Aviseringar
Rensa alla

Jag kom inte in på folkhögskolan.


Ämnesstartare

Jag sökte ganska tidigt i år, sökte öven förre året men kom inte in förra året eller i år för att det var fullt. Jag står på reservlistan nu, hur troligt är det att jag får komma in då?[sad]
Jag har planerat att flytta om utomlands om ett år med min familj och börja på universitet där. Vad fan ska jag göra nu? Ska ändra på alla mina planer nu och hoppas att jag ska komma in nästa år? Miin familj har ju planerat alting, ska de alla stanna nu pga mig och alla mina planer är försörda nu? Och att det händer så två gånger nu. Går det att ringa dom och berätta om det här och få en plats. Såg verkligen fram emot att börja skolan, men nu är alla mina planer förstörda och jag mår heller verkligen inte bra utan plugget. Finns det inte något sätt??? Allt är så ser så jävla mörkt ut för mig, känner mig så jävla deprimerad just nu.

[sad]


   
Citera

Skaffa jobb istället då?


   
SvaraCitera

beKLAGARRR


   
SvaraCitera

Låter ju helt otroligt, hur kan man inte komma in 2 år i rad?


   
SvaraCitera

Onödigt att ha klart alla planer innan du ens har kommit in. vad är det för idioti? Sen kan du ju också flytta och skaffa jobb- kan väl inte vara så jävla svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min plan är inte att börja jobba på ett kasst jobb utan utbildning. Min dröm är att börja på högskolan/universitet och då kan jag ha nåt jobb vid sidan men jag ska jobba med något jag verkligen älskar. Har nu kollat runt på olika sidor det finns skolar som fortfarande har plats, ska ringa imorgon och hoppas att det går bra.


   
SvaraCitera

Kopierat inlägg av användaren Sandy4.

"Som jag ksrev i den tidigare tråden så kom jag inte in på den skolan jag sökte på men nu har jag ringt dom och berättat om min situation.
De sa att jag skulle vara högre prioriterad nu på reservlistan, hur troligt är det då att jag har en chans att komma in? Brukar det vara vanligt att folk tackar nej när de blir intagna på fhögskolan?"


   
SvaraCitera

Har du bara sökt till en så får du väl skylla dig själv. [sad]


   
SvaraCitera

Sandy4:

Min plan är inte att börja jobba på ett kasst jobb utan utbildning.

Lol? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sandy4:

Min plan är inte att börja jobba på ett kasst jobb utan utbildning. Min dröm är att börja på högskolan/universitet och då kan jag ha nåt jobb vid sidan men jag ska jobba med något jag verkligen älskar.

Min plan var inte heller att börja jobba, utan börja plugga direkt. Men man får inte alltid som man vill. Vad ska du göra om du inte kommer in alls då? leva på dina föräldrar? [confused]


   
SvaraCitera

Allt som händer har en mening, glöm aldrig det. Det här kommer att ge dig någonting bättre. P...uss...


   
SvaraCitera

Jag trodde alla sökande kom in på landets folkhögskolor, tillochmed dem som är dumma i huvudet? [shake]


   
SvaraCitera

JanJoergen:

Jag trodde alla sökande kom in på landets folkhögskolor, tillochmed dem som är dumma i huvudet? [shake]

Olika mellan olika skolor och kurser så klart [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndersLkpg:

Brukar det vara vanligt att folk tackar nej när de blir intagna på fhögskolan?"

Alltså det händer alltid att folk ändrar sig i sista stund. Men vad skulle det vara om du pluggade upp dina betyg istället? Ta några andra kurser om du inte kommer in på folkhögskolan?

Det är väl bättre det än ingenting? Sen tycker jag att du ska prata med din familj, så att det förstår din situation. Det underlättar nog om de är informerad så kanske de kommer på någonting också. Det finns alltid lösningar på allt.

Det finns ingen annan folkhögskola med samma typ av utbildning någonstans i landet då?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera