Aviseringar
Rensa alla

Jag orkar inte mer


Ämnesstartare

Jag är så sjukt besviken eller nej inte ens det. Mitt hjärta är så sårat så det finns inga ord. Jag känner mig så värdelös och så liten. Hela tiden sedan jag fick min diagnos har alla iaf de som jag känner eller till och med nya personer alltid vetat hur jag tänker känner eller de vet redan allt om mig så jag får inte chansen att faktiskt säga något. Jag får inte berätta hur jag känner och tänker utan att någon annan redan vet om det och vägrar då lyssna på mig och då klagar på att jag pratar för mycket och de vet redan va jag ska säga och liknande, så vad får jag liksom säga om folk redan vet allt? Folk tycker jag är för på för att jag vill träffas och är social och vill skaffa nya vänner som jag inte har och då är jag för på? Folk träffar pratar och skaffar nya vänner varje jävla dag och så är det helt plötsligt inte okej bara för jag gör det? Om jag pratar högt när det är 5 personer som gör precis likadant så är det jag som blir offret och tillsagd av andra men ingen säger åt de andra som gjort exakt likadant som jag. Jag vet seriöst inte vad jag någonsin gjort förutom att jag fick en diagnos som jag knappt kan kalla diagnos för dem är så sjukt liten. Kan någon ge mig någon förklaring på vad för fel jag gör någon egentligen för jag vet faktiskt inte det. Jag är ju bara mig själv. 


   
Citera

De låter ej så trevliga


   
SvaraCitera

Skaffa nya vänner genom skolan . 


   
SvaraCitera

Vad är det för "diagnos" du pratar om?

Om folk inte tycker om dig för en "diagnos" så förtjänar de inte ens att prata om dig, det är bara lågt.

Man kan inte vara för på bara för att man försöker skaffa kompisar. Visst, man KAN vara för på om man aldrig ALDRIG lämnar dem ifred men det är väldigt osannolikt att du gör det.

Fortsätt försöka och eventuellt så kommer du antagligen att hitta en vän eller flera, men det finns ju inga garantier men ge inte upp! Det finns säkert någon som vill vara vän med dig!


   
SvaraCitera

Undrar precis som Lazarus vad är det för diagnos du har?

Det låter som att du går i högstadiet, folk har en tentens att gå mot annorlunda personer som inte är som alla andra även om du kanske egentligen är det, jag vet inte då jag inte känner dig.
Att folk ''redan vet vad du säger'', är det att du ofta talar om samma sak eller hur ligger det till? De du umgås med eller iaf försöker umgås med verkar göra precis allt för att trycka ner dig, det är givetvis inte okej, du borde försöka söka dig till andra att umgås med. Det bästa hade nog vart att byta skola, då är det helt andra personer som inte alls är som den skola du går i nu. Idioter finns det dock överallt.
Svårt att säga om Du gör något ''fel'', det låter mer precis som att du beter dig som alla andra och isf gör alla fel, de gör snarare mer fel än dig då de mobbar dig.
Eftersom att du inte förklarar något vidare är det svårt att säga bu eller bä om det du säger så vad god att berätta mer och utförligt! ^^
Är du kille eller tjej?
Hur gammal är du? Vilken årskurs går du?


   
SvaraCitera

Har en i min klass som passar in på dig ganska mycket. Hon blir tillsagd hela tiden för att hon försöker ta plats och är kristen (inte som alla andra). Alla verkar vara på henne för det, fast jag försvarar henne och försöker stå upp mot folk som är rövhål mot henne. Jag säger inte att vi är bästa vänner men jag behandlar henne iaf som jag gör mot alla andra i min omgivning. 

Det är kanske inte svaret som du söker men jag tror att det säkert finns människor i din omgivning som bryr sig om dig och tycker att det är fel som vissa personer gör mot dig. Fast de vågar nog inte visa vad de tycker. (Smileyface som blinkar)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kämpa på. du kan få nya vänner som är bättre för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Undrar precis som Lazarus vad är det för diagnos du har?

Det låter som att du går i högstadiet, folk har en tentens att gå mot annorlunda personer som inte är som alla andra även om du kanske egentligen är det, jag vet inte då jag inte känner dig.
Att folk ''redan vet vad du säger'', är det att du ofta talar om samma sak eller hur ligger det till? De du umgås med eller iaf försöker umgås med verkar göra precis allt för att trycka ner dig, det är givetvis inte okej, du borde försöka söka dig till andra att umgås med. Det bästa hade nog vart att byta skola, då är det helt andra personer som inte alls är som den skola du går i nu. Idioter finns det dock överallt.
Svårt att säga om Du gör något ''fel'', det låter mer precis som att du beter dig som alla andra och isf gör alla fel, de gör snarare mer fel än dig då de mobbar dig.
Eftersom att du inte förklarar något vidare är det svårt att säga bu eller bä om det du säger så vad god att berätta mer och utförligt! ^^
Är du kille eller tjej?
Hur gammal är du? Vilken årskurs går du?

