Aviseringar
Rensa alla

Jag kommer ge min kund ekonomiska problem


Ämnesstartare

En av mina kunder som köper tidningen är en gammal tant. Varje gång jag kommer så säger hon alltid nej, och berättar att hon redan har en annan tidning då säger jag okej ha en bra dag hejdå. Och så säger hon eller vänta, jag kan ju köpa ändå. Och så betalar hon och hon ger mig 30 kr för en tidning som kostar 13.
Nu har hon köpt tre gånger av mig bara för att vara snäll även om hon redan får en tidning.
Hon kommer bli en asfattig pensionär. För man får inte mycket pengar när man är pensionär och om hon köper tidningen varje gång så kanske det blir 20 kr varje dag. 20x8=160kr. Då har hon lagt 160 kr i onödan på en tidning som hon ändå redan har.

Ska jag fortsätta gå till den tanten och bidra till hennes framtida ekonomiska problem eller ska jag sluta?

Obs seriöst.


   
Citera
Ämnesstartare

Du kan väl för sjutton ge tillbaka henne växel? ;D
Dålig försäljare!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

hon ger mig 30 kr för en tidning som kostar 13.

XD hon kanske hör fel?? om hon nu inte läser priset själv, då är det ju weird


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså sånt här blir jag så jävla arg av. Det är ju helt sjukt att vi har ett samhälle där en persons ekonomi kan vara beroende av att fucka upp en annans genom att sälja skit som denne inte ens behöver. 🙁


   
SvaraCitera

utnyttja tanten!!! Vad är gamlingar till annars?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta sälj till henne då om du får dåligt samvete!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga henne. Vill hon fortsätta vara snäll mot dig kan hon ju få vara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Du kan väl för sjutton ge tillbaka henne växel? ;D

enhimmelskdrog:

XD hon kanske hör fel?? om hon nu inte läser priset själv, då är det ju weird

jag har sagt att det bara kostar 13 och när hon ger 30 så säger hon att jag får resten av pengarna 🙁

Knarko:

Dålig försäljare!!

stfu

Rödingajävel:

genom att sälja skit som denne inte ens behöver. 🙁

vad ska jag göra då?:(

Macktorsken:

utnyttja tanten!!! Vad är gamlingar till annars?

sötnos:

Sluta sälj till henne då om du får dåligt samvete!

ja, asså jag vill sälj till henne för att jag får pengar för det, men får också dåligt samvete för jag gör det 🙁

krasch:

Fråga henne. Vill hon fortsätta vara snäll mot dig kan hon ju få vara det.

Om jag ska fortsätta komma? då sa hon typ njaaa och sen ångrade hon sig haha[sad]


   
SvaraCitera

gå inte dit mer..?[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

vad ska jag göra då?:(

Alltså, jag vet inte. Det är ju inte du som bestämt att kapitalismen fungerar som den gör. Alla måste hustla. :/


   
SvaraCitera

m3lis:

ja, asså jag vill sälj till henne för att jag får pengar för det, men får också dåligt samvete för jag gör det 🙁

vinna eller försvinna, du väljer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Ska jag fortsätta gå till den tanten och bidra till hennes framtida ekonomiska problem eller ska jag sluta?

pumpa ut henne så länge det går, gamlingen är säkert rik som ett troll och har flera miljoner undangömda[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sälj mer till henne!! SÄLJ SÄLJ SÄLJ.. TJÄNA TJÄNA CASH CASH

Image


   
SvaraCitera