipsade om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera