Aviseringar
Rensa alla

Jag, min tjej och hennes tidigare liv.


Jag har varit med om liknande. Mitt ex var som du. Extremt svartsjuk och kontrollerande. Det var ett helvete för mig, kanske även för honom.

Jag tycker att ni ska gå till en familjerådgivare och försöka reda ut det här. Människor kan dela med sig av sina erfarenheter och ge er goda råd, men jag tror att ni behöver professtionell hjälp. Det låter så utifrån din beskivning.

Det är bra att du erkänner för dig själv att du/ni har problem. Det går inte att lösa något som ingen erkänner existerar.

Vet din flickvän om att du känner såhär? Om hon inte vet ska du berätta det för henne. Hon förtjänar attt få veta. Annars är det svårt att hitta någon lösning till problemet.


   
SvaraCitera

envackermänniska:

Det var ett helvete för mig, kanske även för honom.

Kanske? Jag är rätt säker på att han hade det värre än du.

On topic: Känner igen det där. Finns inget du kan göra åt det. Be henne sluta prata om sitt ex osv bara. Tillslut kommer det gå längre och längre tid mellan när du tänker på det.


   
SvaraCitera

Kablash__:

Kanske? Jag är rätt säker på att han hade det värre än du.

Vad vet du om det? Vi mådde nog lika dåligt båda två, men det är svårt att sätta sig i en annan människas situation, inte minst när h*n sårar en genom att till exempel anklaga en för att vara otrogen. Det är väldigt jobbigt att leva med en person som är svartsjuk och kontrollerande. Har du varit med om något liknande?

Kablash__:

Finns inget du kan göra åt det. Be henne sluta prata om sitt ex osv bara.

Inte? Visst skulle hon kunna undvika att prata så mycket om sitt ex, men samtidigt man kan inte undvika det bara för att någon blir svartsjuk. Han måste lära sig att kontrollera sin svartsjuka också. Bäst vore om han blev av med den helt och hållet.
Tro mig, det finns saker som de båda kan göra för att livet ska bli bättre. Ansvaret ligger på både. Det är inte bara tjejen som gör fel, om hon gör fel över huvud taget. Pratar hon överdrivet mycket om sitt ex? Tycker majoriteten att det är överdrivet? Det är sånt man kanske borde fråga sig.Killen snackar bl.a om att kolla igenom hennes bilder, vilket är fel. Har man såna problem i sitt förhållande bör man snarast uppsöka hjälp. Och hjälp finns att få.


   
SvaraCitera

envackermänniska:

Vad vet du om det?

Jag vet ingenting egentligen. Kan bara gissa osv. Har varit båda parterna. Därför jag är rätt säker på att det är jobbigare för han. Inte för att jag tror att du inte mådde dåligt av det dock.

envackermänniska:

Inte? Visst skulle hon kunna undvika att prata så mycket om sitt ex, men samtidigt man kan inte undvika det bara för att någon blir svartsjuk.

Varför ska man prata om ett ex i ett nytt förhållande? Kanske finns saker som man kan säga osv, om det är viktigt. Men känns totalt onödigt att göra det om den andra mår dåligt av det.

Jag vet att ansvaret ligger hos båda. Men att bli av med sån svartsjuka som han verkar ha tror jag kräver professionell hjälp, alltså psykolog eller dylikt.

Så ja, att jag skrev att det inte finns nåt han kan göra va lite fel. Menade mer att utan professionell hjälp tror jag inte det riktigt går. Men kan ha fel här med:)


   
SvaraCitera

Kablash__:

Varför ska man prata om ett ex i ett nytt förhållande?

Jag tycker också att det är lite onödigt att göra det, men det är ju ett problem om hans flickvän inte vet om hans svartsjuka. Hon kanske inte vet att han tycker det är jobbigt.

Kablash__:

Jag vet att ansvaret ligger hos båda. Men att bli av med sån svartsjuka som han verkar ha tror jag kräver professionell hjälp, alltså psykolog eller dylikt.

Ja, jag tror också att det kräver professionell hjälp. Definitivt.

Kablash__:

Jag vet ingenting egentligen. Kan bara gissa osv. Har varit båda parterna. Därför jag är rätt säker på att det är jobbigare för han.

Okej. Det är väl olika för olika människor antar jag.


   
SvaraCitera

Bättre att hålla sig borta från fruntimmer då, visst!? [wink]


   
SvaraCitera