Aviseringar
Rensa alla

jag kan inte sova [sad]


Ämnesstartare

timeisrunningout:

Varför skulle man skratta åt dig om din pojkvän stack med en annan och låtsades som ingenting?

ja eller tycka synd om stackars korkade qazedtgb [sad]


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ja eller tycka synd om stackars korkade qazedtgb

Vill du undvika det så kan du väl meddela ditt ex om att du vet hur det ligger till? "Jag hörde att du och X verkar vara på g, lycka till med det" eller något liknande, om du klarar av att göra det utan att låta arg eller sarkastisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vill du undvika det så kan du väl meddela ditt ex om att du vet hur det ligger till? "Jag hörde att du och X verkar vara på g, lycka till med det" eller något liknande, om du klarar av att göra det utan att låta arg eller sarkastisk.

grejen är att när jag tagit upp det så nekar han ju och så tror han väl att jag går på det för att jag inte har lust att riktigt bråka fram ett erkännande... fin julavatar btw


   
SvaraCitera

qazedctgb:

grejen är att när jag tagit upp det så nekar han ju och så tror han väl att jag går på det för att jag inte har lust att riktigt bråka fram ett erkännande...

I så fall kanske det inte finns så mycket du kan göra. Alternativen är väl i princip att bråka fram ett erkännande eller helt strunta i det. Förmodligen är det väl vettigare att strunta i det.

qazedctgb:

fin julavatar btw

Tack, din med! [smile]


   
SvaraCitera
blum
 blum

qazedctgb:

det är det jag är mest arg över att dom tror att dom kan lura mig...

Han smyger nog med det för att inte såra dig, inte för att luras och få dig att känna dig dum. Det verkar ju som att han bryr sig om dig fortfarande och vill vara vän med dig, och han känner sig säkert elak som hittat någon ny. Men liksom, man kan inte direkt påverka vad man känner. Har han blivit kär i någon annan så har han. Men du har såklart rätt att vara ledsen över det!
Det jag ville komma fram till var att han verkar smyga med det det här för att undvika att göra dig illa. Kanske borde du prata med honom och berätta att du vet, och be honom sluta smussla med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Förmodligen är det väl vettigare att strunta i det.

ja jo jag vet men jag känner mig så besviken och förd bakom ljuset och arg och grejer. och jag tänker varje dag att jag bara ska strunta i det men det går inte [cry]


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ja jo jag vet men jag känner mig så besviken och förd bakom ljuset och arg och grejer. och jag tänker varje dag att jag bara ska strunta i det men det går inte

Skulle det hjälpa att konfrontera honom om det igen, rent emotionellt alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Det verkar ju som att han bryr sig om dig fortfarande och vill vara vän med dig, och han känner sig säkert elak som hittat någon ny.

det är så svårt att vara vän med någon som ljuger bara jag vill hellre vara vän med honom om han berättade hur saker och ting låg till.

Lindblom:

Kanske borde du prata med honom och berätta att du vet, och be honom sluta smussla med det?

ja jag ska försöka men han kommer bara bli arg på mig när jag tar upp det en gång till men så får det väl vara...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Skulle det hjälpa att konfrontera honom om det igen, rent emotionellt alltså?

ja det tror jag och så tror jag att jag skulle må bra av hela sanningen men jag vet inte det kanske bara skulle göra mig ledsnare... men jag tror och hoppas inte det...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ja det tror jag och så tror jag att jag skulle må bra av hela sanningen men jag vet inte det kanske bara skulle göra mig ledsnare... men jag tror och hoppas inte det...

I så fall kanske det kan vara värt att prata om det igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

I så fall kanske det kan vara värt att prata om det igen.

ja jag ska jag hoppas han ska vara inne på msn i kväll så vi får ut det i det öppna 🙂 så får vi se hur om det hjälper...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ja jag ska jag hoppas han ska vara inne på msn i kväll så vi får ut det i det öppna 🙂 så får vi se hur om det hjälper...

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Lycka till!

tack [smile]


   
SvaraCitera

Om det inte var något så skulle han väl inte vara så velig vid konfronteringen.

Antar att du har fortfarande massa känslor för honom. Försök fundera över om det kan vara något annat fel alternativt fråga honom eller killen ( om det är en gemensam vän).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Antar att du har fortfarande massa känslor för honom.

både ja och nej jag har nog inga direkt sexuella känslor för honom längre. men han var så mycket mer än min pojkvän han var ju även min bästa vän det året jag var tillsammans med honom. det finns ingen som vet så mycket om mig som han. jag bara önskar att vi kunde haft kompisrelationen kvar när vi gjorde slut men det har ju skitit sig ganska hårt.


   
SvaraCitera