Jag är 22. Jag är tjej. Jag vet detta är en ungdomsida men jag ville liksom ha lite mer svar från olika personer och för att jag har inga vänner jag kan prata med, så jag kände att jag ville nå ut till folk som kanske förstod sociala koder lite mer än vad jag gör just för att jag har min diagnos som är atypisk autism och vill förstå varför de behndlar mig såhär. Detta var då mina föräldrar som jag menade och de har även varit släkt och vänner som jag haft. Nej men just detta att folk har tyckt det vart fel att jag pratat med folk på fb eller att jag får inte säga vissa saker på cod för att man ska inte göra så enligt sociala koder eller sådant. Jag ville bara få mer perspektiv till vad det berodde på. För jag har som sagt en bild av att jag är normal för min diagnos är så liten även fast jag har svårigheter och då har jag undrat om det är så att jag är för på eller om de är att andra är trångsynta. Oftast handlar det om okunskap men jag ville veta lite mer om vad andra tyckte om detta. 


   
SvaraCitera

Josbec:

Jag är 22. Jag är tjej. Jag vet detta är en ungdomsida men jag ville liksom ha lite mer svar från olika personer och för att jag har inga vänner jag kan prata med, så jag kände att jag ville nå ut till folk som kanske förstod sociala koder lite mer än vad jag gör just för att jag har min diagnos som är atypisk autism och vill förstå varför de behndlar mig såhär. Detta var då mina föräldrar som jag menade och de har även varit släkt och vänner som jag haft. Nej men just detta att folk har tyckt det vart fel att jag pratat med folk på fb eller att jag får inte säga vissa saker på cod för att man ska inte göra så enligt sociala koder eller sådant. Jag ville bara få mer perspektiv till vad det berodde på.

Jag är 20. Är kille. Inget fel i att du söker svar här, förlåt om jag gjorde antagen, händer ganska. Jag har själv Asperger så vet inte hur bra svar jag kan ge dig men kan iaf försöka, jag sitter iaf i en liknande sits som dig. Hur menar du? Att dina föräldrar och släkt behandlar dig illa? Du kanske får förklara för andra att du skriver till folk på FB är ditt sätt att ta kontakt för att det är svårt att göra det IRL eller vad du nu känner inför det.
Är det så att du säger saker med kodning som kanske är svårtolkat? Det är ju som sagt svårt att förstå sig på vissa sociala koder. Jag har personligen ett problem att jag säger dumma saker som jag inte borde säga som vissa tar illa vid sig av, det om något borde man absolut inte säga och bara vara tyst när sådana tillfällen kommer upp.

För jag har som sagt en bild av att jag är normal för min diagnos är så liten även fast jag har svårigheter och då har jag undrat om det är så att jag är för på eller om de är att andra är trångsynta. Oftast handlar det om okunskap men jag ville veta lite mer om vad andra tyckte om detta.

Håller med fast om mig själv dårå.
Är det så att du ofta tar kontakt och att andra tycker att du tar lite för mycket kontakt? Ibland kanske man ska ta det lite lugnt och ta kontakt lite mer sällan, folk har sin tid och kanske inte orkar vara sociala osv. Trångsynt, hur menar du då?
Det finns nog en rätt ordentlig okunskap om Autismspectrat, folk läser kanske inte på så mycket om diagnoser och så. Jag vet jag att jag verkligen är intresserad av politik och då kanske det blir lite ensidigt men man får försöka finna likasinnade med humor och allt vad man har för intressen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Jag är 20. Är kille. Inget fel i att du söker svar här, förlåt om jag gjorde antagen, händer ganska. Jag har själv Asperger så vet inte hur bra svar jag kan ge dig men kan iaf försöka, jag sitter iaf i en liknande sits som dig. Hur menar du? Att dina föräldrar och släkt behandlar dig illa? Du kanske får förklara för andra att du skriver till folk på FB är ditt sätt att ta kontakt för att det är svårt att göra det IRL eller vad du nu känner inför det.
Är det så att du säger saker med kodning som kanske är svårtolkat? Det är ju som sagt svårt att förstå sig på vissa sociala koder. Jag har personligen ett problem att jag säger dumma saker som jag inte borde säga som vissa tar illa vid sig av, det om något borde man absolut inte säga och bara vara tyst när sådana tillfällen kommer upp.

