Aviseringar
Rensa alla

Jag mår TYDLIGEN inte dåligt..:S


Ämnesstartare

MissAnox:

Du är bra för att du är den du är, unika människa. Snälla, ta hand om dig själv nu och sluta stegvis upp med destruktiv perfektionism.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du, det spelar ingen roll vem som mår sämst. om du inte mår bra så behöver du hjälp ändå och du har rätt till den hjälpen. du kan besöka ungdomsmottagningen eller skolkurator kanske är enklast, men även vårdcentralen kan du ringa till och be om en tid för att få komma dit och se vad som inte står rätt till. att du mår dåligt kan bero på fysiska problem, så som att du kan sakna något ämne i kroppen som behövs för att du ska kunna må ok/bra.

jag har mått dåligt länge men det tog väldigt många år innan jag vågade söka hjälp för jag trodde inte att det var så farligt, att det var normalt att inte trivas med tillvaron. och jag tänkte bara att de som försökte ta livet av sig behövde den slags hjälpen. men så är det inte, jag tror att de allra flesta mår dåligt på något sätt och behöver terapi om det så bara gäller att ha någon att samtala med någon gång i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

du, det spelar ingen roll vem som mår sämst. om du inte mår bra så behöver du hjälp ändå och du har rätt till den hjälpen. du kan besöka ungdomsmottagningen eller skolkurator kanske är enklast, men även vårdcentralen kan du ringa till och be om en tid för att få komma dit och se vad som inte står rätt till. att du mår dåligt kan bero på fysiska problem, så som att du kan sakna något ämne i kroppen som behövs för att du ska kunna må ok/bra. jag har mått dåligt länge men det tog väldigt många år innan jag vågade söka hjälp för jag trodde inte att det var så farligt, att det var normalt att inte trivas med tillvaron. och jag tänkte bara att de som försökte ta livet av sig behövde den slags hjälpen. men så är det inte, jag tror att de allra flesta mår dåligt på något sätt och behöver terapi om det så bara gäller att ha någon att samtala med någon gång i veckan.

[love]


   
SvaraCitera

Sådär. Det är ganska relativt egentligen.

Det är helt klart bättre än för två år sedan, men livet är ju vad man gör det till. Tänker inte hänga upp mig på hur det skulle kunna vara. Hoppas bara att det blir bättre efter sommaren. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Draug

Mittlivsuger:

Skit (Du röstade på detta alternativ)

förhoppningsvis kommer bättre tider,men det här året har fan vart ett rent helvete av någon anledning[tard]


   
SvaraCitera
kachin

Hyfsat idiotiskt av andra att säga att du visst mår bra, att du bara "spelar offer". Lyssna inte på det. Som andra redan sagt, prata med någon kurator eller psykolog. Det finns hjälp att få liksom.

Tycker du ska börja tänka mer på dig själv. Du verkar som en snäll person, hjälper kompisar med problem o så.
Allt måste inte vara perfekt. Långt ifrån. Det är inte ditt ansvar att andra ska må bra, det är inte bara du som ska försöka "hålla ihop" relationen till syskon/familj. Det är ju lika mycket deras "jobb". Verkar som de inte riktigt tänker samma som du eftersom de inte lyssnar på dig, tyvärr. Men de kanske börjar lyssna så småningom. I alla fall, inga familjer är perfekta så känn dig inte pressad över det.

Så som sagt, tänk mer på dig själv och vad som gör dig glad, vad som får dig att må bra. Var inte rädd för att prata med någon. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kram[sad][love]
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kachin:

Hyfsat idiotiskt av andra att säga att du visst mår bra, att du bara "spelar offer". Lyssna inte på det. Som andra redan sagt, prata med någon kurator eller psykolog. Det finns hjälp att få liksom. Tycker du ska börja tänka mer på dig själv. Du verkar som en snäll person, hjälper kompisar med problem o så.Allt måste inte vara perfekt. Långt ifrån. Det är inte ditt ansvar att andra ska må bra, det är inte bara du som ska försöka "hålla ihop" relationen till syskon/familj. Det är ju lika mycket deras "jobb". Verkar som de inte riktigt tänker samma som du eftersom de inte lyssnar på dig, tyvärr. Men de kanske börjar lyssna så småningom. I alla fall, inga familjer är perfekta så känn dig inte pressad över det.Så som sagt, tänk mer på dig själv och vad som gör dig glad, vad som får dig att må bra. Var inte rädd för att prata med någon.

