Aviseringar
Rensa alla

Jag kan inte ta kritik :S


B3ll4
Ämnesstartare

Hur lär man sig att ta kritik? jag klarar inte av att folk säger något dåligt om mig, speciellt inte när det har med utseendet att göra. Ngn som har tips hur man kan ta kritik lättare?


   
Citera

Menar du alltså obefogad negativ kritik?


   
SvaraCitera

HAHA, jag är filmkritiker och får höra massa skit om det jag sagt. Du kan tänka såhär vad gillar jag med mig själv. Fundera om kommentererna är elaka eller om dem är mer godartade. SÄg inget elakt tillbaka utan säg bara typ något som dem inte förväntar sig. Säger någon att jag är ful, svarar jag bara ahh jag vet äär det inte hemskt, eller någon annan osammanhängande kommenter.


   
SvaraCitera

Öh, tänk bara hur den andra personen är.
Och hur mycket bättre du är än den genom att du inte faller för samhället konstruktioner genom att döma vad som är fint/acceptabelt enligt normen.
I alla fall inte uttrycka det.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

I kort: "ÖÖHHHH DURA"


   
SvaraCitera

B3ll4:

Hur lär man sig att ta kritik? jag klarar inte av att folk säger något dåligt om mig, speciellt inte när det har med utseendet att göra

varför ska man ens lära sig att kunna ta sådan kritik?


   
SvaraCitera

*StarNoStar*:

varför ska man ens lära sig att kunna ta sådan kritik?

folk försöker få dig att må lika dåligt som de själva gör och det är bara att beklaga deras taskiga liv


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

Men liksom när folk säger något negativt till mig då måste jag säga något värre tillbaka eller göra ngt som förstör för den här personen. de e fan synd? man vill ju inte va ngn ond person liksom


   
SvaraCitera

Öva, som med allt annat. Lyssna på vad de säger, jämför mot vad du tycker, försök sätta dig in i varför de tycker som de gör.

Inse att ingen är perfekt och att det aldrig blir rätt första gången, lyssna på kritiken och fundera på vad du kan ta åt dig för att bli en bättre människa.

Sen är det ju skillnad på en kommentar som "Du är fan den fulaste människan jag har sett." och "Jag tycker att du skulle passa bättre i en blå topp." Jag skulle inte se den första som kritik över huvud taget.

Tillslut så tycker jag att du ska fundera på vems åsikt som betyder mest angående ditt utseende, omvärldens eller din egen och rätta dig därefter. När du vet vad du vill uppnå är det mycket lättare att ta avstånd från onödiga kommentarer, om du gör dig fin för din egen skull så vet du det och borde således inte bry dig särdeles om någon annans åsikt.

PS.
Om du bara inte vill ha kritik alls och skiter fullständigt i vad andra tycker kan du ju helt enkelt agera oerhört aggressivt mot de som ger dig kritik.
DS.


   
SvaraCitera

isola:

folk försöker få dig att må lika dåligt som de själva gör och det är bara att beklaga deras taskiga liv

Jao men jag förstår inte varför man ska lära sig att kunna stå ut med sådan skit?


   
SvaraCitera

B3ll4:

då måste jag säga något värre tillbaka eller göra ngt som förstör för den här personen

nej?


   
SvaraCitera

*StarNoStar*:

Jao men jag förstår inte varför man ska lära sig att kunna stå ut med sådan skit?

ska man inte heller,men kommer alltid att finnas sånna människor.


   
SvaraCitera

isola:

ska man inte heller,men kommer alltid att finnas sånna människor.

Sant.


   
SvaraCitera

B3ll4:

Hur lär man sig att ta kritik? jag klarar inte av att folk säger något dåligt om mig, speciellt inte när det har med utseendet att göra. Ngn som har tips hur man kan ta kritik lättare?

Säger någon något elakt om mitt utseende eller om min personlighet så tar jag inte åt mig det minsta. Detta eftersom jag gillar mig själv och inte ser några fel med varken mitt utseende eller min personlighet. Om någon kritiserar mig på det viset så ser jag snarare det som en bekräftelse på att den personen är osympatisk, dum i huvudet eller inte förstår mig.


   
SvaraCitera

Man skaffar bättre självkänsla, antar jag.


   
SvaraCitera

B3ll4:

man vill ju inte va ngn ond person liksom

Det luktar något här. Aha, det va bara en fjortis.


   
SvaraCitera