Håller med fast om mig själv dårå.
Är det så att du ofta tar kontakt och att andra tycker att du tar lite för mycket kontakt? Ibland kanske man ska ta det lite lugnt och ta kontakt lite mer sällan, folk har sin tid och kanske inte orkar vara sociala osv. Trångsynt, hur menar du då?
Det finns nog en rätt ordentlig okunskap om Autismspectrat, folk läser kanske inte på så mycket om diagnoser och så. Jag vet jag att jag verkligen är intresserad av politik och då kanske det blir lite ensidigt men man får försöka finna likasinnade med humor och allt vad man har för intressen.

Vad kul att du känner igen dig då vet man iaf att det finns några som har samma svårigheter. De tyckte att jag gjorde fel som pratade med folk på fb för det skulle man tydligen inte göra enligt dem eftersom de vet ju exakt vad som är rätt och fel. (Eller inte) jag har gjort precis som alla andra gör och jag vet att de är generella saker som alla gör som jag också vill göra. Dvs tjejer gillar smink shoppa osv och när jag har lärt känna någon och frågat om man ska shoppa fika eller så, så har jag enligt dem vart konstig, gjort fel och liknande fast det var normala saker. Ena tjejen föreläste för mig om hur man skulle ta kontakt pga hon gick beteende vetenskap och hon sa vi var bekanta (vi hade träffats ett antal gånger irl men när jag frågade om vi skulle ses bara hon och jag utan våra dåvarande pojkvänner så var det tydligen fel sätt. Jag tänker hur ska man annars ta kontakt? Sedan var de en tjej som jobbade på en daglig verksamhet jag gick på som inte hörde av sig fast hon skulle göra det och hon ville väl inte vaa vän pga att jag gick där hon jobbade men då kunde ju hon ha sagt det efterson vi hade super kul när vi pratade. De andra gick i min klass i gymnasiet och gick ihop ett gäng och tog upp att de tyckte jag gjorde fel eller jag minns inte ens vad de ville komma fram till, jag minns att de tog upp på en lektion något de störde sig på och jag satt sedan och grät och vi hade tre killar i klassen och de gick ju ut för de tyckte de var löjligt. Sådana saker är det som hänt i det sociala. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Jag är 20. Är kille. Inget fel i att du söker svar här, förlåt om jag gjorde antagen, händer ganska. Jag har själv Asperger så vet inte hur bra svar jag kan ge dig men kan iaf försöka, jag sitter iaf i en liknande sits som dig. Hur menar du? Att dina föräldrar och släkt behandlar dig illa? Du kanske får förklara för andra att du skriver till folk på FB är ditt sätt att ta kontakt för att det är svårt att göra det IRL eller vad du nu känner inför det.
Är det så att du säger saker med kodning som kanske är svårtolkat? Det är ju som sagt svårt att förstå sig på vissa sociala koder. Jag har personligen ett problem att jag säger dumma saker som jag inte borde säga som vissa tar illa vid sig av, det om något borde man absolut inte säga och bara vara tyst när sådana tillfällen kommer upp.

Håller med fast om mig själv dårå.
Är det så att du ofta tar kontakt och att andra tycker att du tar lite för mycket kontakt? Ibland kanske man ska ta det lite lugnt och ta kontakt lite mer sällan, folk har sin tid och kanske inte orkar vara sociala osv. Trångsynt, hur menar du då?
Det finns nog en rätt ordentlig okunskap om Autismspectrat, folk läser kanske inte på så mycket om diagnoser och så. Jag vet jag att jag verkligen är intresserad av politik och då kanske det blir lite ensidigt men man får försöka finna likasinnade med humor och allt vad man har för intressen

Jag har svårt att uttrycka mig men så otydlig är jag inte!  Vissa som vet om min diagnos dvs släkt eller föräldrar antar bara vissa saker utan att liksom på något sätt förstå hur det hela ligger till.  Det som är jobbigt är att de handlar om det mesta, de kan vara att de inte tror på mig allmänt eller inte tror jag klarar av något eller att jag inte hittar vägen osv. De tror väl att jag har en större diagnos än vad jag har vilket inte är sant för min diagnos är pytteliten. Jag är mer normal jag vet hur man beter sig osv medan de jag träffat som haft ännu större diagnoser knappt vetat hur man beter sig, kan inte äta ordentligt, dessa behöver mycket stöd och hjälp! Jag behöver inte den hjälpen utan jag behöver bara typ du gör såhär för att göra detta osv. Mer tips och råd. Men det är just att folk behandlar mig som jag vore handikappad. Jag är inte det utan jag fungerar fullt normalt. Jag passar inte in bland de som har diagnoser där de är deprimerade, knappt vet hur man går på toa äter eller tror att en kille är kär i en för att han sagt hej, berättar konstiga saker som är allvarliga och sådant. 


   
SvaraCitera