[love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dumbfounded:

Sådär. Det är ganska relativt egentligen.Det är helt klart bättre än för två år sedan, men livet är ju vad man gör det till. Tänker inte hänga upp mig på hur det skulle kunna vara. Hoppas bara att det blir bättre efter sommaren.

[love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

kram

Kram [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aww, fatta hur glad jag blir av alla kommentarer.
Lycka till med era liv, hoppas ni kommer må bättre snart (ni som mår dåligt.)
Jag lyckas ta mig upp till toppen gång på gång, tack vare dansen.
Jag är lixom verkligen medlem där, och håller på att koreografera en egen dans med en kompis som vi ska visas upp på en show.
Efter sommaren blir det antagligen så att jag blir danslärare, vilket jag är så sjukt glad över ! [love]
Kram [love][love]


   
SvaraCitera
Paseo

just nu är mycket bajs. har haft ångest hela veckan pga stress. men jag står ut med det mesta nuförtiden för jag har redan vart med om det värsta jag kunde tänka mig å känner att jag är färdig med att må dåligt.

jag är så glad nuförtiden så folk blir arga på mig för ja e så gla. men det spelar ingen roll för guuuuuud så skönt det är.

ok kanske blir klyschigt om ja säger detta men du vet låten "gabriellas sång" den stämmer väldigt bra in på hur jag tänker
som exempelvis

Jag vill känna att jag lever
All den tid jag har
Ska jag leva som jag vill
Jag vill känna att jag lever
Veta att jag räcker till

Jag har aldrig glömt vem jag var
Jag har bara låtit det sova
Kanske hade jag inget val
Bara viljan att finnas kvar

Jag vill leva lycklig för att jag är jag
Kunna vara stark och fri
Se hur natten går mot dag
Jag är här och mitt liv är bara mitt
Och den himmel jag trodde fanns
Ska jag hitta där nånstans

Jag vill känna att jag levt mitt liv

mmmmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

just nu är mycket bajs. har haft ångest hela veckan pga stress. men jag står ut med det mesta nuförtiden för jag har redan vart med om det värsta jag kunde tänka mig å känner att jag är färdig med att må dåligt.jag är så glad nuförtiden så folk blir arga på mig för ja e så gla. men det spelar ingen roll för guuuuuud så skönt det är.ok kanske blir klyschigt om ja säger detta men du vet låten "gabriellas sång" den stämmer väldigt bra in på hur jag tänkersom exempelvis Jag vill känna att jag leverAll den tid jag harSka jag leva som jag villJag vill känna att jag leverVeta att jag räcker tillJag har aldrig glömt vem jag varJag har bara låtit det sovaKanske hade jag inget valBara viljan att finnas kvarJag vill leva lycklig för att jag är jagKunna vara stark och friSe hur natten går mot dagJag är här och mitt liv är bara mittOch den himmel jag trodde fannsSka jag hitta där nånstansJag vill känna att jag levt mitt livmmmmm

Aww, vad gulligt! [love]
Btw så heter jag Gabriella i mellannamn..[cute]


   
SvaraCitera
Paseo

Mittlivsuger:

Btw så heter jag Gabriella i mellannamn..[cute]

aha då passa de ju ännu bättre


   
SvaraCitera

går du och pratar med någon? terapeut eller kurator ellerså? det skulle du nog må bra av.

Mår rätt jättekasst i perioder. sen mår jag "Helt okej" ett tag, men uppenbarligen är mitt helt okej rätt dåligt också. äh. det blir bättre. Det kan gå snabbare om man söker hjälp, för det finns hjälp att få. Det kan vara jobbigt men blir nästan alltid bättre efteråt.


   
SvaraCitera