Aviseringar
Rensa alla

jag leker speciell...


Ämnesstartare

...enligt vår skolas inofficiella skvallerblogg//anonym facebookprofil. personen//personerna i fråga radade upp ett tjugotal personer och vad de lekte för något, alltså låtsas//försöker vara etc., exempelvis [namn på populär tjej] leker blåst, [namn på cool kille] leker dryg. blev rätt förvånad när jag såg mitt namn på listan, pga är ej "känd" och är ej någon jag trodde folk la märke till.
diskussionsunderlag:
är det coolt med anonyma skvallerbloggar?
kollar ni på gossip girl?
är det här nätmobbing? (via: "det här är skandal, facebook är farligt" @svt debatt, aftonbladetbloggare osv.)
LEKER
†††
J▲G
∆∆∆
SPECIELL?

har du haft en egen anonym skvallerblogg eller drömmer du om att ha en?


   
Citera
Ämnesstartare

Les voleurs:

är det coolt med anonyma skvallerbloggar?

Coolt, njae. Roligt är det däremot. Vår skola försökte sig på en sån, men den blev bara tråkig. Vi skvallar och sätter stämplar på varann irl istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill jag ha en blogg skapar jag en riktig sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Det vi inte kan acceptera på vår egen arbetsplats eller hemmet ska heller inte accepteras på nätet", är rätt så sant. Tycker det är drygt att vissa människor kan hålla på sådär.

Tycker skvallerbloggar i övrigt är rätt så töntiga. Fanns en facebookgrupp om Östra Real förut, där de skrev elakt (påhittat) skvaller om personer på skolan.. Kan inte ha varit så kul, hur elaka personerna dem skrev om än var..

Hoppas du inte blev ledsen, i övrigt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

"Det vi inte kan acceptera på vår egen arbetsplats eller hemmet ska heller inte accepteras på nätet"

*googlar citatet.
*häpnar när jag ser att du faktiskt citerade anton abele.

Renesmee:

Hoppas du inte blev ledsen, i övrigt..

gråter trianglar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

*googlar citatet.
*häpnar när jag ser att du faktiskt citerade anton abele.

Är inte det bra, menar du? Tycker det han säger är vettigt faktiskt.

Les voleurs:

gråter trianglar.

Bra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Vår skola försökte sig på en sån, men den blev bara tråkig.

roliga med dom vår skola haft är att dom orsakat dramatiska intriger och splittrat vänskap.

loom:

Vi skvallar och sätter stämplar på varann irl istället.

irl är så 2009


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Är inte det bra, menar du? Tycker det han säger är vettigt faktiskt.

vet ej vad han har för åsikter faktiskt
vet bara att har underbett och är moderat
ogillar folk som är engagerade i politik


   
SvaraCitera

Les voleurs:

roliga med dom vår skola haft är att dom orsakat dramatiska intriger och splittrat vänskap.

Ska man göra det får man ju fan göra det på riktigt och lyckas, pinsamt annars..
Men det måste ändå vara lite skoj att vara med på en sån där lista som den "speciella snubben"? Eller är det helt fel av mig..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nordpolen:

Men det måste ändå vara lite skoj att vara med på en sån där lista som den "speciella snubben"? Eller är det helt fel av mig..?

jo, tyckte det var extremt kul ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

dom orsakat dramatiska intriger och splittrat vänskap.

Pga falska rykten eller sanna rykten? Är det sant så är det väl lika bra om vännerna splittras, om nån gjort nåt dåligt alltså. Är det bara falska rykten så borde vännerna kunna lita på varann såpass mycket att det inte ska förstöra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Pga falska rykten eller sanna rykten? Är det sant så är det väl lika bra om vännerna splittras, om nån gjort nåt dåligt alltså. Är det bara falska rykten så borde vännerna kunna lita på varann såpass mycket att det inte ska förstöra.

vet ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

några i min skola gjorde en blogg där det skrevs (mestadels) elaka saker om folk. rektorn fick reda på det, samt vilka som drev den, och tvingade dom att delete:a allt [badgrin]


   
SvaraCitera

Les voleurs:

är det coolt med anonyma skvallerbloggar?

ja, definitivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan vad töntigt [crazy]


   
SvaraCitera