Aviseringar
Rensa alla

Jag kan inte komma under sex


Anonymis2020:

Haha, vilka lustiga historier! Ja, jag har också funderat på att det måste vara när man känner sig bekväm som man kan komma. För detta gäller även mig. Jag kan komma när jag ligger hemma, det tar förvissa  ca 30 min, men det går i godan ro. Men det går bara inte när min kille gör det. Jag tror jag spänner mig, men hur slappnar jag av? Jag vill inte låta honom slicka mig i 30 min direkt...

Ja, eftersom jag själv aldrig haft en flickvän så är jag inte mycket till hjälp i relationsfrågor men jag funderar dock på att köpa mig några dedikerade sexleksaker (för män). För att ta mitt sexliv till nästa nivå då jag är över arton och snart certifierad datortekniker (studenten till sommar, omkring 5 juni här i Stockholm). Vilket givetvis måste firas även såhär i karantän! En fleshlight (ja, jag gillade mitt gosedjur!) samt en penisring men även en "Joyboxx" så jag håller leksakerna borta från moraliskt känsligare ögon.

Jag tänker, en dildo eller vibrator kanske kan vara något för dig? 30min känns lite länge men sedan är jag kille och vi kanske har lättare för att komma. Till sommaren kan du hålla på hela nätter utan att behöva känna tidspress och om du inte är särskilt pryd av dig kanske du även skulle gilla porrfilmer? Om det skulle vara ett alternativ kanske du och din kille skulle kunna titta tillsammans?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gubbelille:

Ja, eftersom jag själv aldrig haft en flickvän så är jag inte mycket till hjälp i relationsfrågor men jag funderar dock på att köpa mig några dedikerade sexleksaker (för män). För att ta mitt sexliv till nästa nivå då jag är över arton och snart certifierad datortekniker (studenten till sommar, omkring 5 juni här i Stockholm). Vilket givetvis måste firas även såhär i karantän! En fleshlight (ja, jag gillade mitt gosedjur!) samt en penisring men även en "Joyboxx" så jag håller leksakerna borta från moraliskt känsligare ögon.

Jag tänker, en dildo eller vibrator kanske kan vara något för dig? 30min känns lite länge men sedan är jag kille och vi kanske har lättare för att komma. Till sommaren kan du hålla på hela nätter utan att behöva känna tidspress och om du inte är särskilt pryd av dig kanske du även skulle gilla porrfilmer? Om det skulle vara ett alternativ kanske du och din kille skulle kunna titta tillsammans?

Ja något i den stilen kanske det får bli! Problemet e att jag blir stressad när han gör det tror jag! Jag vill inte trötta ut honom, och jag märker när tålamodet (både mitt och hans) tryter! Då orkar jag inte försöka längre! Vad gör man åt det?


   
SvaraCitera

Varit lite upptagen och den här värmen ger en inte direkt mer energi men nu är jag åter här igen.

Ja, om du blir stressad eller känner prestationsångest när du och din kille tittar på porr så kanske försöka med något glidmedel? Jag vet att vissa försöker med rapsolja men man bör passa sig att använda olja med kondomer eftersom de lättare spricker av olja.

Poängen med glidmedel, även utanför samlag, är inte bara att glidet blir bättre för både dig och din kille när ni tillfredsställer varandra. Jag kan även tänka mig att glidmedel kan ha, likt massageolja, en lugnande inverkan på kroppen. Blir man lugnare så kanske man blir mindre stressad? Ni kanske kan testa att massera varandra med en liten sexuell touch, så att säga?

Jag testade då att runka med riktigt glidmedel och jag har tidigare testat med enbart vatten och kan säga att det nu är vetenskap. Vatten är inget bra substitut för vattenbaserat glidmedel.


   
SvaraCitera
Cobrak

Har samma problem. Spelar ingen roll hur bekväm jag känner mig eller om vi provar olika grejer i sängen, jag kan bara komma om jag onanerar själv Ledsen


   
SvaraCitera

Samma här, e så för många tjejer:/


   
SvaraCitera
Ic3
 Ic3

Sök upp om det och se om det finns olika sätt på att försöka. sen kan du *utforska* din kropp o se vilka saker som går för dig.


   
SvaraCitera

Okej människor, varför är det en så stor grej att komma under sex? Det finns statestik på sånt här, dom flesta tjejer gör det bara inte. Och om du aldrig kommit tidigare så måste du nästintill exprimtera med dig själv å se vad du gillar annars kan ju inte nån annan veta. Har man en partner exprimtera tillsammans, låt han leka runt me din klitoris, fingra dig, slicka dig eller allmänt bara viska dirty saker och se om du tänder på sånt. 


