Aviseringar
Rensa alla

jag kan inte äta?!


Ämnesstartare

Alltså nu är det såhär jag kan inte äta. Jag vill äta. Jag är skit hungrig men det går bara inte. Det enda jag kan få i mig är nyponsoppa.. så jag tar nypon soppa till frukost, mellis och kvällsfika men vid lunch och middag försöker jag äta ordentligt men jag tar en-två tuggor sen går det inte!! Jag. Kan ju inte leva på nyponsoppa hela tiden.. någon som kan hjälpa mig?!?! [tard]


   
Citera
Ämnesetiketter

Någon form av läkare eller psykiatriker kanske. Förstår inte exakt vad ditt problem är.


   
SvaraCitera
ickus

BrokenAlexi:

Alltså nu är det såhär jag kan inte äta. Jag vill äta. Jag är skit hungrig men det går bara inte.

Varför kan du inte äta? Vad är problemet här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte vad problemet är jag har ingen aptit och jag får inte i mig något det tar bara stopp! Tar emot jättemycket att äta och de är inte så att jag väljer att inte äta jag försöker men det går inte..


   
SvaraCitera
ickus

BrokenAlexi:

Tar emot jättemycket att äta och de är inte så att jag väljer att inte äta jag försöker men det går inte..

Det är ju uppenbart vad som måste göras. Gå till sjukan och få det utrett.


   
SvaraCitera

BrokenAlexis profil:

Lyssnar på
"iallafall inte på psykologer!!"

Det lär du behöva ändra på.

BrokenAlexi:

Tar emot jättemycket att äta och de är inte så att jag väljer att inte äta jag försöker men det går inte..

Jag tror absolut du väljer. Du nämnder inte att du spyr när du försöker äta och du kan dricka nyponsoppa utan problem så det låter som det är något psykiskt. Jag tror det är en kombination av något psykiskt och att du dricker dig mätt på nyponsoppan.

BrokenAlexi:

så jag tar nypon soppa till frukost, mellis och kvällsfika men vid lunch och middag

Det är för många tillfällen du äter på, testa att inte äta "mellis" och "kvällsfika". Bäst är om man äter Ordentlig frukost,middag och kvällsmat och eventuellt någon frukt mellan måltiderna.

Jag menar, du ser inte ut att träna så du behöver verkligen inte så många måltider.

Men tycker också att du ska:

ickus:

Gå till sjukan och få det utrett


   
SvaraCitera

RyalNotch:

Jag menar, du ser inte ut att träna så du behöver verkligen inte så många måltider.

kan inte du göra alla en tjänst och tänka igenom dina formuleringar litegrann innan du postar? [smile]


   
SvaraCitera

elverpigen:

kan inte du göra alla en tjänst och tänka igenom dina formuleringar litegrann innan du postar? [smile]

innehållet också för övrigt, alla bör äta fem mål mat om dagen, tre "större" och två lättare, typ macka eller frukt


   
SvaraCitera

RyalNotch:

Jag menar, du ser inte ut att träna så du behöver verkligen inte så många måltider.

Haha men sluta. Alla behöver frukost, lunch, mellanmål och middag i måttliga mängder. Att äta mycket en eller två ggr per dygn är jättedåligt.

Försök äta, kräks du bara så kan du få lugnande innan du äter. Och ja, du måste kontakta sjukvården om det inte går över och du går långa tider med endast nyponsoppa som näring.


   
SvaraCitera

elverpigen:

innehållet också för övrigt, alla bör äta fem mål mat om dagen, tre "större" och två lättare, typ macka eller frukt

RyalNotch:

Ordentlig frukost,middag och kvällsmat och eventuellt någon frukt mellan måltiderna.

Precis vad jag sade, inte dricka nyponsoppa mellan måltiderna.


   
SvaraCitera

isola:

Haha men sluta. Alla behöver frukost, lunch, mellanmål och middag i måttliga mängder. Att äta mycket en eller två ggr per dygn är jättedåligt.

Kan ni läsa inte eller?

RyalNotch:

RyalNotch: Ordentlig frukost,middag och kvällsmat och eventuellt någon frukt mellan måltiderna.

Där har vi 3 riktiga måltider och frukt mellan dem.


   
SvaraCitera
ickus

RyalNotch:

Jag menar, du ser inte ut att träna så du behöver verkligen inte så många måltider.

Det där var onödigt...


   
SvaraCitera
ickus

BrokenAlexi:

någon som kan hjälpa mig?!?!

Lyssna, om det är psykiskt eller om ångest är inblandat här, kom ihåg att du är fin som du är, veckligen. Försök äta! Alla behöver mat.

Om du tror att det är fyskisk, försök gå till en läkare. Det bör utredas!

Stor kram!


   
SvaraCitera

ickus:

Det där var onödigt...

varför? hade hon haft en bild där hon var vältränad så hade jag sagt det motsatta. Tränar man inte behöver man verkligen inte "fika" två gånger om dagen, en frukt eller dylikt räcker väl mellan måltiderna. Det skadar inte att vara hungrig till de riktiga måltiderna.


   
SvaraCitera

Testa någon annan slags soppa då
Läste din blogg och du kan tydligen äta choklad också - skippa den.


   
SvaraCitera