Aviseringar
Rensa alla

Jag känner mig utanför i min klass


Ämnesstartare

Hej! 

Jag går sista året i gymnasiet och det finns en grej jag mår väldigt dåligt över, jag känner inte att jag är en del av klassen, alltså dom fryser inte ut mig, det gör dom verkligen inte och jag hänger ju med dom andra grabbarna i klassen o så, men jag är aldrig med någon från klassen efter skolan samt att jag klarar knappt av att prata med tjejerna i klassen, kan framförallt inte starta och föra en konversation.

Alla de andra killarna i klassen är med på fester o så men det är inte jag, jag ser när dom lägger upp bilder på våran klassinsta osv. och jag mår dåligt över det varje gång då jag vill vara med min klass men jag vet inte vad jag ska göra, festa tycker jag inte om överhuvudtaget. Sen när dom andra killarna är med på festerna o så där även tjejerna är med så blir dom mer populära hos dom, dom vill prata med dom och umgås med dom, medans jag mer är den där typen som kommer till skolan, knappt pratar, drar hem och sen ser man inte mig förrän det är dags för skolan igen.

Jag är dessutom rädd för att jag kommer tappa kontakten helt med dom jag faktiskt hänger med efter vi har tagit studenten nu i vår, det hände efter jag gick ut högstadiet, många av dom har jag inte ens sett på 3 år och jag har ingen kontakt eller umgås med någon av dom.

Sen finns det även en tjej jag är för jävla förtjust i som jag inte kan sluta tänka på men återigen så har jag ingen aning om hur jag ska göra. Vad kan jag göra för att hon ska få ett intresse för mig? Just nu så skulle jag kunna säga att hon knappt vet vem jag är då det aldrig finns något tillfälle att prata med henne och det märks också att hon inte är intresserad av mig då hon följer i stort sett alla (kan va alla, har inte 100% koll) på bland annat instagram, twitter osv. men mig följer hon inte och det svider något enormt då hon inte känner mig och väljer ändå att ''ignorera'' mig, visst, det är sociala medier och kan väl uppfattas som fjantigt men när hon följer alla andra men inte mig så börjar man ju tro saker.

Någon som har några tips? Behöver verkligen hjälp!


   
Citera

Höj rösten och slå dig själv på bröstet


   
SvaraCitera
Mijaow

Försök iallafall att prata med tjejen säg hej eller fråga något det är inte så jätte svårt, följ henne på instagram så följer hon dig säkert tillbaka. Ha inte så höga förväntningar dom kommer inte komma efter dina krav direkt sådär, om du vill ändra på det så gör det, ingen annan kommer göra det åt dig om inte du ber om det lycka till 


   
SvaraCitera

Du behöver höja ditt självförtroende, jag rekommenderar någon form av kampsport, sen ba hänger du på och det blir naturligt Tumme upp Kanske till och med börjar få nya vänner med kampsporten Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mijaow:
Försök iallafall att prata med tjejen säg hej eller fråga något det är inte så jätte svårt, följ henne på instagram så följer hon dig säkert tillbaka. Ha inte så höga förväntningar dom kommer inte komma efter dina krav direkt sådär, om du vill ändra på det så gör det, ingen annan kommer göra det åt dig om inte du ber om det lycka till 

Har redan följt henne sen över ett år tillbaka, och jo det är jättesvårt, det dyker aldrig upp några tillfällen att faktiskt ha en konversation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Big Bad Wolf :
Du behöver höja ditt självförtroende, jag rekommenderar någon form av kampsport, sen ba hänger du på och det blir naturligt Tumme upp Kanske till och med börjar få nya vänner med kampsporten Tumme upp

Tack men nej, det är inte min grej, något annat tips?


   
SvaraCitera

Jag känne exat likadant :l


   
SvaraCitera

BlygKille17år:

Tack men nej, det är inte min grej, något annat tips?

Hur kan du veta innan du har provat på? Man måste gå utanför sin "comfort zone" ibland.

du behöver inte ha en konversation med tjejen direkt bara bli mer social och snacka med alla och sen blir det normalt att snacka med henne också


   
SvaraCitera
Mijaow

BlygKille17år:

Har redan följt henne sen över ett år tillbaka, och jo det är jättesvårt, det dyker aldrig upp några tillfällen att faktiskt ha en konversation

Då skriver du till henne online, om du säger nej till allt, tror du något kommer hända då? Du måste bli modigare och träffa nytt folk. Att börja på ngn sport kan vara en start 🙂


   
SvaraCitera

BlygKille17år:

Tack men nej, det är inte min grej, något annat tips?

Börja träna på gym? Glad Kunskap ger självtroende Tumme upp det spelar egentligen ingenroll vad du än gör för att höja ditt självförtroende bara nånting  Tumme upp

Fråga nån på stöd och svar kanske? Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingefära:

Hur kan du veta innan du har provat på? Man måste gå utanför sin "comfort zone" ibland.

du behöver inte ha en konversation med tjejen direkt bara bli mer social och snacka med alla och sen blir det normalt att snacka med henne också

Jag syftade på att han snackade om att jag borde börja med kampsport, haha

Mijaow:

Då skriver du till henne online, om du säger nej till allt, tror du något kommer hända då? Du måste bli modigare och träffa nytt folk. Att börja på ngn sport kan vara en start 🙂

Har jag redan testat förut, samt det är för tydligt vad man vill om man aldrig pratar irl och sen helt plötsligt skriver på sociala medier 

The Big Bad Wolf :

Börja träna på gym? Glad Kunskap ger självtroende Tumme upp det spelar egentligen ingenroll vad du än gör för att höja ditt självförtroende bara nånting  Tumme upp

Fråga nån på stöd och svar kanske? Glad

Uppskattar dina tips, tack, men jag klarar inte av att träna på offentliga gym, har testat förut och jag klarar verkligen inte av det, alldeles för stor press


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har för övrigt redan spelat fotboll i 7-8 år, ingenting av det har hjälpt, går alltid omkring och är tyst, jag vågar inte prata med någon, grabbar jag hänger med i klassen påpekar till och med att jag knappt pratar, jag vet inte vad jag ska prata om för jag kan verkligen inte komma på någonting 


   
SvaraCitera

BlygKille17år:

Jag syftade på att han snackade om att jag borde börja med kampsport, haha

Har jag redan testat förut, samt det är för tydligt vad man vill om man aldrig pratar irl och sen helt plötsligt skriver på sociala medier 

Uppskattar dina tips, tack, men jag klarar inte av att träna på offentliga gym, har testat förut och jag klarar verkligen inte av det, alldeles för stor press

Om du inte klarar av att träna på gym kanske du ska fokusera på din självkänsla och inte nån tjej i din klass.  Skit i vad andra tycker och gå och träna.


   
SvaraCitera

BlygKille17år:
Jag har för övrigt redan spelat fotboll i 7-8 år, ingenting av det har hjälpt, går alltid omkring och är tyst, jag vågar inte prata med någon, grabbar jag hänger med i klassen påpekar till och med att jag knappt pratar, jag vet inte vad jag ska prata om för jag kan verkligen inte komma på någonting 

Det finns inget pagiskt piller som gör att det försvinnner. Du måste helt enkelt snacka mer och ta mer plats tills det känns normalt. 


   
SvaraCitera

Det tar tid men det är värt det


   
SvaraCitera