Aviseringar
Rensa alla

Jag och mitt ex


Ämnesstartare

Hej.

Jag har ett riktigt jobbigt problem just nu.
Vart singel i ett år snart efter att mitt x dumpade mig efter 4 år. Klart att det sved i början, men med tanke på att han blev ihop med en gemensam kompis till oss efter 5 dagar och de flyttade ihop efter 2 månader blev jag bara jävligt besviken och jag lyckades glömma honom. Allt har gått bra, tänkte nästan aldrig på honom, vi hördes aldrig. Det var som att han inte fanns helt enkelt och jag njöt av singellivet, reste iväg med vänner och levde livet.

Nu är det så att vi för ungefär 2 månader sedan började träffas, första gången hade vi jätte trevligt och han betalade min taxi hem.

Andra gången vi träffades var inte hans flickvän med (fick i efterhand höra att hon inte fick för honom) Vi hade även jätte trevligt denna gången. Det slutade med att vi sov med varandra.

Sen har vi träffats och jag har faktiskt inte kännt något annat än riktigt starka kompiskänslor så som att jag vill kunna träffa honom på annat sätt än i smyg.

Sen var det för ungefär en månad sen, då blev vi lämnade själva. Då kysstes vi konstant till vi träffade dom andra igen, då säger han till mig - du är fan sjuk i huvudet, fast inte på ett elakt sätt (även om jag tycker det är han som beter sig jävligt sjukt) Undrar bara vad fan han menade med det.

Även efter detta kände jag inget speciellt.

Men efter att vi sets ett par gånger efter detta började jag få andra känslor, jag känner mig inte kär, men jag tänker på honom och funderar på om det kan bli vi två igen. Fast jag innerst inne inte känner att jag vill, jag har lovat mig själv och så många att det aldrig kommer bli så. Och med tanke på att han även var otrogen mot mig den sista månaden vi var tillsammans. Men jag känner mig så jävla förvirrad. Jag blev även glad när han satt och förklarade för mig och våra kompisar att deras förlovning inte betyder något och att han inte funderat på att gifta sig med henne.

Jag känner mig jävligt dum på ett sätt, jag var så glad att jag kunde träffa honom utan att börja gilla honom igen, och så poff kommer det igen. Varför? Vad skall jag göra? Varför håller han på? Han har ju faktiskt redan sårat mig grovt en gång tidigare..

Förvirrad as hell.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag får bilden av att han är ett riktigt svin och jag skulle inte om jag var du vara med honom. Han har redan en flickvän, han lämnade dig, han verkar extremt oansvarig och ganska elak. Jag kan ha fel. Men det låter inte som någon höjdare.


   
SvaraCitera

kanske onödigt svar , men tar du mig som en idiot så skit i det jag skrev

Antingen går du tillbaka till honom som jag verkligen inte tycker du ska göra , eller så skiter du i honom då det finns så mycket bättre killar ute i världen. Om du känner för det så testa hur det känns och funkar det så är det väll bra , funkar det sådär kan du ju alltid vara tillsammans med honom medan du letar efter en ny. Men jag tycker verkligen du ska skippa den killen. Tror han bara är hos dig för han känner sig ensam eller att han bara vill utnyttja dig. Tycker knappt du ska honom som en vän. Tappar respekten för folk som är otrogna och kan behandla sådana personer som jag vill då jag inte bryr mig. Tack gode gud att man har en underbart och trogen flickvän. Men hoppas alla dina problem fixar sig. Följ känslorna men tänk efter innan.

Edit: la till lite extra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren [smile] Det är precis så som mina vänner säger, och jag vet att det finns tusen gånger bättre killar. Det är bara så att man ibland inte kan hjälpa vad hjärtat håller på med.


   
SvaraCitera

Buppboll:

Det är bara så att man ibland inte kan hjälpa vad hjärtat håller på med.

Åjo, nog kan man det. Gäller bara att komma på hur [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berglund:

Åjo, nog kan man det. Gäller bara att komma på hur [smile]

Haha okej, ja tyvärr har jag inte lyckats göra det än då.


   
SvaraCitera

Berglund:

Åjo, nog kan man det. Gäller bara att komma på hur [smile]

Det skulle jag oxå vara intresserad av att få veta hur man gör[smile]


   
SvaraCitera

Johnny_are_u_queer:

Det skulle jag oxå vara intresserad av att få veta hur man gör[smile]

Jag säger inte att jag vet hur man gör - Men jag säger att det GÅR, bara man kommer på hur [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buppboll:

Förvirrad as hell.

Åh.
Jag har vart med om en liknande grej. Träffa honom aldrig mer igen! Aldrig någonsin.
Släpp kontakten helt.
Man kan lura sig själv så jävla mycket. Tänker att man inte känner något : och visst vi är ju bara vänner?
Sen kommer en dag då du står där igen och det känns som man typ snubblat på mållinjen.

Killen låter verkligen som ett svin även hur charmerande han än är så dissa honom.
Låt dig själv vara den som bestämmer hur det blir.


   
SvaraCitera
smisk

Han låter osäker. Du bör prata med honom om vad han egentligen vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han var otrogen mot dig å nu mot sin nya brud med dig? Säger inte det en hel del om vad han är för person? och om han säger sånt om sin nuvarande tjej vad sa han då om dig till henne när ni var tillsammans?


   
SvaraCitera

Buppboll:

Jag känner mig jävligt dum på ett sätt, jag var så glad att jag kunde träffa honom utan att börja gilla honom igen, och så poff kommer det igen. Varför? Vad skall jag göra? Varför håller han på? Han har ju faktiskt redan sårat mig grovt en gång tidigare..

om du känner att du kan utveckla känslor, och han gör likadant, så tror jag absolut på en andra chans. människor kan förändras!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo nu när jag tänkt lite på det, så har han ju sårat mig otroligt mycket, till och med för mycket. Jag skulle aldrig hålla på med någon annans kille (för jag vet hur ont det gör, men han är ett undantag) Just för det dom båda gjorde mot mig. Så när det gäller hans tjej så rör det mig inte i ryggen om hon ligger hemma och gråter. What goes around,comes around.
Och som man säger, "på samma sätt man fångar en kille, på samma sätt kan man räkna att bli av med honom" , och detta gäller ju både mig och hans nya flickvän.
Killen är nog jävligt ostabil, och som ni säger. Det är lika bra att lämna detta innan jag får för starka känslor. Det ända jobbiga är ju att han inte bara var min pojkvän, utan även bästa vän i 4 år.
Ja, livet är allt bra roligt ibland. Men man får väl härda ut.
Och om vi skulle bli tillsammans igen så tror jag aldrig att jag skulle kunna lita fullt ut på honom igen (vilket man måste i ett förhållande)
Hur underbar är man när man åker och träffar en annan tjej på julafton i smyg och stänger av sin mobil liksom?[y]
(dock är det inte det ända han gjorde,dom höll på med annat i minst två månader)


   
SvaraCitera
Gifted

Buppboll:

Förvirrad as hell.

Låter snarare som din kompis är förvirrad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Låter snarare som din kompis är förvirrad...

Hahaha, rätt så sant[y]


   
SvaraCitera