   
SvaraCitera

Donkeking:
Okej människor, varför är det en så stor grej att komma under sex? Det finns statestik på sånt här, dom flesta tjejer gör det bara inte. Och om du aldrig kommit tidigare så måste du nästintill exprimtera med dig själv å se vad du gillar annars kan ju inte nån annan veta. Har man en partner exprimtera tillsammans, låt han leka runt me din klitoris, fingra dig, slicka dig eller allmänt bara viska dirty saker och se om du tänder på sånt. 

Enbart för att det kanske råkar vara så det ser ut i dagsläget, att en majoritet av tjejer kanske inte kommer under sex, bör vi helt avstå från att prata om det? För att vissa menar att vi gör det till "en stor grej"? Tjejer är också människor med rätt till sexualitet och yttrandefrihet precis som killar. Vidare kan jag mena att det ju vore roligt om vi kunde tränga in i varför det ser ut som det gör och faktiskt göra något åt det, om inte annat för framtida generationer.

Hoppar vi tillbaka till ämnet, och om vi ska tro en användare på UMO så använde hon sig tydligen av en elvisp. Användaren menar även att denna lyckades åstadkomma en fontänorgasm med hjälp av omtalat föremål. Hon säger att det är "sjukt men sant".

https://www.umo.se/sex/att-ha-sex/onani/hur-gor-du-nar-du-onanerar/


   
SvaraCitera

Gubbelille:

Enbart för att det kanske råkar vara så det ser ut i dagsläget, att en majoritet av tjejer kanske inte kommer under sex, bör vi helt avstå från att prata om det? För att vissa menar att vi gör det till "en stor grej"? Tjejer är också människor med rätt till sexualitet och yttrandefrihet precis som killar. Vidare kan jag mena att det ju vore roligt om vi kunde tränga in i varför det ser ut som det gör och faktiskt göra något åt det, om inte annat för framtida generationer.

Hoppar vi tillbaka till ämnet, och om vi ska tro en användare på UMO så använde hon sig tydligen av en elvisp. Användaren menar även att denna lyckades åstadkomma en fontänorgasm med hjälp av omtalat föremål. Hon säger att det är "sjukt men sant".

https://www.umo.se/sex/att-ha-sex/onani/hur-gor-du-nar-du-onanerar/

Håller med dig i det du säger.. Tänkte bara att det var sån fokus att komma under just sexet, men ja egentligen borde det inte se ut så även om det är så det ser ut i dagsläget. Vi tjejer har också rätt till att njuta och det känns som att normerna är att sexet tar slut när killarna kommit och att killar inte ska behöva anstränga sig för att göra oss tjejer nöjda.. 


   
SvaraCitera

Som jag förstått det så är det relativt vanligt att kvinnor kan ha svårt att komma. Jag kan varmt rekommendera podden "Alla våraligg" där man kan få många bra orgasmtips. Tror även att de har haft något avsnitt som handlar just om svårigheter att komma.

Min sambo sedan ett par år tillbaka har haft en del problem med att komma. Hon är en av de kvinnorna som i princip inte kan komma endast av penetration och har i övrigt också haft svårt att få orgasm. Därför köpte jag en tryckvågsstimulator för klitoris till henne vilket har varit fantastiskt. När hon väl fick in tekniken fick hon flera kraftiga orgasmer och nu lyckas hon alltid få komma när hon använder den. Nu använder hon alltid sin Satisfyer Pro Delux innan vi ska ligga och får komma ett antal gånger. När hon sedan är uppvärmd får jag tränga in i henne  och hon njuter då mer av penetrationen. Ibland har hon använt sin stimulator samtidigt som jag varit i henne men det har varit svårt att få till det riktigt bra då den måste vara i ett specifikt läge på klitoris. Vi planerar att köpa en vanlig klitorisvibrator som hon kan använda under själva penetrationen då precisionen inte behöver vara lika exakt då. Länk till stimulatorn:  https://www.rfsu.com/sv/produkter/sex-lust/sexleksaker/vibratorer/klitorisvibratorer/med-tryckvagor/satisfyer-pro-deluxe-next-generation/

Ett annat tips är att försöka minska fokusen och stressen över att komma. Prara innan om att det är svårt för dig att komma och bestäm att ni bara ska ha en skön stund utan krav på att komma. Då kan du förhoppningsvis med tiden slappna mer och med lite tur kan du få komma då. 


   
SvaraCitera