Aviseringar
Rensa alla

"jag känner en kompis som..."


Ämnesstartare

Men vilken meningslös tråd..........................................................................................

M




















































Haha, jag ska bara göra det svårare för dig att bläddra ner









































































































***














   
SvaraCitera
Ämnesstartare

språklig redundans är roligt. en kompis, som du dessutom känner? det är bra att förtydliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
språklig redundans är roligt. en kompis, som du dessutom känner? det är bra att förtydliga.

Det kan ju vara en internetkompis som man aldrig träffat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
språklig redundans är roligt. en kompis, som du dessutom känner? det är bra att förtydliga.

tänker mig att om man känner en kompis, till skillnad från har en kompis, så är vederbörande en kompis i sig, och inte bara en kompis för mig. intrinsikalt kompis. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: tänker mig att om man känner en kompis, till skillnad från har en kompis, så är vederbörande en kompis i sig, och inte bara en kompis för mig

Du menar att den är kompis till någon annan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Det kan ju vara en internetkompis som man aldrig träffat.

om man är luddit kanske det är så.

mpt:hv:

tänker mig att om man känner en kompis, till skillnad från har en kompis, så är vederbörande en kompis i sig, och inte bara en kompis för mig. intrinsikalt kompis. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

ja, om man menar så är det ju inte redundant. men då kanske man ska vara ännu tydligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min vän som är en kompis brukar alltid säga ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Du menar att den är kompis till någon annan?

Leijonsparf:
ja, om man menar så är det ju inte redundant. men då kanske man ska vara ännu tydligare.

gillar vagheten och tolkningsutrymmet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

tänker mig att om man känner en kompis, till skillnad från har en kompis, så är vederbörande en kompis i sig, och inte bara en kompis för mig. intrinsikalt kompis. mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

kan någon vara en kompis i sig? ett sätt att se saken: en person till vilken man har en vänskap är en kompis, och att den vänskapen är en relation som är beroende av minst två parter. man kan tänka att om man tar bort ena parten,  försvinner relationen. typ som att ett förhållande tar slut om en person i det förhållandet drar sig ur. 
du kanske skojade vet inte riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chib:

kan någon vara en kompis i sig? ett sätt att se saken: en person till vilken man har en vänskap är en kompis, och att den vänskapen är en relation som är beroende av minst två parter. man kan tänka att om man tar bort ena parten,  försvinner relationen. typ som att ett förhållande tar slut om en person i det förhållandet drar sig ur. 
du kanske skojade vet inte riktigt

finner det spännande att tänka sig hur någon är kompis i sig. men du har rätt. 

skojade inte men gjorde inga anspråk på logik o begreppslig koherens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:
Alla mina kompisar bor i Stockholm.

Mina med.


   
SvaraCitera
mynona

finns det någon skillnad på kompis och vän? kan man ha en kompis man inte riktigt känner, eller inte riktigt ha kompisen trots att den är en kompis och trots att man känner den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

finner det spännande att tänka sig hur någon är kompis i sig. men du har rätt. 

skojade inte men gjorde inga anspråk på logik o begreppslig koherens.

javisst, jag med! därav frågan pga kul grej. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: finner det spännande att tänka sig hur någon är kompis i sig. men du har rätt.

Finns det inte typ professionella kompisar.


   
SvaraCitera