Aviseringar
Rensa alla

jag kan inte bestämma mig! Rock-style eller stilrent manlig (eller kombination?)


Ämnesstartare

SUKOF:

Tycker han ska vara färgglad. Inte bara han, alla. Jag har exempelvis limegröna byxor, klarblått linne, gul snygg kofta och en grön/vit-rutig bordsduk som halsduk.

Det är inte hans stil =)


   
SvaraCitera

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Det bästa vore en kombination, lite rockigt, men samtidigt "manligt stilrent".

Det är ju skitsnyggt med blandat strikt och loose liksom..

(en kombo jag kört med är luvtröja med kavaj utanpå,, skitsnyggt)

Men varör inte rocktrashiga byxor med skjorta, kavaj, med surfsmycken. (läderremar och sånt alltså)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

Men varör inte rocktrashiga byxor med skjorta, kavaj, med surfsmycken. (läderremar och sånt alltså)

låter skitsnyggt! Har du bild på någon med den stilen?

Förresten så var kan man köpa smycken till män? :O Syftar på halsband, armband o sånt. Letade idag men hittade knappt något! :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

Det är ju skitsnyggt med blandat strikt och loose liksom..

Asså liksom jag kan få ut stilen i teorin, men inte i praktiken 🙂 Vet du några som har den stilen så man kan få inspiration?


   
SvaraCitera

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Asså liksom jag kan få ut stilen i teorin, men inte i praktiken 🙂

men gå in på närmaste brothers eller carlings lr var nu killar handlar kläder. Köpt ett par raka svarta jeans, och ett par blå (eventuellt ett par vita för sommaren). Sen i samma affär finns säkert skjortor. Köp en sån där välstrykt vit med små tunna svarta kritstreck eller en enkel vit. Köp smyckena jag sa (googla ECStyle) sen en vanlig svart kavaj. En grå scarf till kanske?

Jag vet inte behöver du bild? Ta med han dit så får han testa [y]


   
SvaraCitera

det finns inget hetare än rockiga killar, sen är det snyggt när man har en blandning av rockig och hiphop/skejt stil, typ smala svarta jeans rutig shorta och en s.k. hiphop keps gärna med töjning i örat med (A) och en lite emo inspererad frisyr, såna killar faller man alltid för[y]


   
SvaraCitera

så här ska dom se ut


   
SvaraCitera

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Det handlar inte om att passa in, det handlar om att utrycka vad man vill utrycka genom kläder.

Okej. Det känns dock helt främmande för mig att fråga andra vilken stil man ska. Känns just som att man vill passa in då.

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Om du går i kostym med slips o grejor och lackskor så kommer du bli sedd som en seriös människa helt enkelt. Om du går med baggy-jeans nere vid knäväcket och en T-shit stor som ett lakan så kommer du bli sedd på ett annat sätt.

Agreed.

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Frågar är vad man vill utrycka. Sen måste du ju förstå att man kan tycka det är kul med kläder/stil?

Absolut, absolut. Jag lägger också ner pengar på kläder.

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Jag menar nu inte att man ska generalisera människor och ha fördommar för att de klär sig på ett visst sätt. Men alla har en första uppfattning av människor och kläderna påverkar just denna uppfattning.

Agreed.

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Men gå du i jävla trasor om du vill, frågar blir ju då vad fan du svarar i tråden för? Vad gör du på den här delen av fourmet om du inte är intresserad?

1. Jag går i vad som tilltalar mig, utan att fråga andra om råd.
2. Jag svarar i tråden för att jag ställde mig frågande.
3. Jag är på denna del av forumet för att jag vill diskutera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tombcrusher:

Okej. Det känns dock helt främmande för mig att fråga andra vilken stil man ska. Känns just som att man vill passa in då.

Jag har ju sagt vad jag tycker han ska ha för stil har bara svårt att få ut den i praktiken?

Tombcrusher:

. Jag går i vad som tilltalar mig, utan att fråga andra om råd.

Grattis, du borde få pris...

Tombcrusher:

Jag är på denna del av forumet för att jag vill diskutera

Håll dig till ämnet då. Diskussionen är angående vilken stil han ska ha. Inte om hurvida han ska ha en stil eller ej och få råd av andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol på att bestämma sig för vilken stil man vill ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

lol på att bestämma sig för vilken stil man vill ha.

Vaere för fel på det cooling?


   
SvaraCitera

Flanellskjorta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Vaere för fel på det cooling?

Dold text: kommer med värsta prettokommentaren nu

det är väl bättre att bara köpa plagg man tycker är snygga utan att satsa på någon stil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

A_D_R_E_N_A_L_I_N:

Brushan ska skaffa "stil" efter att jag tjatat på honom Men nu ska jag hjälpa honom hitta hans stil.

Kan tyvärr inte lägga ut bilder på honom, han ville inte det.

Du tror verkligen helt seriöst att ingen fattar att du är av manligt kön?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

det är väl bättre att bara köpa plagg man tycker är snygga utan att satsa på någon stil.

Jo så kan man ju se det, men det blir lättare om man har en stil då klädesplaggen kombineras lättare. Du fattar.

majkie2:

Du tror verkligen helt seriöst att ingen fattar att du är av manligt kön?

Tror jag säkerligen de flesta utgår från, jag har numera suttit mer än vad ägaren av detta accountet vid detta accountet =) Hon är tjej, jag är inte. Jag sitter här mer för jag pallar inte med när hon ska checka sina idolprogram [bigsmile]


   
SvaraCitera